Балансиране все пак не значи уеднаквяване на клетките. За нас е ясно, но за останалите е хубаво да уточним, балансиране в случая означава уеднаквяване на напреженията на клетките в дадено състояние.
Можеш да избереш в какво състояние да уеднаквиш тези напрежения, но това няма да промени факта, че са различни по капацитет (химията и процесите са едни и същи).
Обясни ми какво разбираш под разбалансиране, това че клетките няма да достигнат дадено напрежение едновременно при зареждане?
Ако говорим за еднакво количество енергия във всяка клетка, това е друго.
Енергията, която можеш да извлечеш от пакета е толкова колкото ти позволи тази с най-нисък капацитет, и когато тази клетка падне под някакво критично ниво на напрежението трябва да спреш разряда.
Въпросът е в кой момент искаш да получиш разликите в напреженията - при зареждането (когато имаш относително леко и равномерно натоварване) или по време на движение с колата?
Самото напрежение на клетките не е добър индикатор за състоянието на заряда, както знаем, затова мерим енергията която "вкарваме" и "изкарваме" от пакета по време на зареждане и разреждане но това е част от BMS-а (не задължително).
Като казваш, "Разбалансирането си идва от самосебе си.." разлика в напреженията ли имаш предвид или разлика в количеството енергия, което можеш да възстановиш от пакета батерии?
Интересувам се, понеже това което аз знам е от хора правещи конверсии от доста време и имащи опит с клетки от различни производители.
Може да намериш за интересни тези тестове направени от John Hardy - http://tovey-books.co.uk/testing.php
Тук става дума за тест, при който са направени над 500 цикъла на заряд-разряд.
Тестът е прекратен, след като една от клетките се проваля.
Не казвам (и не мисля), че няма нужда от BMS! Просто обмислям вариантите за да реша как да постъпя.
