Ето още подробности за активното електромагнитно окачване (по-конкретно за Active Wheel на Мишлен):
Моделът WILL на Heuliez е първият опит за кола с такава технология. Някъде в края на 2008г. Heuliez заедно с Michelin и Orange правят колата – на базата на каросерия от Opel Agila и с четири Active Wheel.
http://www.pluginamerica.org/vehicles/heuliez-will
Ето видео на колата "в действие":
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=-4ygUCbHjTc[/youtube]
А това е прототипът на самите Мишлен, нарочно действието на електрическото окачване е показано с голям ход:
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=i1uTR-8KarE[/youtube]
А това пък е въпросното окачване на BOSE, за което ви казвам, че пишеше още в гимназиален учебник в соц-а:
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=q8sVDenpPOE[/youtube]
Не знам каква е съдбата на WILL днес, нито какви са плановете на Michelin. Също и на Siemens. Не знам какво става с Bose – те отдавна развиват тая система, от средата на 80-те примерно. Според мен това са определено неща, които освен интересни, са и много полезни за колите. Повишават удобството при неравности и сигурността в завоите – все важни неща. Странно ми е защо никоя от по-големшките компании не е започнала да ги внедрява досега. По-сложните системи на Michelin и на Siemens може би са по-скъпи, заради вграждането на мотори в колелата и това може да е пречката. Но разработките на Bose изглеждат по-конвенционални и сигурно няма да са толкова скъпи. Може би е намесена някаква обща политика на бранша (патенти, изчерпване на стари технологии и т.н.), но не е ясно каква.