https://en.wikipedia.org/wiki/Active_suspension
http://www.bose.com/controller?url=/aut ... /index.jsp
По-интересният вариант е "electromagnetic recuperative" и даже може да се използва за връщане на енергия към батериите. Bose пък са май най-отдълго в тия разработки, даже ако не се лъжа имаше подобна снимка и описание в един вехт учебник на брат ми по "Устройство на автомобила" (когато имаше такъв предмет в гимназиите). Електромагнитно окачване май го бяха превели.
Колелото на Мишлен (Michelin active wheel) и eCorner на Siemens са пак вариации на тая тема. Но са много по-сложни механично и ще са трудни за направа сам или от малка фирма. Докато окачването с линейни мотори може и да е осъществимо. Такива мотори се продават готови – вярно, за много по-малки натоварвания (сателитни чинии и др.под.) и сигурно са много по-бавни. Но принципът им е същият, а и "не е ядрена физика". Дори да се запази фабричното окачване, може това да е паралелно, което се включва да "помага" поне малко на амортисьорите само при нужда (дупки, завои).
Още един източник на регенерация. Един вид вместо "зарядно спиране" – "зарядно друсане"
