Оловни батерии
Оловни батерии
Здравейте,
Почти всички подтеми на "Батерии" са на тема литийни батерии. Бихте ли препоръчали какви оловни мога да ползвам. Мога ли да ползвам обикновени акумулатори? Какъв е най-евтиният вариант?
Извинявам се за ламерския въпрос, но от скоро се интересувам от ел. коли и съм доста на "Вие".
Благодаря.
Почти всички подтеми на "Батерии" са на тема литийни батерии. Бихте ли препоръчали какви оловни мога да ползвам. Мога ли да ползвам обикновени акумулатори? Какъв е най-евтиният вариант?
Извинявам се за ламерския въпрос, но от скоро се интересувам от ел. коли и съм доста на "Вие".
Благодаря.
Re: Оловни батерии
Ако са оловни, поне да са така наречените "тягови". Иначе обикновените "стартерни" не стават.
На обикновените характеристиката е кофти, дават много ток но за кратко време, не са проектирани да отдават ток за постоянно.
А във форума се говори повече за литий, защото никой не би препоръчал олово. Като цяло оловото е много гадна работа.....
На обикновените характеристиката е кофти, дават много ток но за кратко време, не са проектирани да отдават ток за постоянно.
А във форума се говори повече за литий, защото никой не би препоръчал олово. Като цяло оловото е много гадна работа.....
Re: Оловни батерии
Те хубаво са гадна работа, ама са 3-4 пъти по-евтини и доколкото разбирам ако се ползват правилно може да изкарат 1000-1500 презареждания. Ако приемем, че изкарат 1000 цикъла, това са около 4 години ползване, което не е зле. След 4 години кой знае какви батерии ще има
Re: Оловни батерии
Правилно е много разтегливо понятие.
А цените, като почнеш да гледаш по-читавите марки, почват да не са 3-4 пъти по-евтини.
За сега моите чисто теоретични проучвания показват, че няма особен смисъл да се дават пари за оловни.
Литиевите са с много по-добри параметри по всички параграфи, а ако ги ползваш "правилно" могат да изкрат дооста повече от 2-3 смени на оловни.
тука има хора с опит и с едните, и с другите – могат да споделят какво се случва в по-дългосрочен план...
А цените, като почнеш да гледаш по-читавите марки, почват да не са 3-4 пъти по-евтини.
За сега моите чисто теоретични проучвания показват, че няма особен смисъл да се дават пари за оловни.
Литиевите са с много по-добри параметри по всички параграфи, а ако ги ползваш "правилно" могат да изкрат дооста повече от 2-3 смени на оловни.
тука има хора с опит и с едните, и с другите – могат да споделят какво се случва в по-дългосрочен план...
Re: Оловни батерии
Така е. Като се тегли чертата, оловото не е много рентабилно. В началото изглежда, че ще дадеш доста по-малко пари и ще се возиш 1000 пъти както пише в книжката на батерията, но не става номерът. Освен това, ако някой си мисли че оловните батерии не изискват БМС, не е така! Там още преди 10-тия цикъл тия батерии са излезнали от режим. Това съм го виждал няколко пъти вече.
Вярно е, че цената на литий+БМС е доста по-голяма от цената на оловни батерии без нищо , но и разликата във возенето е голяма
Вярно е, че цената на литий+БМС е доста по-голяма от цената на оловни батерии без нищо , но и разликата във возенето е голяма
Re: Оловни батерии
Е ако се ползва БМС и не се разрежда повече от колкото трябва, няма ли да изкарат 1000 цикъла? И ако бяха толкова зле, защо ги слагат в заводски електромобили (Reva, AIXAN)? Все пак не винаги е имало литиеви батерии. Това е като да кажем условно да ходиш на работа с Трабант и Мерцедес. Примертъ е малко краен, но илюстрира добре възможността да свършиш някаква работа по скъп и евтин начин. Мерцедесът е по-бърз, мощен, и ще те закара по-бързо, но и двете коли ще те закарат до работата (евентуално ).
Ако пропускам нещо, моля кажете. Примерно някакъв фрапиращ проблем с оловните батерии.
Ако пропускам нещо, моля кажете. Примерно някакъв фрапиращ проблем с оловните батерии.
Re: Оловни батерии
Ами вярно е, че и Рева и Аиксам са с оловни, но и това е и основният им проблем.
А защо ги слагат – най-вероятно отговорът е в производствените р-ди и възможността евентуално да изкарат гаранцията
И двете марки в последните си версии ползват литиеви батерии.
Според мен не е въпросът дали става или не. Ясно е, че става.
Въпросът е в дългосрочен план кое има смисъл. Какво получаваш срещу парите си?
Не е за пропускане и фактът как се discharge-ват двата типа батерии и колко са ефективни всъщност.
Как се държат при ниски температури и тн.
А защо ги слагат – най-вероятно отговорът е в производствените р-ди и възможността евентуално да изкарат гаранцията
И двете марки в последните си версии ползват литиеви батерии.
Според мен не е въпросът дали става или не. Ясно е, че става.
Въпросът е в дългосрочен план кое има смисъл. Какво получаваш срещу парите си?
Не е за пропускане и фактът как се discharge-ват двата типа батерии и колко са ефективни всъщност.
Как се държат при ниски температури и тн.
Re: Оловни батерии
Така е. И мерцедесът, и трабантът е "кола". И двете ще те закарат на работа.
Тука не се твърди, че оловото за нищо не става, само се казва, че е доста по-кофти....
Специално за Рева-та, оловните батерии не са каквито и да е от битака. Имат специална система за доливане на дестилирана вода, също така и БМС. А и дизайнът е по-специален като за целта.
Фрапиращият проблем идва най-вече зимата и то когато сте се сдобили с някакви менте батерии, пробегът става 20%
Колкото до 1000-те цикъла – не ми се коментира.... Най-вероятно 1000-ния цикъл ще представлява: "цяла нощ заряд – 10 минути каране "
Имам известен опит с оловни батерии от UPS-и. Уж специално направени за дълбоки цикли... ала-бала......
дори и при слабо натоварване след 10-тия цикъл капацитетът е вече наполовина......
Тука не се твърди, че оловото за нищо не става, само се казва, че е доста по-кофти....
Специално за Рева-та, оловните батерии не са каквито и да е от битака. Имат специална система за доливане на дестилирана вода, също така и БМС. А и дизайнът е по-специален като за целта.
Фрапиращият проблем идва най-вече зимата и то когато сте се сдобили с някакви менте батерии, пробегът става 20%
Колкото до 1000-те цикъла – не ми се коментира.... Най-вероятно 1000-ния цикъл ще представлява: "цяла нощ заряд – 10 минути каране "
Имам известен опит с оловни батерии от UPS-и. Уж специално направени за дълбоки цикли... ала-бала......
дори и при слабо натоварване след 10-тия цикъл капацитетът е вече наполовина......
Re: Оловни батерии
При Аиксам също май има БМС някакъв, тъй като батериите са оловни тип AGM, които са доста чувствителни откъм заряд.SuriCat написа:Специално за Рева-та, оловните батерии не са каквито и да е от битака. Имат специална система за доливане на дестилирана вода, също така и БМС. А и дизайнът е по-специален като за целта...
Re: Оловни батерии
Има български производители на тягови батерии, които изнасят за Русия... И ги търсят от години на руския пазар!
Предполагам има защо
Всеки кадърен ел.техник или инженер може да седне и да потърси информация и да си направи сам читаво зарядно за панцерни батерии, както и БМС. Има разновидности на батериите, които са подсилени и имат до 20% по-голям капацитет, спрямо нормалните.
Не съм запознат с цените на батериите и зарядните, просто по едно време се бях заинтересувал...
Проблемът е в теглото и обема на тяговите батерии... Но за градски автомобил мисля може да се скалъпи нещо на добра цена.
И качествените български батерии си издържат 1000+ цикъла при правилна експлоатация! Което са си близо 3 години все пак
Предполагам има защо
Всеки кадърен ел.техник или инженер може да седне и да потърси информация и да си направи сам читаво зарядно за панцерни батерии, както и БМС. Има разновидности на батериите, които са подсилени и имат до 20% по-голям капацитет, спрямо нормалните.
Не съм запознат с цените на батериите и зарядните, просто по едно време се бях заинтересувал...
Проблемът е в теглото и обема на тяговите батерии... Но за градски автомобил мисля може да се скалъпи нещо на добра цена.
И качествените български батерии си издържат 1000+ цикъла при правилна експлоатация! Което са си близо 3 години все пак
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Samsung Galaxy SIII - designed for humans, inspired by nature...
Samsung Galaxy SIII - designed for humans, inspired by nature...