поръчка за конверсия към ел. автомобил
Re: поръчка за конверсия към ел. автомобил
Лева доколкото разбрах
Нищо специфично не сме говорили, защото аз утре си заминавам за София, но така генерално излиза толкова пари.
Аз сега си слагам за приоритет да чета за Еврофинансиране за такива ел. коли. Искам да разбера дали ако се регистрираме тука като едно НПО може по някакъв начин да влезем в някаква програма.
Видях още, че в Норвегия има много интересна идея. Батериите за колата си ги вземаш под наем. Те си остават на компанията и после отиваш да си наемаш нови като ти заминат съвсем старите. Абе има доста интересни идеи...
Нищо специфично не сме говорили, защото аз утре си заминавам за София, но така генерално излиза толкова пари.
Аз сега си слагам за приоритет да чета за Еврофинансиране за такива ел. коли. Искам да разбера дали ако се регистрираме тука като едно НПО може по някакъв начин да влезем в някаква програма.
Видях още, че в Норвегия има много интересна идея. Батериите за колата си ги вземаш под наем. Те си остават на компанията и после отиваш да си наемаш нови като ти заминат съвсем старите. Абе има доста интересни идеи...
Re: поръчка за конверсия към ел. автомобил
Радвам се, че сте се свързали. Цената изглежда добра, а и eltransbg отдавна пише по темата, пък и личната му кола е електрическа. Ще е интересно да прочетем и това за еврофинансирането – аз не се бях сетил, а и финансите са далеч от специалността ми. Всичките идеи, които изброяваш, са още една причина да се уговорим за среща в София и да обговорим всички тия варианти. Все отнякъде трябва да се започне, а така и така тук сме се събрали ентусиасти.
Успех!
П.П.: Темата я премествам в раздел "Проекти" – надявам се нямаш против. Макар че започна като обява, вече по-скоро върви към обсъждане на ЕлеТуингото.
Успех!
П.П.: Темата я премествам в раздел "Проекти" – надявам се нямаш против. Макар че започна като обява, вече по-скоро върви към обсъждане на ЕлеТуингото.
Re: поръчка за конверсия към ел. автомобил
Коев,
ето какво ми показа набързо един наш софтуер за пресмятане на конверсиите. За туингото - май е някъде около 850 кила, с теб и още някого - 1 тон: При 13 сек (както е сегашното ти ускорение според теб) зададено ускорение от 0-100 км/ч, търсен пробег 130-150 км и избран дв-л К9"144V на Костов, се получи:
ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
1. Мощност електродвигател: 19.8 квт
2. Максимално необх. мощност електродвигател 59.4 квт
3. Тегло двигател 45 кг
4. Капацитет батерия: 14.4 квтч
5. Тегло батерия 158 кг
6. Дълбочина на разряд на батерия 80 %
7. Номинална скорост: 60 км/ч
8. Максимална скорост: 140 км/ч
9. Пробег извънградско (при ном.скорост) 139.4 км
10. Пробег градско (2 спирания на 1 км) 72.1 км
11 Пробег градско (1 спиране на 1 км) 95.0 км
12. Разход извънградско при ном. скорост 8.3 квтч
13. Разход градско при 2 спирания/км 16 квтч
14. Разход градско при 1 спирания/км 12.1 квтч
ЦЕНА: Без ДДС 9128 лв
С вкл. ДДС: 10954 лв
Цената е за батерии и електродвигател, за който софтуерът взема с 20% отгоре, поне 400 лева по-малко ще ти иска Костов.
Като прибавиш и контролер и обкръжението му - става...
Ако те интересуват вариации, когато съм на компа може да направим някоя и друга.
ето какво ми показа набързо един наш софтуер за пресмятане на конверсиите. За туингото - май е някъде около 850 кила, с теб и още някого - 1 тон: При 13 сек (както е сегашното ти ускорение според теб) зададено ускорение от 0-100 км/ч, търсен пробег 130-150 км и избран дв-л К9"144V на Костов, се получи:
ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
1. Мощност електродвигател: 19.8 квт
2. Максимално необх. мощност електродвигател 59.4 квт
3. Тегло двигател 45 кг
4. Капацитет батерия: 14.4 квтч
5. Тегло батерия 158 кг
6. Дълбочина на разряд на батерия 80 %
7. Номинална скорост: 60 км/ч
8. Максимална скорост: 140 км/ч
9. Пробег извънградско (при ном.скорост) 139.4 км
10. Пробег градско (2 спирания на 1 км) 72.1 км
11 Пробег градско (1 спиране на 1 км) 95.0 км
12. Разход извънградско при ном. скорост 8.3 квтч
13. Разход градско при 2 спирания/км 16 квтч
14. Разход градско при 1 спирания/км 12.1 квтч
ЦЕНА: Без ДДС 9128 лв
С вкл. ДДС: 10954 лв
Цената е за батерии и електродвигател, за който софтуерът взема с 20% отгоре, поне 400 лева по-малко ще ти иска Костов.
Като прибавиш и контролер и обкръжението му - става...
Ако те интересуват вариации, когато съм на компа може да направим някоя и друга.
- stealthhack
- Мнения: 243
- Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
- Местоположение: София
Re: поръчка за конверсия към ел. автомобил
По подходящ мотор е K9" 220V
http://kostov-motors.com/tractionmotors ... es/k9220v/
31.2kW постоянна мощност, по-висок волтаж за по-тънки кабели, 6800rpm, пикови 180Nm въртящ при номинални параметри, няма проблем да работи от 96 до 220V.
Според мен е по-добрият вариант, ако искаш да прежалиш регенерацията това е твоят мотор, има и контролери на Кели по 500$ за него!
При повечето автомобили ще можеш да караш градско до 1-ва и 2-ра скорост, съответно до към 50 и 95-100км/ч. при максимални обороти, а заради предавателното число на скоростната кутия няма да се товари много моторът!
http://kostov-motors.com/tractionmotors ... es/k9220v/
31.2kW постоянна мощност, по-висок волтаж за по-тънки кабели, 6800rpm, пикови 180Nm въртящ при номинални параметри, няма проблем да работи от 96 до 220V.
Според мен е по-добрият вариант, ако искаш да прежалиш регенерацията това е твоят мотор, има и контролери на Кели по 500$ за него!
При повечето автомобили ще можеш да караш градско до 1-ва и 2-ра скорост, съответно до към 50 и 95-100км/ч. при максимални обороти, а заради предавателното число на скоростната кутия няма да се товари много моторът!
Re: поръчка за конверсия към ел. автомобил
Здравейте,
Искам да попитам за мнение и опит относно начина, по който зацепвате двигателя към скоростната кутия и начина на закрепването на цялото нещо към шасито. Понеже оригинално скоростната се държи за двигателя, а той с няколко тампона на различни места се държи за купето, като махнем ДВГ скоростната увисва...!
Аз още не съм измислил как ще го сътворя цялото нещо.
Поздрави,
Искам да попитам за мнение и опит относно начина, по който зацепвате двигателя към скоростната кутия и начина на закрепването на цялото нещо към шасито. Понеже оригинално скоростната се държи за двигателя, а той с няколко тампона на различни места се държи за купето, като махнем ДВГ скоростната увисва...!
Аз още не съм измислил как ще го сътворя цялото нещо.
Поздрави,
-
- Мнения: 78
- Регистриран: 30 апр 2011г. 11:11
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: поръчка за конверсия към ел. автомобил
Здравей SuriCat,
направи снимки от различни положения, като няма да забравиш да сложиш между детайлите размерни линийки, нещо като археологични и криминалистични снимки, за да се види къде евентуално да се сложат опорните точки имайки предвид, че нещата трябва да съчетаят и място за други елементи, които евентуално също е необходимо да заснемеш или данни от някой каталог. Ако GSM ти позволява, направи го във вид на клипче, но пак с размерните линийки – много е важно. Ще се опитаме да поумуваме. Добрите решения не идват бързо, а да знаеш че в крайна сметка решението е компромисно. Давай да видим какво можем да направим. Смело напред.
направи снимки от различни положения, като няма да забравиш да сложиш между детайлите размерни линийки, нещо като археологични и криминалистични снимки, за да се види къде евентуално да се сложат опорните точки имайки предвид, че нещата трябва да съчетаят и място за други елементи, които евентуално също е необходимо да заснемеш или данни от някой каталог. Ако GSM ти позволява, направи го във вид на клипче, но пак с размерните линийки – много е важно. Ще се опитаме да поумуваме. Добрите решения не идват бързо, а да знаеш че в крайна сметка решението е компромисно. Давай да видим какво можем да направим. Смело напред.
Re: поръчка за конверсия към ел. автомобил
Здравей,
В момента двигателят си е още на мястото и ще е малко/много трудно да направя прегледни снимки. Колата все още си я карам и ще продължавам да я карам докато не приготвя всички части и си купя нова.
Питах каква е концепцията, ако може да кажат тези, дето са го правили вече. Според мен ще трябва да се лепят допълнителни тръби или подобие, за да се подсигури необходимите места за фиксиране на мотор и скоростна кутия.
В момента съм на етап сглабяне на мотор контролера и на електромотора. Чак след това ще почвам с трошене
В момента двигателят си е още на мястото и ще е малко/много трудно да направя прегледни снимки. Колата все още си я карам и ще продължавам да я карам докато не приготвя всички части и си купя нова.
Питах каква е концепцията, ако може да кажат тези, дето са го правили вече. Според мен ще трябва да се лепят допълнителни тръби или подобие, за да се подсигури необходимите места за фиксиране на мотор и скоростна кутия.
В момента съм на етап сглабяне на мотор контролера и на електромотора. Чак след това ще почвам с трошене
-
- Мнения: 2
- Регистриран: 22 фев 2012г. 13:18
Re: поръчка за конверсия към ел. автомобил
какви батерии? и двигател?
Re: поръчка за конверсия към ел. автомобил
Здравейте!
Интересува ме частично конвертиране – прикачване на ел. двигател към пистовия ремък на мястото на компресора на климатика, в добавка съответната електроника за управление и информация за акумулатора: трябва ли допълнителен или не?
Готов съм да финансирам експеримента върху собствения си автомобил – Рено меган коуч.
Целта на допълнението е да подпомага работата на ДВГ при тръгване и да поддържа скоростта, когато има акумулиран ток и да генерира ток в акумулатора при спиране и работа без натоварване на ДВГ.
Моля, пишете някой правил ли е подобно нещо?
Има ли фотоволтаични панели подходящи за автомобил за тавана и предния капак, например като лепенка?
Интересува ме частично конвертиране – прикачване на ел. двигател към пистовия ремък на мястото на компресора на климатика, в добавка съответната електроника за управление и информация за акумулатора: трябва ли допълнителен или не?
Готов съм да финансирам експеримента върху собствения си автомобил – Рено меган коуч.
Целта на допълнението е да подпомага работата на ДВГ при тръгване и да поддържа скоростта, когато има акумулиран ток и да генерира ток в акумулатора при спиране и работа без натоварване на ДВГ.
Моля, пишете някой правил ли е подобно нещо?
Има ли фотоволтаични панели подходящи за автомобил за тавана и предния капак, например като лепенка?
Re: поръчка за конверсия към ел. автомобил
Панел "лепенка" има. Но както всички останали видове панели, токът е толкова малко, че дори фаровете не може да си захраниш...