СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Запознаване на хората от клуба и общи приказки за електромобили

Как основно бихте се включили в сервизните бази на ElectriClub?

Ще работя по своя електромобилна конверсия
19
46%
Ще развивам бизнес с електромобили
7
17%
Ще помагам на други хора за техните конверсии и/или бизнеси
8
20%
Ще организирам събития – лекции, презентации, семинари за електромобили
0
Няма гласове
Ще организирам събития за сплотяване на клуба – срещи, събори
2
5%
Друго (моля, уточнете в отговор към темата)
5
12%
 
Общо гласове: 41
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от turin » 22 май 2011г. 14:49

kamen написа:Лично аз имам един стар Ситроен, който смятах да конвертирам, но приоритетите ми се промениха и докато съм готов за такъв проект, той може вече да е изгнил на двора :cry: .
Много добре те разбирам – аз от вече няколко години се занимавам с темата и още в началото бях решил да си правя конверсия. Е, вече минаха три или повече години и не съм започнал. Няма пари за такова нещо – предполагам, че и за други хора това е основната пречка. :(
kamen написа:тези (http://www.greenbo.bg/) ще бъдат с цена може би под 20 000 лв, поне доколкото съм говорил с потенциалните вносители. Вярно е, че са с оловни батерии и усещането от Alpha е по-скоро като от електрокар, другите не съм ги пробвал.
Тази Alpha изглежда интересно, ако беше с по-добри параметри, може да е интересен евтин електрически роудстър.

По този повод – добра идея според мен е да се изработят един или два модела, които да са с напълно отворени спецификации, всичко публикувано като свободен хардуер (и софтуерът – като свободен софтуер). Така по принцип всеки ентусиаст ще може да си направи сам и след това да мине изпитвания и регистрация, но също така фирми и сервизи ще могат да правят колите по тези проекти, схеми и чертежи срещу съответната сума. Хем ще се използва ресурсът на общността за да се доразвива постоянно (нови и нови версии, доработки) опън-сорс колата, хем ще има бизнес-ниша и за комерсиални сервизи да работят с готов и качествен проект.

Това е само идея за нещата, които може да се правят. За това даже не ни е нужна офлайн-база, поне не в началото. Ще започна тия дни тема във форума за такава opensource китова кола ;) То все отнякъде се започва.
kamen
Мнения: 5
Регистриран: 01 мар 2011г. 14:50

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от kamen » 22 май 2011г. 15:12

Огняне, нямаме абсолютно никаква разлика в мненията как ще се развива пазарът като такъв и защо. Единственият ми коментар е, че както и Turin писа по-горе: "Целта не е част от хората във форума да направят фирма, която да е лидер в конвертирането или във внасянето на готови електромобили." Това, за което говориш ти, е основен стълб, по който тази дейност ще се развива в следващите 10-15 години за нишата на бюджетните решения, но не това е идеята на създателя на форума по повод конкретното предложение, ако правилно го разбирам.

И двата начина (професионално серийно конвертиране vs. ентусиастки бутикови изпълнения) са абсолютно валидни, всеки от тях със своята специфика и начини на използване. Лично аз бих платил за конверсия на някого, който доказано разбира и продукта му ме устройва, вместо да инвестирам в предприятие заради конверсията от която имам нужда. С това не отричам различния избор, който някой друг може да направи.

Колкото до изисканите бройки електромобили, а) в документа на ЕК става въпрос за коли в градовете, б) горивните клетки са също електрическо задвижване и в) колко коли ще има всъщност в градовете през 2030. Според мен (лично мнение) личните коли в градовете трябва да са колкото се може по-малко за сметка на удобен обществен транспорт, велосипеди и др. Градската инфраструктура не е мислена да поеме сегашния трафик от индивидуални средства за придвижване с обем, чувствително по-голям от необходимия им за полезен товар. Миналата седмица висях в задръстване на Цариградско шосе с електромобил и, мога да те уверя, също си е дразнещо. Тоест, тук се преплитат два въпроса: колко индивидуални превозни средства ще се движат по пътищата на градовете през 2030 и, като следствие, колко от тях трябва да бъдат с нулеви емисии при движение. Тези с нулевите емисии вече се разбиват на фабрични нови (с акумулатори, горивни клетки и т.н.) и на конвертирани. Като стигнахме до конвертираните, колко днешни купета и акумулатори ще бъдат живи през 2030, от което пък следва че повечето от тях все още не са произведени, т.е. днешните конверсии няма да изпълнят тогавашната цел.

Пак казвам, не оспорвам правото на всеки да направи свой аргументиран личен избор, просто се опитвам да си изясня обхвата и условията на предложението по начина, по който е направено (не мога да изляза от проектно-мениджърското си мислене и това е :)).
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от Ognian » 22 май 2011г. 20:47

Не е важно каква ще е юридическата форма, под която ще се работи. Същественото е, да се правят конверсии, за да започнат хората да променят посоката на покупките - нефтените горива са скъпи и замърсяващи. И ако в този форум има поне 2-3 желаещи да направят конверсии, то аз съм готов да им помогна или да им направя конверсиите, като от тях ще искам само материалите да си осигурят. Да, това ще е скъпа инвестиция от моя страна, но общата цел оправдава тези разходи, надявам се да не греша. Ако някои от тук после могат да ги повторят сами - говоря за конверсия с печат, значи целта е постигната - масовизиране на конверсиите. А започнали ли са, инвестицията сама ще ми се върне, стига здраве да има. Мисля, че всеки тук иска да придобие нещо по-вече от присъствието на останалите и ако успеем да направим така, че всеки да има някаква помощ, полза или каквото и да е, значи форумът си е дал своето на всеки от нас. Иначе, да влизаме тук да си чешем само езиците ли?
С.Николов
Мнения: 242
Регистриран: 28 яну 2010г. 14:37
Местоположение: Варна

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от С.Николов » 27 май 2011г. 10:54

Здравейте,
Лично аз бих могъл да направя филмче клипче
нещо не претенциозно на вече направена ковресия.
Съжалявам но това са ми възможностите.
и една молба моля преведете думата "уъркшопове"
Честно казано това със сдружение или фондация
не ми се вярва да се случи, по скоро да се започне със срещи на живо.
С времето вече може хората като се запознаят кой какво може и с какво е полезен
да се създаде нещо поне като регистриран клуб или друго което да е подходящо.
todor_raev59
Мнения: 78
Регистриран: 30 апр 2011г. 11:11
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от todor_raev59 » 28 май 2011г. 00:23

Много се радвам, Стефко, че влизаш в тоя сайт. Какъв ти е фотографският инструмент? "Уъркшопове" – какво е това? На първо четене кажи откъде си.
Чакаме Отговор Сейчас Будет
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от turin » 28 май 2011г. 01:31

todor_raev59 написа:На първо четене кажи откъде си.
В профила му пише – Варна ;)
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от turin » 28 май 2011г. 01:35

С.Николов написа:и една молба моля преведете думата "уъркшопове"
Добре, промених в анкетата "уъркшопове" на "семинари". Пак не е българска дума, но поне е по-стара чуждица – надявам се така да е по-добре ;)
С.Николов
Мнения: 242
Регистриран: 28 яну 2010г. 14:37
Местоположение: Варна

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от С.Николов » 30 май 2011г. 01:44

turin благодаря за превода :)
Да от Варна съм.
todor_raev59 фото не е важно защото наблягаме на видеото.
и по важното е филмчето да се направи с идея а не просто някакви кадри
тоест да има нещо като сценарий.
Тоест нещо от сорта на
"представяме ви автомобил марка......
на който е направена конверсия с електро двигател..........
Чудите се дали електродвигателя може да задвижва автомобил
в това филмче ще ви покажем кака става това"
и т.н.
Тук във форума има достатъчно материал за сценария
остава да се подреди грамотно и да се направи в стил научно популярен филм
тоест без много технически подробности за да грабва по не запознатите с материята.
Разбира се може да се направи и такъв с повече технически подробности така да се каже за по напреднали :)
Фотоапарати видеокамери все ще се намерят или някой ще услужи и дори професионални.
после трябва да се намери достатъчно свободно време в рамките на един слънчев ден да се заснемат кадрите
по предварително написан сценарий
след което трябва да се почне така да се каже студийната обработка в нашия случай в домашни условия :)
и накрая може да има прилично ДВД да кажем с продължителност не повече от 30 минути.
И съответно това ДВД да се разпространява некомерсиално.
и може и да се качи на торент и също в компресиран вариант в ютуб, вбокс7 или друг сайт за споделяне на видео.
pu6o
Мнения: 2
Регистриран: 14 мар 2011г. 20:56

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от pu6o » 03 юни 2011г. 18:31

За съжаление не мога да се справям добре с компютъра. По темата – смятам, че развитието на електромобилите тръгва в неправилна посока. Странно е, че никой не се сеща, че тази енергия, която електромобилите изразходват трябва да се възстанови и тя пак идва от мрежата: от АЕЦ т.е. от най опасните генератори, от ТЕЦ – от най замърсяващите околната среда генератори, от фотоклетки, най скъпата енергия и т.н. А решението е много просто: генератор с магнитен мотор, който ще зарежда акумулатора. Учудваща е упоритостта на автомобилните компании да не потърсят подходяща разработка. Аз се опитвам вече година и половина да подам заявление за патентоване на такъв мотор и не мога. Добре че се намери един истински капиталист, шеф на западна фирма, който се съгласи да го изработи. Явно България е обречена да бъде бедна заради неграмотността на управляващите. Вместо да изнасяме стотици хиляди от тези мотори и да има работа за много хора, ние ще внасяме. Господ да ни е на помощ.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от turin » 03 юни 2011г. 20:13

pu6o, за втори път ви казвам, че този сайт е за електромобили. Този сайт не е за "безплатна енергия" и перпетуум мобиле. Нито е за магнитни ротори, HHO-системи и други подобни.

Ако имате работеща концепция за двигател, споделете я. Ако може да се използва по някакъв начин като част от електромобили – тогава попада в темата на сайта. Иначе просто е извън темите и интересите ни.

За такива "генератори" има други български сайтове – пишете в техните форуми, ще видите, че доста други хора вече са опитвали такива конструкции, виждали са че не работят, но продължават да упорстват и да пишат в съответните сайтове, че "почти са успели" и "само ми трябва да се изработpu6o, за втори път ви казвам, че този сайт е за електромобили. Този сайт не е за "безплатна енергия" и перпетуум мобиле. Нито е за магнитни ротори, HHO-системи и други подобни.

Ако имате работеща концепция за двигател, споделете я. Ако може да се използва по някакъв начин като част от електромобили – тогава попада в темата на сайта. Иначе просто е извън темите и интересите ни.

За такива "генератори" има други български сайтове – пишете в техните форуми, ще видите, че доста други хора вече са опитвали такива конструкции, виждали са че не работят, но продължават да упорстват и да пишат в съответните сайтове, че "почти са успели" и "само ми трябва да се изработи еди-каква си част".

Не е лично срещу вас, не искам да се обиждате. Нито ви гоня – моля, останете тук и следете разговорите. Те тепърва ще стават повече и по-интензивни. Но моля не опитвайте да превръщате форума от електромобилен в някакъв друг. Успех с патента! Като го регистрират, похвалете се, за да можем да прочетем спецификациите и ние.и еди-каква си част".

Не е лично срещу вас, не искам да се обиждате. Нито ви гоня – моля, останете тук и следете разговорите. Те тепърва ще стават повече и по-интензивни. Но моля не опитвайте да превръщате форума от електромобилен в някакъв друг. Успех с патента! Като го регистрират, похвалете се, за да можем да прочетем спецификациите и ние.
Отговори