Мнение за КИТ
Мнение за КИТ
Здравейте колеги, интересува ме силно мнението Ви за следния кит с AC мотор и кели контролер от костов моторс. Моторът ми изглежда подходящ за пежо 106, каквото смятам освежа с електрически сили. Чудя се дали си заслужава цената. Много благодаря за всяко мнение.
http://kostov-motors.com/tractionmotors ... rollerkit/
http://kostov-motors.com/tractionmotors ... rollerkit/
Re: Мнение за КИТ
Какви са параметрите и цената, че не мога да разбера кое точно си харесал?
- stealthhack
- Мнения: 243
- Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
- Местоположение: София
Re: Мнение за КИТ
Моторът е http://kostov-motors.com/files/producta ... _10AC9.pdfSuriCat написа:Какви са параметрите и цената, че не мога да разбера кое точно си харесал?
окомплектован с Curtis 1238R-7601
Re: Мнение за КИТ
Аха, нещо линкът одеве не ме препращаше явно където трябва. Сега го видях, и цената също.
Тези мотори са доста нови като дизайн и производство. Не е известно да има направена конверсия с тях за да може да се каже как точно се държат. Като цена също не е много атрактивно, за подобна или малко по-висока може да се вземе нещо изпитано.
Тези мотори са доста нови като дизайн и производство. Не е известно да има направена конверсия с тях за да може да се каже как точно се държат. Като цена също не е много атрактивно, за подобна или малко по-висока може да се вземе нещо изпитано.
Re: Мнение за КИТ
Точно заради слабата им популярност се опитвам да разбера нещо повече от написаните факти. Това, което ме привлича в този мотор е, че има нелоша динамика и по-високо кпд от правотоковите, което не знам на практика дали е така и дали е забележимо.SuriCat написа:Аха, нещо линкът одеве не ме препращаше явно където трябва. Сега го видях, и цената също.
Тези мотори са доста нови като дизайн и производство. Не е известно да има направена конверсия с тях за да може да се каже как точно се държат. Като цена също не е много атрактивно, за подобна или малко по-висока може да се вземе нещо изпитано.
Re: Мнение за КИТ
По принцип АЦ-тата имат по-високо КПД заради липса на четките. Обаче са много по-капризни от конструктивна гледна точка за което производителят трябва да се потруди повече като ползва по-качествени материали и по-точни изчисления. Аз лично предпочитам АЦ моторите.
-
- Мнения: 43
- Регистриран: 21 авг 2012г. 15:11
Re: Мнение за КИТ
Параметрите и графиките, които видях не ме впечатлиха много. Освен това не видях въртящ момент. Този мотор не е сметнат като тракшън мотор. Това е стандартен 50 херцов мотор с мека характеристика, който са навили на ниско напрежение с дебел проводник. Ако държиш да си асинхронен си вземи Азурски мотор, който е горе-долу със сходни параметри. С тази разлика, че на него му дават доста по-добра крива на мощността и при 150 ампера има почти 100 нютонметра. Другото му предимство е, че можеш да стигнеш с него 10 000 оборота/минута, което е пък основното предимство на асинхронните двигатели пред тези с постоянни магнити.
Друг недостатък на Костовския мотор е тези 500 ампера, които искат. Да работиш на ниско напрежение с такива огромни токове си е лудост. Има големи загуби по кабели, връзки, контактори. Определени 100 волтова батерия е много ниско напрежение за "50" киловатов мотор. 50 в кавички, защото едва ли ще изкара на оста си такава мощност.
Двата варианта, които аз бих ти препоръчал са:
1. Азурски мотор, който е ужасно евтин, но контролерът за него е скъп. Не чак толкова скъп, колкото комплекта на Костов. Би ти свършил чудесна работа за леката кола, която си избрал.
2. Скоростна кутия от Тойота Приус. В нея има два електромотора. Комплекта кутия + инвертор го взимаш за по-малко от 2000 лева. За още толкова (или и малко повече) взимаш контролер, който да управлява това нещо. Тогава получаваш 35 или 50 киловата (зависимост кой модел на тойота избереш) с 350-400 нютонметра въртящ момент, водно охлаждане на контролер и двигател, нямаш скоростен лост и цялата мощност и въртящ момент го имаш от нулата. Кара се като тролей, само с газ и спирачка от нула до максимална скорост без превключване.
Недостатъци: по-трудното монтиране и повечето механична работа по колата. Все още е неизяснен въпросът с технотеста и дали това може да мине лесно и евтино защото освен двигател се сменя и скоростна кутия.
Определено заводски тракшън мотор проектиран в Япония за тази цел е в пъти по-добро и доказало се техническо решение от някое българско недоумие, изчислявано по формули и методики от преди 40-50 години. Най-добрият български АЦ мотор, който съм срещал има КПД около 80% като това е под номинални обороти. Затова категорично препоръчвам всяка друга алтернатива, различна от Костов или Капрони.
Друг недостатък на Костовския мотор е тези 500 ампера, които искат. Да работиш на ниско напрежение с такива огромни токове си е лудост. Има големи загуби по кабели, връзки, контактори. Определени 100 волтова батерия е много ниско напрежение за "50" киловатов мотор. 50 в кавички, защото едва ли ще изкара на оста си такава мощност.
Двата варианта, които аз бих ти препоръчал са:
1. Азурски мотор, който е ужасно евтин, но контролерът за него е скъп. Не чак толкова скъп, колкото комплекта на Костов. Би ти свършил чудесна работа за леката кола, която си избрал.
2. Скоростна кутия от Тойота Приус. В нея има два електромотора. Комплекта кутия + инвертор го взимаш за по-малко от 2000 лева. За още толкова (или и малко повече) взимаш контролер, който да управлява това нещо. Тогава получаваш 35 или 50 киловата (зависимост кой модел на тойота избереш) с 350-400 нютонметра въртящ момент, водно охлаждане на контролер и двигател, нямаш скоростен лост и цялата мощност и въртящ момент го имаш от нулата. Кара се като тролей, само с газ и спирачка от нула до максимална скорост без превключване.
Недостатъци: по-трудното монтиране и повечето механична работа по колата. Все още е неизяснен въпросът с технотеста и дали това може да мине лесно и евтино защото освен двигател се сменя и скоростна кутия.
Определено заводски тракшън мотор проектиран в Япония за тази цел е в пъти по-добро и доказало се техническо решение от някое българско недоумие, изчислявано по формули и методики от преди 40-50 години. Най-добрият български АЦ мотор, който съм срещал има КПД около 80% като това е под номинални обороти. Затова категорично препоръчвам всяка друга алтернатива, различна от Костов или Капрони.
- stealthhack
- Мнения: 243
- Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
- Местоположение: София
Re: Мнение за КИТ
Какъв контролер е подходящ за азурския AC24LS?Pif написа:Двата варианта, които аз бих ти препоръчал са:
1. Азурски мотор, който е ужасно евтин, но контролерът за него е скъп. Не чак толкова скъп, колкото комплекта на Костов. Би ти свършил чудесна работа за леката кола, която си избрал.
За момента съм намерил Sevcon контролери на поносими цени, но не знам какъв волтаж ще ми е нужен!?!?
Re: Мнение за КИТ
Тъй като съм от все още неориентираните и недоразбралите, да попитам нещо друго. Малко се притеснявам, тъй като не ги тачите костовите мотори, но се вгледах в DC К9 HV. Има добра мощност от 31Кв номинал и номиналният ток е по-нисък от напрежението. В диаграмата излиза, че кпд-то на мотора е над 80% при нормален режим на работа. Гледах моторите на NetGain, и имам чувството, че са аналогични на костовите. Като цяло ми трябва мотор с около 30кВ номинална мощност и около 60-70кВ пикова. Предложете добър мотор в този клас. Отказах се от AC моторите. Като цяло няма избор и не мога да намеря нищо свестно. Ще питам нещо и за батериите, но това в другия раздел.
-
- Мнения: 43
- Регистриран: 21 авг 2012г. 15:11
Re: Мнение за КИТ
Колко пари си решил да потрошиш за мотор/контролер и искаш ли да има регенеративно спиране ?
Също така колко ти е тежка колата и какво ускорение и каква максимална скорост искаш да постигнеш?
Колко пробег искаш да минеш и с какви акумулатори?
Кажи какво си намислил и най-вече като бюджет и ще ти измислим концепция.
Също така колко ти е тежка колата и какво ускорение и каква максимална скорост искаш да постигнеш?
Колко пробег искаш да минеш и с какви акумулатори?
Кажи какво си намислил и най-вече като бюджет и ще ти измислим концепция.