FIAT Bravo
FIAT Bravo
Здравейте,
От доста време следя форума, но понеже нямах нищо конкретно за споделяне, не съм писал досега.
Следя и други форуми, а и почти всичко свързано с електромобилите.
Сега вече ще има и какво да покажа, понеже започнах работа по колата.
Ако има интерес, ще ви държа в течение за развитието на проекта.
та... директно по темата!
Обмислил съм доста варианти за кола за донор, но накрая се спрях на тази, която вече имам в гаража.
Като за първа конверсия не ми се ще да рискувам с нещо по-скъпо или рядко срещано с трудни за намиране части.
Все пак реших да се спра на качествени компоненти за самата конверсия (след обмисляне на много варианти).
Идеята е крайният резултат да е с не по-лоши динамични показатели от оригинала.
Та... запретвам ръкави и се омазвам до уши с машинно масло.
Фиатът вече с махнат преден капак. демонтаж в гараж само най-ненужното:
двигател – 200кг.
всичко останало – 85кг.
и ако сложим – 15кг. за горивото,
всичко на всичко – 300кг.
...и не бързайте да ме упреквате, че съм развалил хубавата машина, преди да видите какво смятам да добавя. Ще ми се да ви покажа и батериите, но няма как,
някъде по пътя от производителя са (ако изобщо са тръгнали)
После ще пиша и за подробностите, та ако има интерес и тръгне лаф, още по-добре.
От доста време следя форума, но понеже нямах нищо конкретно за споделяне, не съм писал досега.
Следя и други форуми, а и почти всичко свързано с електромобилите.
Сега вече ще има и какво да покажа, понеже започнах работа по колата.
Ако има интерес, ще ви държа в течение за развитието на проекта.
та... директно по темата!
Обмислил съм доста варианти за кола за донор, но накрая се спрях на тази, която вече имам в гаража.
Като за първа конверсия не ми се ще да рискувам с нещо по-скъпо или рядко срещано с трудни за намиране части.
Все пак реших да се спра на качествени компоненти за самата конверсия (след обмисляне на много варианти).
Идеята е крайният резултат да е с не по-лоши динамични показатели от оригинала.
Та... запретвам ръкави и се омазвам до уши с машинно масло.
Фиатът вече с махнат преден капак. демонтаж в гараж само най-ненужното:
двигател – 200кг.
всичко останало – 85кг.
и ако сложим – 15кг. за горивото,
всичко на всичко – 300кг.
...и не бързайте да ме упреквате, че съм развалил хубавата машина, преди да видите какво смятам да добавя. Ще ми се да ви покажа и батериите, но няма как,
някъде по пътя от производителя са (ако изобщо са тръгнали)
После ще пиша и за подробностите, та ако има интерес и тръгне лаф, още по-добре.
Re: FIAT Bravo
Супер изглежда последната снимка!
Успех с проекта, а във форума ще помагаме кой с каквото може
Успех с проекта, а във форума ще помагаме кой с каквото може
-
- Мнения: 33
- Регистриран: 31 юли 2012г. 12:21
Re: FIAT Bravo
Този двигател от къде го извади? Какви са му параметрите? Каква цена? Дай малко повече инфо...
Re: FIAT Bravo
Това е трансмисия от Toyota Prius gen.2 - 2008г.pvatanasov написа:Този двигател от къде го извади? Какви са му параметрите? Каква цена? Дай малко повече инфо...
Разполага с два мотор/генератора с постоянни магнити.
По документи единият е 50кW и е свързан директно към редуктора.
Другият е от порядъка на 20kW и е свързан към планетарна предавка
(power split device).
Големият мотор е за доста високо напрежение, но обмислям възможноста да
използвам инвертора от тойотата, който е много добре направен и има DC-DC
конвертор вграден в същия блок. И трансмисията, и инверторът са с водно охлаждане.
Re: FIAT Bravo
Добре изглежда.
Габаритите как са? Ще влезе ли в коша на фиата, и колко тежи това?
Габаритите как са? Ще влезе ли в коша на фиата, и колко тежи това?
Re: FIAT Bravo
Не съм замервал габаритите, но място има доста. Това е "просто" една въздебела скоростна кутия (100кг.).SuriCat написа:Добре изглежда.
Габаритите как са? Ще влезе ли в коша на фиата, и колко тежи това?
Повечето място си остава свободно и за батерии ще има достатъчно.
Re: FIAT Bravo
Доколкото разбирам, ще отпадне скоростната кутия на колата и ще трябва да смениш или преправиш каретата.
Ще се наложи присъединяването към колелетата да е или оригиналното (от Бравата) или да се използва това на Приуса...
Кое ще бъде?
Сигурно си мислил вече по въпроса и имаш готово решение, нали?
Ще се наложи присъединяването към колелетата да е или оригиналното (от Бравата) или да се използва това на Приуса...
Кое ще бъде?
Сигурно си мислил вече по въпроса и имаш готово решение, нали?
Re: FIAT Bravo
Измерих диаметъра на осите на каретата, тези на фиата са с 2мм по-тънки.eltransbg написа:Доколкото разбирам, ще отпадне скоростната кутия на колата и ще трябва да смениш или преправиш каретата.
Ще се наложи присъединяването към колелетата да е или оригиналното (от Бравата) или да се използва това на Приуса...
Кое ще бъде?
Сигурно си мислил вече по въпроса и имаш готово решение, нали?
Това, което ми идва на ум, ако разликата в диаметъра на шлиците е достатъчно голяма и разстоянието между колелата на фиата и приуса е сравнимо, дали не може да се разстържат и да се изработят нови шлици съответстващи на тези на фиата. Другият вариант, за който се сещам е да се комбинират двете карета, но доколкото разбирам за заварката и балансирането на осите се използват специални машини. Познанията ми по металообработка са доста ограничени.
Все още не съм намерил къде ще ги правя. Вие във фирмата нали преработвате (изработвате) части за автомобили.
Сигурно имате по-добра идея как става.
Re: FIAT Bravo
Рамката на трансмисията е почти завършена.
За захващане към шасито използвам оригиналните тампони и болтове на двигателя. Рамката е направена от 30х30х3мм профили, а за захващането към трансмисията използвам болтове
12мм(5бр.) и 10мм(2бр.). Не е много лека, но идеята беше да стане здрава и да е лесна за изграждане
(без излишно усложнени форми). Очаквам крайното тегло на колата, след като сложа батериите, да не
надхвърли оригиналното тегло на фиата. Инверторният блок ще се намира над трансмитията. От двете страни има място за две кутии с батерии.
Пред самата трансмисия мисля да оставя свободно пространство за по-добро охлаждане при движение.
Отделно ще има неголям радиатор (в сравнение с този който свалих) за водното охлаждане на инвертора
и трансмисията. Ефективността на електрическата система и електромотора е много по-голяма от тази на ДВГ,
така че загряването е далеч по-малко. Освен това, колата се сдоби с нови главини, лагери и спирачни дискове.
Така трансмисията става изцяло тойотска и не се наложи преработване на критични за сигурността елементи.
За захващане към шасито използвам оригиналните тампони и болтове на двигателя. Рамката е направена от 30х30х3мм профили, а за захващането към трансмисията използвам болтове
12мм(5бр.) и 10мм(2бр.). Не е много лека, но идеята беше да стане здрава и да е лесна за изграждане
(без излишно усложнени форми). Очаквам крайното тегло на колата, след като сложа батериите, да не
надхвърли оригиналното тегло на фиата. Инверторният блок ще се намира над трансмитията. От двете страни има място за две кутии с батерии.
Пред самата трансмисия мисля да оставя свободно пространство за по-добро охлаждане при движение.
Отделно ще има неголям радиатор (в сравнение с този който свалих) за водното охлаждане на инвертора
и трансмисията. Ефективността на електрическата система и електромотора е много по-голяма от тази на ДВГ,
така че загряването е далеч по-малко. Освен това, колата се сдоби с нови главини, лагери и спирачни дискове.
Така трансмисията става изцяло тойотска и не се наложи преработване на критични за сигурността елементи.
Re: FIAT Bravo
Че ти си я свършил вече
А батериите къде ще стоят? И какви/колко са?
А батериите къде ще стоят? И какви/колко са?