А сега да посмятаме "ДВГ или Електромобил"
Re: А сега да посмятаме "ДВГ или Електромобил"
Евала!!! Точно такива зарядни станции трябва да се нароят в България! А ако няма кола за зареждане – токът в енергопреносната мрежа и ще си избие инвестицията набързо.
Re: А сега да посмятаме "ДВГ или Електромобил"
Доколкото четох тези дни за електрическите технологии за задвижване в автомобили... изглежда няма никаква полза, след като трябва да си купуваш нови литиеви батерии на определено време... Това е отчайващо...
И след 2-3 години още 6000 долара за нови батерии... Електромобилите са отчайващи на този етап...
И след 2-3 години още 6000 долара за нови батерии... Електромобилите са отчайващи на този етап...
Re: А сега да посмятаме "ДВГ или Електромобил"
Как го сметна това? За 2-3 години тези литиеви батерии трябва колко пъти да се презаредят, за да сдадат багажа съвсем? На едно зареждане колко километра ще е изминала колата? Тоест за колко километра пробег излиза сметката?Ufoccer написа:И след 2-3 години още 6000 долара за нови батерии... Електромобилите са отчайващи на този етап..
Според мен както и да го гледаме, за 2-3 години да се налага нов комплект литиеви батерии... значи колата е скъсана, ама скъсана от каране. И пак е леко невероятно.
Няма нищо вечно на тоя свят. Но "определено време" при литиевите батерии си е достатъчно дълго.Ufoccer написа:изглежда няма никаква полза, след като трябва да си купуваш нови литиеви батерии на определено време... Това е отчайващо...
Та не е така, не е отчайващо – само първата инвестиция изглежда стряскаща, но това е встрани от темата.
Re: А сега да посмятаме "ДВГ или Електромобил"
Добре де... едни литиево-йонни батерии колко време издържат? Колко цикъла? Колко като време – година, две? Аз не съм много наясно, но доколкото четох не изкарват много време... Може да споделите,та да видя да не да греша...
Re: А сега да посмятаме "ДВГ или Електромобил"
По моя информация, една литева батерия има поне 3000 цикъла заряд. Ако се зарежда поне веднъж на ден = 3000 дни експлоатация преди да почне да здава багажа. Като изключим коледа, нова година, трифон зарезан и други пиянски дни дето не е хубаво да шофираме след употреба на алкохол, това прави 10 години по 300 дни експлоатация.
За повечето българи, всяка инвестиция е стряскаща щото не сме свикнали да харчим по-големи суми понеже трудно ги изкарваме. Дали ще рискува човек да си купи нова кола за 20 бона, дето ще почне да сдава багажа до 5 години или ще инвестира в конверсия, дето ще си избие парите само от спестен разход за гориво и масла и филтри, въпрос на преценка
За повечето българи, всяка инвестиция е стряскаща щото не сме свикнали да харчим по-големи суми понеже трудно ги изкарваме. Дали ще рискува човек да си купи нова кола за 20 бона, дето ще почне да сдава багажа до 5 години или ще инвестира в конверсия, дето ще си избие парите само от спестен разход за гориво и масла и филтри, въпрос на преценка
Re: А сега да посмятаме "ДВГ или Електромобил"
SuriCat... това беше добра сметка – мерси ) Общо взето е ориентировъчна... Не би било зле да съберем информация в тази насока, за да се знае всичко от "парична" гледна точка как ще изглежда
А и тук говорим за литиево-йонни батерии... Оловните няма да ги обсъждаме ... Литиево-оксидните също ще са интересни в това отношение... Суперкондензаторите също... Има ли други видове батерии на този етап? Говорим за добри батерии като литиево-йонни
А и тук говорим за литиево-йонни батерии... Оловните няма да ги обсъждаме ... Литиево-оксидните също ще са интересни в това отношение... Суперкондензаторите също... Има ли други видове батерии на този етап? Говорим за добри батерии като литиево-йонни
Re: А сега да посмятаме "ДВГ или Електромобил"
минимум 500, макс 2000-15000 цикъла, зависи от батерията и как се ползва
Re: А сега да посмятаме "ДВГ или Електромобил"
И като сметнеш – примерно 2000 цикъла по 100 километра стават 200 000км. Хайде да не е по 100км на заряд, да е 50км някакъв минимум – пак са 100 хил. км. Когато ДВГ колите направят 100-200 хил. км., вече са скъсани от каране и им трябва "нов внос", който да им изпере тапицерията, да им върне километража до типичното "150000" и да се появят в автокъща.
Исках да кажа, че 2000 цикъла са достатъчно много. Просто масово говорят друго из другите сайтове, защото 1) не си правят сметката или 2) имат изгода да пишат против електромобилите.
Исках да кажа, че 2000 цикъла са достатъчно много. Просто масово говорят друго из другите сайтове, защото 1) не си правят сметката или 2) имат изгода да пишат против електромобилите.
Re: А сега да посмятаме "ДВГ или Електромобил"
Не съм чел в други сайтове нищо по въпроса, а съм си поровил ич да не е ...