Електромобил
Re: Електромобил
За идеята за генератора си има причина - ако колата ти е паркирана пред дома - винаги можеш да се включиш за да не ти проваля енергото купона.... Достатъчно е да ти захрани осветлението, ТВ и Уредбата и си готов. Сега се замислих ако променя изискванията малко - пробег 50 км. Скорост - 80 - 100 км, дали ще я направим по-икономична. И най-вече ми се ще всичко да се направи с български части. Ще помоля някой наясно със сметките да ми зададе минимално необходимите параметри на мотора. Също съм мислил и за управление от електрокар. Все пак България си беше един от водещите производители на кари - не вярвам да е било случайно!
Re: Електромобил
Вече съм избрал зарядното:
3. Зарядни устройства висок клас с оптимизирана характеристика с пулсиращ реверсивен ток.
Типопредставител - гама VIPS “BRAVO” с мека зарядна характеристика, осигуряваща оптимален заряден процес според капацитета и режима на експлоатация на ТАБ. Допуска заряд по всяко време - ежедневно, без да се отчита степента на разреденост и без развиване капачките на елементите на батериите.
Адаптивните свойства на зарядното устройство към състоянието на зареденост позволяват батерията да остане включена към ЗУ неограничено дълго време (параметрите на подзаряда Uср и Iср са както при стационарните батерии).
Благодарение на микроциклите заряд/разряд се извършва активна десулфатизация и изравняване на клетките по капацитет и степен на зареденост без презаряд. Така зареждана, батерията поддържа максималния си капацитет и зареденост 100%. Диференцираният контрол на напрежителният градиент осигурява минимално газоотделяне, не допуска презаряд и температурна лавина. Икономисва се електроенергия и не се налага често доливане на вода.
Еднаквостта на клетките гарантира пълното им симетрично натоварване и добри динамични характеристики на кара през целия разряден цикъл. Намаляват ремонтите поради липсата на сулфатизация. Експлоатацията и поддръжката са изключително облекчени. Не се изисква квалифициран персонал и време за измерване, контрол и наблюдение. Животът на батерията превишава предписания от производителя.
Но тъй като те са за напрежение до 80В - трябва нова концепция. Иначе нещата изглеждат добре - чрез използване на тягови батерии се постига над 1500 цикъла на заряд. И като вече знаем - има български управления за 80В - Това е основния параметър - сега имаме два варианта - два електромотора 80В с повечко киловати или един.
3. Зарядни устройства висок клас с оптимизирана характеристика с пулсиращ реверсивен ток.
Типопредставител - гама VIPS “BRAVO” с мека зарядна характеристика, осигуряваща оптимален заряден процес според капацитета и режима на експлоатация на ТАБ. Допуска заряд по всяко време - ежедневно, без да се отчита степента на разреденост и без развиване капачките на елементите на батериите.
Адаптивните свойства на зарядното устройство към състоянието на зареденост позволяват батерията да остане включена към ЗУ неограничено дълго време (параметрите на подзаряда Uср и Iср са както при стационарните батерии).
Благодарение на микроциклите заряд/разряд се извършва активна десулфатизация и изравняване на клетките по капацитет и степен на зареденост без презаряд. Така зареждана, батерията поддържа максималния си капацитет и зареденост 100%. Диференцираният контрол на напрежителният градиент осигурява минимално газоотделяне, не допуска презаряд и температурна лавина. Икономисва се електроенергия и не се налага често доливане на вода.
Еднаквостта на клетките гарантира пълното им симетрично натоварване и добри динамични характеристики на кара през целия разряден цикъл. Намаляват ремонтите поради липсата на сулфатизация. Експлоатацията и поддръжката са изключително облекчени. Не се изисква квалифициран персонал и време за измерване, контрол и наблюдение. Животът на батерията превишава предписания от производителя.
Но тъй като те са за напрежение до 80В - трябва нова концепция. Иначе нещата изглеждат добре - чрез използване на тягови батерии се постига над 1500 цикъла на заряд. И като вече знаем - има български управления за 80В - Това е основния параметър - сега имаме два варианта - два електромотора 80В с повечко киловати или един.
Re: Електромобил
Искра Силатроник София правят 80В контролер със 150А номинален ток
9" Мотор от КОСТОВ - 17,5 kW, 80 В, 5400 об. - Какво ще можем да постигнем с това? И евентуално по 2.
9" Мотор от КОСТОВ - 17,5 kW, 80 В, 5400 об. - Какво ще можем да постигнем с това? И евентуално по 2.
Re: Електромобил
Здравейте,
ето и моя напредък по конверсията която правя:
http://ev-bg.com/wordpress1/archives/227
Искам да споделя, че нямам големи претенции за достигане на пробег и абсолютна енергийна ефективност, но конверсията се превърна в нещо като хоби за мен и й се наслаждавам.
В конверсията използвам мотор на Костов - 72-144 волтов, контролер на Кели, купе на Голф 2 и други елементи.
Това което е важно е, че всеки може да си закупи частите от производителя - а това е супер!
До DGBG - Цената на конверсията смятана с литиеви батерии няма да излезе повече от 11 хиляди лева. Явно си смятал цената на елементите в близкото минало - в момента и аз се изненадвам колко са паднали цените... Може би това се дължи на глобалната финансова криза? А може би - не?
До Kirilov - Мисля, че една направена конверсия от теб самия никога не е загуба на време! Опита и всичко научено е само от полза! Пък и да караш кола която да ти "гори" 3 лв на 100 км. си е чиста печалба
ето и моя напредък по конверсията която правя:
http://ev-bg.com/wordpress1/archives/227
Искам да споделя, че нямам големи претенции за достигане на пробег и абсолютна енергийна ефективност, но конверсията се превърна в нещо като хоби за мен и й се наслаждавам.
В конверсията използвам мотор на Костов - 72-144 волтов, контролер на Кели, купе на Голф 2 и други елементи.
Това което е важно е, че всеки може да си закупи частите от производителя - а това е супер!
До DGBG - Цената на конверсията смятана с литиеви батерии няма да излезе повече от 11 хиляди лева. Явно си смятал цената на елементите в близкото минало - в момента и аз се изненадвам колко са паднали цените... Може би това се дължи на глобалната финансова криза? А може би - не?
До Kirilov - Мисля, че една направена конверсия от теб самия никога не е загуба на време! Опита и всичко научено е само от полза! Пък и да караш кола която да ти "гори" 3 лв на 100 км. си е чиста печалба
-
- Мнения: 1
- Регистриран: 04 фев 2010г. 22:35
Re: Електромобил
Здравейте колеги. Одавна търся активен форум на тази тема, в който да се включа.
И аз правя опити но в момента съм в застой. Исках и аз да си кажа мнението:
С мотор 17,5 kW отивате вече на спортна версия. Електродвигателите позволяват кратковременно претоварване - 5 пъти, затова и контролера трябва да е доста по-мощен.
Варианта с електродвигател на всяка гума и на мен много ми харесва. Електродвигател от флекс би издържал на тръсканията и вибрациите. Намаленото му тегло (3-4кг.) е за сметка на високите му обороти.
Ако искаме да увеличим пробега, нетрябва да увеличаваме максималната скорост защото така ще се увеличават затубите от триене и аеродинамика.
И аз правя опити но в момента съм в застой. Исках и аз да си кажа мнението:
С мотор 17,5 kW отивате вече на спортна версия. Електродвигателите позволяват кратковременно претоварване - 5 пъти, затова и контролера трябва да е доста по-мощен.
Варианта с електродвигател на всяка гума и на мен много ми харесва. Електродвигател от флекс би издържал на тръсканията и вибрациите. Намаленото му тегло (3-4кг.) е за сметка на високите му обороти.
Ако искаме да увеличим пробега, нетрябва да увеличаваме максималната скорост защото така ще се увеличават затубите от триене и аеродинамика.
- банския зет.
- Мнения: 2
- Регистриран: 12 фев 2010г. 15:05
Re: Електромобил
"Запорожеца", паркирвал на ул."Иван Асен" бе първият опит на колегата Митака от БНТ. Той го направи още когато живеше в кв. "Лозенец". Днес той има една "италиянка", правил е и "рено". Всичките са с обикновени "оловни" акумулатори. Пробегът и е около 50 км градско с едно зарждане. Ще се опитам да го включа в сайта, в който и аз съм още "нов". Разбира се, ако имате желание. Той е "осветител" в медията и е един от големите конструктори, с голям опит и прекрасен колега.
Ако е възможно, нека да преминем и на технически чертежи и конструктивни мнения. Ще ни бъде от полза.
Ако е възможно, нека да преминем и на технически чертежи и конструктивни мнения. Ще ни бъде от полза.
- Plamenator
- Мнения: 4
- Регистриран: 09 мар 2010г. 14:24
- Контакти:
Re: Електромобил
Здравейте,
Всъщност аз работя за Костов Моторс (истинското име на фирмата е Балканкар ЗПДЕА "Г. Костов" АД - www.kostov-motors.com).
Наскоро открих този сайт и забелязах, че доста от вас коментират моторите ни.
По принцип електомобилите са ни доста интересни, така че спокойно може да пращате запитванията си на info@kostov-motors.com.
Освен мотори, продаваме и контролери (Soliton1, Zilla, които може би са скъпи за БГ), като може да предложим съвет за цялостна конверсия и мнение относно различни части.
В желанието си да подпомогнем конверсиите в България може да предложим и сериозни отстъпки от официалния ценоразпис за български клиенти:
http://kostov-motors.com/files/producta ... KOSTOV.pdf
Всъщност аз работя за Костов Моторс (истинското име на фирмата е Балканкар ЗПДЕА "Г. Костов" АД - www.kostov-motors.com).
Наскоро открих този сайт и забелязах, че доста от вас коментират моторите ни.
По принцип електомобилите са ни доста интересни, така че спокойно може да пращате запитванията си на info@kostov-motors.com.
Освен мотори, продаваме и контролери (Soliton1, Zilla, които може би са скъпи за БГ), като може да предложим съвет за цялостна конверсия и мнение относно различни части.
В желанието си да подпомогнем конверсиите в България може да предложим и сериозни отстъпки от официалния ценоразпис за български клиенти:
http://kostov-motors.com/files/producta ... KOSTOV.pdf
Re: Електромобил
Добре дошли г-н Накев,
и поздравления за моторите, които произвеждате.
След разглеждане на сайта на фирмата ми прави впечатление, че всичко е на английски.
Може би тук е подходящото място за разяснения на български - все пак някои от нас не го знаят.
и поздравления за моторите, които произвеждате.
След разглеждане на сайта на фирмата ми прави впечатление, че всичко е на английски.
Може би тук е подходящото място за разяснения на български - все пак някои от нас не го знаят.
- Plamenator
- Мнения: 4
- Регистриран: 09 мар 2010г. 14:24
- Контакти:
Re: Електромобил
За съжаление 95% от клиентите ни не са от България, така че няма голям смисъл да поддържаме дву-езичен сайт.
Тъжно, но такива са фактите...
Ако имате конкретни въпроси, с удоволствие ще се опитам да отговоря.
Тъжно, но такива са фактите...
Ако имате конкретни въпроси, с удоволствие ще се опитам да отговоря.
Re: Електромобил
Имам 3 въпроса към представителя на "Костов моторс":
1 Може ли бъдат поместени на сайта на завода, в инструмента за избор на мотори, кривите на най важните параметри и на останалите двигатели, а не само на Костов лайн. Например за мотора ETH 8.6/4.8/38 има само чертеж и даже и там няма въртящ момент и тегло. Ако може малко повече информация за моторите между 5 и 15kW, защото за тях няма почти нищо.
2. Има ли възможност да се поместят цени и за моторите ЕТ, ЕТН. Има ли представителни магазини из другите градове на стараната, разполагащи с подробна информация?
3. Имате ли херметични мотори с водно охлаждане? За работа в морска вода. Рибарлък...
Много взех да питам, ще ме изгонят...
1 Може ли бъдат поместени на сайта на завода, в инструмента за избор на мотори, кривите на най важните параметри и на останалите двигатели, а не само на Костов лайн. Например за мотора ETH 8.6/4.8/38 има само чертеж и даже и там няма въртящ момент и тегло. Ако може малко повече информация за моторите между 5 и 15kW, защото за тях няма почти нищо.
2. Има ли възможност да се поместят цени и за моторите ЕТ, ЕТН. Има ли представителни магазини из другите градове на стараната, разполагащи с подробна информация?
3. Имате ли херметични мотори с водно охлаждане? За работа в морска вода. Рибарлък...
Много взех да питам, ще ме изгонят...