като махнеш радиатора - не махаш ли и автоматично климатика??SuriCat написа:
Иначе колата е към 1300 килца, очаквам да паднат към 300 като махна ДВГ и ауспух, радиатор, въздушен филтър, резервоар...
Top-End Electric Vehicles
Re: Top-End Electric Vehicles
Re: Top-End Electric Vehicles
roa написа:като махнеш радиатора - не махаш ли и автоматично климатика??SuriCat написа:
Иначе колата е към 1300 килца, очаквам да паднат към 300 като махна ДВГ и ауспух, радиатор, въздушен филтър, резервоар...
Климатикът е на отделен радиатор даже два. Един в коша и един в купето. Този в купето не препоръчвам да се маха дори да се прежали да е без климатик, трябва да се разглоби света, а тежи 2 3 кила.
Re: Top-End Electric Vehicles
Да, така е. При мене радиаторите са 3 отделни (климатик, турбо, вода).
Наскоро се пробвах на едно волво 760 да му разглобя таблото и да махна климатика и водния радиатор, егати ужаса........
Но в случая ще си ми трябват и двата вътрешни радиатора.
Наскоро се пробвах на едно волво 760 да му разглобя таблото и да махна климатика и водния радиатор, егати ужаса........
Но в случая ще си ми трябват и двата вътрешни радиатора.
Re: Top-End Electric Vehicles
Ето и малко развитие.....
BMS V1.0.
Първият прототип на БМС-а, и то работещ доста добре като за първа самоделка
Един модул мери и балансира 10 клетки.
На снимката още не са монтирани баластите на баланса, още е в производство....
Понеже обичам всичко да е на макс... като напиша всичкия софтуер по тази платка, ще пусна и весия V2.0 която ще е с 4 пъти по-висока точност на измерване на клетките (в момента грешката е само 0,045v ). Също така ще се добави и функция за мерене на температурата върху всяка клетка по отделно понеже не ми стигна времето и материалите да го имплементирам още на V1.0
V3.0 ще включва 4,3 инча тъч-дисплей за таблото с опции на борд-компютър....
BMS V1.0.
Първият прототип на БМС-а, и то работещ доста добре като за първа самоделка
Един модул мери и балансира 10 клетки.
На снимката още не са монтирани баластите на баланса, още е в производство....
Понеже обичам всичко да е на макс... като напиша всичкия софтуер по тази платка, ще пусна и весия V2.0 която ще е с 4 пъти по-висока точност на измерване на клетките (в момента грешката е само 0,045v ). Също така ще се добави и функция за мерене на температурата върху всяка клетка по отделно понеже не ми стигна времето и материалите да го имплементирам още на V1.0
V3.0 ще включва 4,3 инча тъч-дисплей за таблото с опции на борд-компютър....
Re: Top-End Electric Vehicles
Браво!!!!!!
Би ли издал малко тайни за принципа на създаването на бмс?
В момента от кое ти зависи точността на измерването? От ADC или използваш входни операциони за преобразуване?
Би ли издал малко тайни за принципа на създаването на бмс?
В момента от кое ти зависи точността на измерването? От ADC или използваш входни операциони за преобразуване?
Re: Top-End Electric Vehicles
ADC-то.....
Каквото и да ползваш преди това, най-тесното място е ADC-то. От него зависи всичко.....
Каквото и да ползваш преди това, най-тесното място е ADC-то. От него зависи всичко.....
Re: Top-End Electric Vehicles
Статусът на BMS вече е на 90%.
На финалната права остава да се направи дисплей и модул за мерене на тока.
Останалата част по меренето и баланса на клетките работи и в момента се тества за издръжливост и се дописват дребни функции като комуникация.
Кратко описание на модула
- Измерва до 10 клетки с точност +- 10mV
- Измерва до 10 температури ( на всяка клетка )
- Балансира всяка клетка по отделно по всяко време в зависимост от настройките
- Възможност за включване до 16 модула в мрежа ( до 160 клетки )
За сега е това от мен по въпроса с BMS-a
На финалната права остава да се направи дисплей и модул за мерене на тока.
Останалата част по меренето и баланса на клетките работи и в момента се тества за издръжливост и се дописват дребни функции като комуникация.
Кратко описание на модула
- Измерва до 10 клетки с точност +- 10mV
- Измерва до 10 температури ( на всяка клетка )
- Балансира всяка клетка по отделно по всяко време в зависимост от настройките
- Възможност за включване до 16 модула в мрежа ( до 160 клетки )
За сега е това от мен по въпроса с BMS-a
Re: Top-End Electric Vehicles
Като гледам снимката и се сещам един виц.
Семейство програмисти тръгват на почивка
и жената казва на мъжа си иди вкъщи и вземи трите куфара
жената чака пред блока, мъжът го няма никакъв
качила се да види ко става
и мъжът й казва:
- жена, все броя, а тука няма три куфара
- как така да няма, бе
- ми ето няма, виж броя 0 1 2 и пак 0 1 2
- чакай малко аз да видя
брои тя
- 0 1 2 0 1 2
вярно бе мъжо, няма три куфара
някой ни го е откраднал третия
Поздравления за работата
(това да могат да се свържат повече модули много ми харесва)
Семейство програмисти тръгват на почивка
и жената казва на мъжа си иди вкъщи и вземи трите куфара
жената чака пред блока, мъжът го няма никакъв
качила се да види ко става
и мъжът й казва:
- жена, все броя, а тука няма три куфара
- как така да няма, бе
- ми ето няма, виж броя 0 1 2 и пак 0 1 2
- чакай малко аз да видя
брои тя
- 0 1 2 0 1 2
вярно бе мъжо, няма три куфара
някой ни го е откраднал третия
Поздравления за работата
(това да могат да се свържат повече модули много ми харесва)
Re: Top-End Electric Vehicles
SuriCat
едно предложение
ако ти се занимава, идеята е да го направиш с USB комуникационен порт
с цел качваш се в колата с лапа-топа, бодеш кабела, стартираш програмата
и караш и си наблюдаваш на монитора
е, ще трябва и програма да напишеш за виндовс
едно предложение
ако ти се занимава, идеята е да го направиш с USB комуникационен порт
с цел качваш се в колата с лапа-топа, бодеш кабела, стартираш програмата
и караш и си наблюдаваш на монитора
е, ще трябва и програма да напишеш за виндовс