Peugeot 106
Re: Peugeot 106
Още малко напредък по проекта. Пуснах схемата с мотора на 3 акумулатора (36-38V), оптимизирах окабеляването с по-къси и по-дебели проводници. Намалих паразитните индуктивности по кабелите, вследствие измервателната част и защитата работят вече адекватно. Транзисторите греят все по-малко, диодите също. Остава да направя опит на 6 акумулатора и считам за приключен въпросът с управлението (докато не го монтирам в колата ).
Re: Peugeot 106
Едно предложение ако е уместно.
За охлаждането на транзисторите може да се направи
нещо като въздохозаборници.
Тоест да се ползва напора от въздушната струя пред автомобила.
За охлаждането на транзисторите може да се направи
нещо като въздохозаборници.
Тоест да се ползва напора от въздушната струя пред автомобила.
Re: Peugeot 106
Така идва време за зарядното!
Това е схемката която започвам да правя, но срещам проблем с изчислението на инпулсния трансформатор.
Магнитопроводът е на кашки R80 K2006. Ако някой има методика или готов калкулатор за изчисление на трансформатор нека да помага. Вторичните напрежения ще са по 80V или малко повече да речем 85. Сумарен ток на заряд 13А. Ако има забележки към схемата също да се казват.
Това е схемката която започвам да правя, но срещам проблем с изчислението на инпулсния трансформатор.
Магнитопроводът е на кашки R80 K2006. Ако някой има методика или готов калкулатор за изчисление на трансформатор нека да помага. Вторичните напрежения ще са по 80V или малко повече да речем 85. Сумарен ток на заряд 13А. Ако има забележки към схемата също да се казват.
- Прикачени файлове
-
- Charger.JPG (125.69 KиБ) Видяна 5341 пъти
Re: Peugeot 106
Здравейте, г-н Стефанов!Stefanov написа:Колега бихте ли споделил в коя фирма работите и в кои град сте (стана ми любопитно). Поздравления вие наистина правите нещо професионално. Ако имате заложена външна памет може да приложите графичен вид на изразходваната моментна мощност за определен период. Но като гледам доста сложна и скъпа система разработвате. Ако не е фирмена тайна за каква кола ще се ползва и с каква машина.
Друго ми е интересно! На каква честота конкретно работите и обмисляли ли сте появата на проблеми от скин ефект по проводниците и в самия мотор. Моята работна честота е 17kHz, а по схемата някои от елементите не са с действителна стойност. Не съм начертал кондензаторната батерия, която ще е от 20бр 470u, както и обратните диоди които смятам да са на отделна платка максимално близко до мотора. А относно термо защита в последствие ще сложа просто искам всеки блок да работи преди да пристъпя към нея. Заложил съм за радиатор едно алуминиево шаси от стар автомобилен усилвател.
Поздрави от Варна!!!
Пиша Ви в отговор на Вашата молба да прегледам схемата. Според мен има какво да се желае, без да ми се сърдите. Най-големият проблем е силовата верига. Ако използуваш тези транзистори, добре е да наредиш поне 10 в паралел. Корпусът ТО220 ако не се лъжа не може да пропусне повече от 10-15А в непрекъснат режим. Погледни транзисторите от серията IXFN на Farnell. Скъпички са ама... Проблемът е в следното: Само един транзистор ако пробие Сорс-Дрейн двигателя ще заработи на максимална мощност и нищо няма да може да го изключи освен ако нямаш шалтер. Друго важно – нямаш изравнителни вериги! Каква е гаранцията, че през единия транзистор ще протече ток примерно 10А, а през другия няма да протече 20, примерно. Нека да се видим лично или поне на скайп и ще те науча да си оразмериш хубава и мн. надеждна схем.
Поздрави!
Митко
Re: Peugeot 106
Другото, което се сетих - каква мощност ще разсейва този преобразувател? Всяка една загуба е скъсяване на пробега.mit2011 написа:протече ток примерно 10А, а през другия няма да протече 20, примерно. Нека да се видим лично или поне на скайп и ще те науча да си оразмериш хубава и мн. надеждна схем.
Поздрави!-Митко
Re: Peugeot 106
А какъв е начинът за изравняване на тока през транзисторите? Сорсови нискоомни резистори може би?
Аз за момента съм спрял работата по управлението, тъй като се видях с Пламен (голегата с голфа) и ме светна, че за техно теста трябва всеки един елемент от конверсията да има сертификат и се насочих към нещо готово, а именно http://kellycontroller.com/kds72200e200 ... p-762.html .
И може би единственото, което ще имам възможност да направя е зарядното.
Е, след евентуално регистриране на колата може да задействам отново работата по управлението.
Аз за момента съм спрял работата по управлението, тъй като се видях с Пламен (голегата с голфа) и ме светна, че за техно теста трябва всеки един елемент от конверсията да има сертификат и се насочих към нещо готово, а именно http://kellycontroller.com/kds72200e200 ... p-762.html .
И може би единственото, което ще имам възможност да направя е зарядното.
Е, след евентуално регистриране на колата може да задействам отново работата по управлението.
Re: Peugeot 106
Ами хубаво. Тези неща трябва да ги огледаш и така. Принципна с нискоомните резистори е добър вариант. Освен това трябва да направиш защитни вериги на транзисторите от пренапрежение. Драйверното стъпало също не е първа хубост. Схемата за получаване на ШИМ може да се оптимизира значително и да се опрости и подобри, според мен.
Re: Peugeot 106
Добре Митко, предложи конкретно схемно решение на тези забележки. А защо е нужна защита по напрежение след като работното ще е 80V, а крайните са до 150V? Е да, ако използвам готов драйвер, ще отпаднат много от елементите около гейта, но какъв да бъде той? За момента ще използвам тези транзистори, тъй като имам около 15 бр.
Re: Peugeot 106
Здр. Стефанов. Нямах време да видя схемата на зарядното. От общ поглед - за над 1 квт си избрал полумостова схема - надали ще имаш високо КПД. Ще ти останат 100-150 вата за вентилатор. Не видях добре и защити по ток и пренапрежения. Когато намерим време може да я погледнем по-подробно.
За транзисторите на 150 волта - незнам какво е du/dt им, и това на диодите им. Ако е малко ще ти трябват защитите от пренапрежения. трафа се смята лесно, важното е да го навиеш добре. Ако те затрудни - дай сигнал, но рядко имам време за тук, затова - ето мейл: ips_bg@abv.bg.
За транзисторите на 150 волта - незнам какво е du/dt им, и това на диодите им. Ако е малко ще ти трябват защитите от пренапрежения. трафа се смята лесно, важното е да го навиеш добре. Ако те затрудни - дай сигнал, но рядко имам време за тук, затова - ето мейл: ips_bg@abv.bg.
Re: Peugeot 106
Здравейте!
Защитата от свръх напрежение е необходима, защото при комутацията на индуктивна верига се получават пикове при прекъсване на тока, запушване на транзистора. Във веригата със сигурност трябва да има изглаждащ дросел или най-малкото комутационна бобина.
du/dt е първа производна на напрежението по отношение на времето. В справочниците това означение има смисъл на максимално допустимо нарастване на определена величина - ток или напрежение по отношение на времето, т.е. за какво минимално време е допустимо да нарастне, тока например от 0 до 10 А например. Това е.
Надявам се, че не се сърдите за това, че подхождам много критично, но това е в интерес на дискусията.
Защитата от свръх напрежение е необходима, защото при комутацията на индуктивна верига се получават пикове при прекъсване на тока, запушване на транзистора. Във веригата със сигурност трябва да има изглаждащ дросел или най-малкото комутационна бобина.
du/dt е първа производна на напрежението по отношение на времето. В справочниците това означение има смисъл на максимално допустимо нарастване на определена величина - ток или напрежение по отношение на времето, т.е. за какво минимално време е допустимо да нарастне, тока например от 0 до 10 А например. Това е.
Надявам се, че не се сърдите за това, че подхождам много критично, но това е в интерес на дискусията.