Peugeot 106
Re: Peugeot 106
Аз нещо се обърках,
вие само за гола платка ли говорите или за сглобен, изтестван контролер.
Ако ще говорим за гола платка, цена не повече от 50лв. което не намирам за скъпо на фона на 1000е минимум за контролер.
вие само за гола платка ли говорите или за сглобен, изтестван контролер.
Ако ще говорим за гола платка, цена не повече от 50лв. което не намирам за скъпо на фона на 1000е минимум за контролер.
- stealthhack
- Мнения: 243
- Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
- Местоположение: София
Re: Peugeot 106
Говорим да проектират, направят и оживят платката, и по еконта да ми я пратят готова, но си мисля дали да не взема една от техните готови например PWM DC Controller Rev. 1 и мощните транзистори да ги отделя на отделна платка, а закупената платка да я ползвам за Driver на Mosfet-ите (които ще са на отделната платка), така ще мога да захранвам платката примерно с произволен волтаж от 18-45V а мосфетите директно с волтажа от голямата батерия на колата!SuriCat написа:Аз нещо се обърках,
вие само за гола платка ли говорите или за сглобен, изтестван контролер.
Ако ще говорим за гола платка, цена не повече от 50лв. което не намирам за скъпо на фона на 1000е минимум за контролер.
Нещо такова съм го замислил.
С голям кеф бих си направил сам платката, но не съм вещ в електрониката, знанията ми не се разпростират чак толкова, че сам да си проектирам платката!С.Николов написа:stealthhack,
ако имаш кой да работи с CADSTAR или PROTEL, сам можеш да си направиш проектите на файловете за платките и само тях да дадеш директно за изработване. Ако някой ти иска на CORELDRAW, можеш спокойно да го пратиш на.... "самоцензура"
Ако платката е едностранна, ще излезе по-евтино изработката.
Най-скъпо излиза метализиране на отворите.
За единична бройка не си струва.
Ще поработиш малко повечко с поялника
Re: Peugeot 106
колко пари мислиш ще ти излезе тази врътка да направиш? Смятал ли си?
Дали няма да излезе да си купиш вече тестван контролер!
Дали няма да излезе да си купиш вече тестван контролер!
- stealthhack
- Мнения: 243
- Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
- Местоположение: София
Re: Peugeot 106
За да ми изработят контролера съм склонен на до 200лв., защити от претоварване аз сам ще си направя!SuriCat написа:колко пари мислиш ще ти излезе тази врътка да направиш? Смятал ли си?
Дали няма да излезе да си купиш вече тестван контролер!
А опитът с Driver-a може и по-евтин да излезе, само трябва да проверя до колко мосфет-а ще може да отваря и затваря.
Re: Peugeot 106
Какво стана колега получи ли отговор за цена и съответни параметри?
- stealthhack
- Мнения: 243
- Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
- Местоположение: София
Re: Peugeot 106
От миналата седмица ми каза сътрудничка на фирмата (най-вероятно секретарката), че техен колега ще ми се обади да уточним функциите на контролера, мощността и др. От тогава никой не ми се обади и се чудя да се занимавам ли с тях още.Stefanov написа:Какво стана колега получи ли отговор за цена и съответни параметри?
Относно контролерчето което си поръчах от тях, много съм доволен като видях как управлява IRFP2907 мощен мосфет, май сам ще си направя управлението за мотора.
Така изглежда
Излезна ми с доставката 19лв., управлява се от MCU, в момента както казах отваря и затваря мосфет, който по спецификации може да държи 75V и 148А при 100*C на корпуса!
Re: Peugeot 106
Не знам ..... не се обиждай, но това ми изглежда доста несериозно решение... нямаш никакви защити... а това е опасно като цяло. Проблемите са в силовата част това ще ти го кажат всички вещи по материята. Не забравяй обратни диоди възможно най-бързи с малкъл пад на напрежение. Хубави електролити и също така къси кабели!!!
Ако слагаш повече от един транзистор, обърни внимание колко ампера може да ти осигури интегралката.
Ако слагаш повече от един транзистор, обърни внимание колко ампера може да ти осигури интегралката.
- stealthhack
- Мнения: 243
- Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
- Местоположение: София
Re: Peugeot 106
Така е да, НО това е само драйверът за мосфетите, не е контролерът като цяло и не е силовата част, а управляващата, където се модулира правоъгълният сигнал и се указва честотата на превключване, вече след тази платка се слагат мощните мосфети, където преди тях ще има прекъсвачи и ще е със всякакви защити!Stefanov написа:Не знам ..... не се обиждай, но това ми изглежда доста несериозно решение... нямаш никакви защити... а това е опасно като цяло. Проблемите са в силовата част това ще ти го кажат всички вещи по материята. Не забравяй обратни диоди възможно най-бързи с малкъл пад на напрежение. Хубави електролити и също така къси кабели!!!
Ако слагаш повече от един транзистор, обърни внимание колко ампера може да ти осигури интегралката.
Мосфетите няма да са на тази платка, те ще са на радиатори (които вече закупих 100х200х25мм. 2 броя) с изнесени кабели и термошлаух изолация на всеки кабел, като от тази платка ще взема само кабела да управлява Gate-a на Mosfet-ите.
Вместо тези мощни Mosfet-и мисля да го направя с по-маломощни с цел по-малко топлоотделяне на управлението и повдигане на волтажа на системата (предразполага за по-малки амперажи при еднаква мощност с предишните Mosfet-и).
Елементите, с които мисля да пробвам управлението са IRF640FP искренно се надявам PWM контролерът да може да отваря 8 елемента наведнъж!
Re: Peugeot 106
Хм...
Ако съм те разбрал правилно, ще правиш контролер който ще подава аналогов сигнал вместо потенциометъра...
То тогава що не си направиш и шим-а направо в другия контролер. Поне от снимката на тази платка разбирам, че тук има само едно дребно PIC-че, което генерира ШИМ по задание от потенциометър, което е почти безполезно.
Това нещо схема към него имаш ли? Ако има постни я да видим въобще какво е сложено там...
Ако съм те разбрал правилно, ще правиш контролер който ще подава аналогов сигнал вместо потенциометъра...
То тогава що не си направиш и шим-а направо в другия контролер. Поне от снимката на тази платка разбирам, че тук има само едно дребно PIC-че, което генерира ШИМ по задание от потенциометър, което е почти безполезно.
Това нещо схема към него имаш ли? Ако има постни я да видим въобще какво е сложено там...
- stealthhack
- Мнения: 243
- Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
- Местоположение: София
Re: Peugeot 106
Ето я схемата, всичко до последния резистор преди мосфета ще си остане на платката, само управлението (кабелът за GAte-a на мосфета) ще се изведе отделно и ще отива към мосфетите.SuriCat написа:Хм...
Ако съм те разбрал правилно, ще правиш контролер който ще подава аналогов сигнал вместо потенциометъра...
То тогава що не си направиш и шим-а направо в другия контролер. Поне от снимката на тази платка разбирам, че тук има само едно дребно PIC-че, което генерира ШИМ по задание от потенциометър, което е почти безполезно.
Това нещо схема към него имаш ли? Ако има постни я да видим въобще какво е сложено там...
Управлението може да не е с потенциометър, може да се измисли по друг начин, например чрез педал:
- Прикачени файлове
-
- Схема на контролера
- untitled.PNG (171.24 KиБ) Видяна 3923 пъти