Ситроен Саксо - електричка
- stealthhack
- Мнения: 243
- Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
- Местоположение: София
Re: Ситроен Саксо - електричка
Ето и PDF със спецификации и ремонти на някой възли:
Re: Ситроен Саксо - електричка
Честито за Ситроена! Аз тази година се двоумях (даже три-умях, ако може така да кажа) какво електрическо возило да си взема и единия вариант, който обмислях, беше точно Ситроен от eltransbg. Но в крайна сметка се сдобих с една бяла Reva L-ion. Вече месец и половина я карам из София и съм изминал над 600 км.
100 Ач не са ли малко слабички за Ситроена? Все пак двигателят му беше някъде около 20 киловата? От друга страна, току-що видях, че е на 120V, така че може и да е достатъчно. На моята Рива фабрично са 160 Ач, но има 2-3 клетки които не са съвсем "в час" и реално правя между 62 и 69 км на едно зареждане, а по спецификация трябва да правя около или дори над 100 км.
Какви са ти впечатленията след повече от месец каране? Колко ти е пробегът със 100 Ач ?
100 Ач не са ли малко слабички за Ситроена? Все пак двигателят му беше някъде около 20 киловата? От друга страна, току-що видях, че е на 120V, така че може и да е достатъчно. На моята Рива фабрично са 160 Ач, но има 2-3 клетки които не са съвсем "в час" и реално правя между 62 и 69 км на едно зареждане, а по спецификация трябва да правя около или дори над 100 км.
Какви са ти впечатленията след повече от месец каране? Колко ти е пробегът със 100 Ач ?
Re: Ситроен Саксо - електричка
Отбелязвам преминати 1000 километра пробег.
Към момента най-големият пробег който съм правил е 80 километра.
Това в рамките на един ден градско и междуградско, с двама пътника + водача.
Отбелязвам Варна не е равнинен град, тоест и спускания и изкачвания.
В края на деня показателят показваше 16 процента енергия.
Въпросният показател за нивото на енергията е правен за
оригиналните оловни акумулатори на ситроена.
Тоест може и да не показва много точно.
Има подготвен допълнителен модул за събиране на статистика от БМСа.
Но към момента не е монтиран.
Друго интересно е, че няма скоростен лост и по навик ръката ми търси скоростен лост
и за малко да дръпна ръчната
Превключването на задна предавка става с натискането на един бутон на бордното табло.
Още един интересен момент е спирането, в момента в който спрете да ускорявате,
автомобилът минава в режим регенерация и реално започва да спира.
При подходящо използване на регенерацията, почти не се налага използването на спирачката.
Към момента най-големият пробег който съм правил е 80 километра.
Това в рамките на един ден градско и междуградско, с двама пътника + водача.
Отбелязвам Варна не е равнинен град, тоест и спускания и изкачвания.
В края на деня показателят показваше 16 процента енергия.
Въпросният показател за нивото на енергията е правен за
оригиналните оловни акумулатори на ситроена.
Тоест може и да не показва много точно.
Има подготвен допълнителен модул за събиране на статистика от БМСа.
Но към момента не е монтиран.
Друго интересно е, че няма скоростен лост и по навик ръката ми търси скоростен лост
и за малко да дръпна ръчната
Превключването на задна предавка става с натискането на един бутон на бордното табло.
Още един интересен момент е спирането, в момента в който спрете да ускорявате,
автомобилът минава в режим регенерация и реално започва да спира.
При подходящо използване на регенерацията, почти не се налага използването на спирачката.
Re: Ситроен Саксо - електричка
За статистиката, отбелязвам преминати 2000 километра.
На водното охлаждане на контролера сменена течността с антифриз.
Автомобилът е обут със зимни гуми, вследствие на което се промени звукът
Парното Webasto готово за действие, очаквам зимата
На водното охлаждане на контролера сменена течността с антифриз.
Автомобилът е обут със зимни гуми, вследствие на което се промени звукът
Парното Webasto готово за действие, очаквам зимата
Re: Ситроен Саксо - електричка
Сложи ли модула за събиране на статистика от БМС-а? Колко Wh на километър харчи?
Re: Ситроен Саксо - електричка
Имам няколко въпроса за модификацията към новите батерии:
- Старите никел-кадмиеви банки са общо 120V, а новите са около 140V. По-високото напрежение не се ли отразява зле на мотора? Не би ли трябвало броят на новите клетки да бъде нещо от сорта на 38 вместо 44?
- По принцип контролерът комбинира зареждането на 12-волтовия акумулатор и тяговата батерия. Тъй като новите батерии са литиево-полимерни, как става зареждането през новия BMS?
- Има ли опция за бързо зареждане?
- Старият "Peugeot-Renault-Citroen" куплунг за зареждане отстрани остава ли?
- Има ли водно охлаждане на новите батерии както при старите, или сега кръгът минава само през контролера?
- Зарядът при регенериране също ли минава през BMS-а?
- Справя ли се колата при потегляне от стръмен наклон, примерно 30 градуса?
- Старите никел-кадмиеви банки са общо 120V, а новите са около 140V. По-високото напрежение не се ли отразява зле на мотора? Не би ли трябвало броят на новите клетки да бъде нещо от сорта на 38 вместо 44?
- По принцип контролерът комбинира зареждането на 12-волтовия акумулатор и тяговата батерия. Тъй като новите батерии са литиево-полимерни, как става зареждането през новия BMS?
- Има ли опция за бързо зареждане?
- Старият "Peugeot-Renault-Citroen" куплунг за зареждане отстрани остава ли?
- Има ли водно охлаждане на новите батерии както при старите, или сега кръгът минава само през контролера?
- Зарядът при регенериране също ли минава през BMS-а?
- Справя ли се колата при потегляне от стръмен наклон, примерно 30 градуса?
Re: Ситроен Саксо - електричка
Това е моята импровизирана зарядна домашна колонка тип дръвооо.
http://pogarnikar.snimka.bg/automobiles ... 373215.big
Стартираме зареждането при показание 50% на нивото на батерията.
http://pogarnikar.snimka.bg/automobiles ... 373213.big
Тук виждаме, че вече няма консумация от зареждането.
http://pogarnikar.snimka.bg/automobiles ... 373216.big
А тука се вижда, че вече няма и закачен консуматор, тоест конекторът от колата е изключен.
http://pogarnikar.snimka.bg/automobiles ... 373217.big
тоест за да дозаредя 50 процента за по-малко от 3 часа време
консумацията е ориентировъчно 7kw/h при цена за дневна енергия 0,22 стотинки
сметката е за около 1,5 лева за около 50 километра пробег.
Уредчето е китайско, за точност на измерването не мога да гарантирам.
Идеята е това уредче да се инсталира вътре в електричката,
за да може като се зарежда някъде другаде да може да се отчита.
http://pogarnikar.snimka.bg/automobiles ... 373215.big
Стартираме зареждането при показание 50% на нивото на батерията.
http://pogarnikar.snimka.bg/automobiles ... 373213.big
Тук виждаме, че вече няма консумация от зареждането.
http://pogarnikar.snimka.bg/automobiles ... 373216.big
А тука се вижда, че вече няма и закачен консуматор, тоест конекторът от колата е изключен.
http://pogarnikar.snimka.bg/automobiles ... 373217.big
тоест за да дозаредя 50 процента за по-малко от 3 часа време
консумацията е ориентировъчно 7kw/h при цена за дневна енергия 0,22 стотинки
сметката е за около 1,5 лева за около 50 километра пробег.
Уредчето е китайско, за точност на измерването не мога да гарантирам.
Идеята е това уредче да се инсталира вътре в електричката,
за да може като се зарежда някъде другаде да може да се отчита.
Re: Ситроен Саксо - електричка
Здравейте Pesho
ще се опитам да отговоря на вашите въпроси
Доколкото ми е известно контролерът подава на мотора нужното напрежение – нито повече, нито по-малко.
Заводският контролер на саксото си има собствен преобразовател dc/dc
и когато напрежението в класическия 12 волтов оловен акумулатор,
осигуряващ стандартната електрическа уредба на автомобила
падне под определено ниво, автоматично се включва неговото зареждане.
Не е необходимо електричката да е на заряд само заради него.
Целта на BMSа e клетките да не паднат под определено ниво
и съответно при зареждане да не надвишат определено такова.
Повече информация за BMSa да кажат колегите, мисля имаше цяла тема по въпроса.
Автомобилът има заводски заложено опция за бърз заряд, но е изключена,
защото аз лично тука не знам някога да имам тази възможност,
а и бързият заряд по принцип скъсява живота на батерията.
Ползвам оригиналния куплунг на автомобила,
по принцип може да се смени с друг или да се доработи на шуко или нещо друго,
но за сега смятам с оригиналния си е добре
Новите нямат водно охлаждане, а и на мен доколкото ми е известно старите са нямали такова.
Водното охлаждане е само за контролера, помпа и резервоар с 3 литра охлаждаща течност.
Логично трябва зарядът при регенериране да минава през BMSa.
Според мен автомобилът се справя доста прилично с наклоните
ще се опитам да отговоря на вашите въпроси
Доколкото ми е известно контролерът подава на мотора нужното напрежение – нито повече, нито по-малко.
Заводският контролер на саксото си има собствен преобразовател dc/dc
и когато напрежението в класическия 12 волтов оловен акумулатор,
осигуряващ стандартната електрическа уредба на автомобила
падне под определено ниво, автоматично се включва неговото зареждане.
Не е необходимо електричката да е на заряд само заради него.
Целта на BMSа e клетките да не паднат под определено ниво
и съответно при зареждане да не надвишат определено такова.
Повече информация за BMSa да кажат колегите, мисля имаше цяла тема по въпроса.
Автомобилът има заводски заложено опция за бърз заряд, но е изключена,
защото аз лично тука не знам някога да имам тази възможност,
а и бързият заряд по принцип скъсява живота на батерията.
Ползвам оригиналния куплунг на автомобила,
по принцип може да се смени с друг или да се доработи на шуко или нещо друго,
но за сега смятам с оригиналния си е добре
Новите нямат водно охлаждане, а и на мен доколкото ми е известно старите са нямали такова.
Водното охлаждане е само за контролера, помпа и резервоар с 3 литра охлаждаща течност.
Логично трябва зарядът при регенериране да минава през BMSa.
Според мен автомобилът се справя доста прилично с наклоните
Re: Ситроен Саксо - електричка
Модула за събиране на статистиката още не съм го монтирал
Re: Ситроен Саксо - електричка
Любопитно ми беше как е направена конверсията към новите батерии, тъй като химията и начинът на зареждане са различни. Значи е по-вероятно зареждането на тяговата батерия да става през фабричния захранващ блок, докато новият БМС се използва само за регулация на тока през всяка клетка. Проверих за повече информация и батериите наистина са без охлаждане - тръбите към тях са само за наливане на деминерализирана вода.
- Някъде прочетох, че максималната скорост е изкуствено ограничена на 95км/ч от контролера, вероятно за да не прегрее моторът.
- Какво е състоянието на четките? В този блог собственикът на електрическо Берлинго се е сблъскал с големи главоболия заради наслояването на фин графитен прах от четките по комутатора след около 4000км каране.
- Някъде прочетох, че максималната скорост е изкуствено ограничена на 95км/ч от контролера, вероятно за да не прегрее моторът.
- Какво е състоянието на четките? В този блог собственикът на електрическо Берлинго се е сблъскал с големи главоболия заради наслояването на фин графитен прах от четките по комутатора след около 4000км каране.