Електро Картинг
Електро Картинг
Здравейте,
Замислил съм да си направя електро картинг като ползвам за първо време донор от бензинов такъв и поставя акумулатори и електродвигател. За двигател съм решил да ползвам за начало един алтернатор, който да конвертирам в електродвигател с непостоянен магнит на колектора. Иска ми се да получа компетентни мнения дали съм на прав път и какъв контролер може да ми препоръчате. Знам че трябва да е контролер без датчик стил ESC, който да може да контролира и тока в ротора. Преглеждах схеми на Атмел, които правят това и какво да ползвам като силов компонент, ако го правя контролера - MOSFET или IGBT. Много съм неопитен по въпросите и тепърва чета по тези въпроси, така че се извинявам ако звуча смешно и глупаво с тези ми изказвания. Знам, че тук има хора с много опит, които биха ми споделили къде греша в разсъжденията.
Завършил съм електроника в Техническият Университет - София, така че съм технически грамотен, но не се занимавам с електроника, а със софтуер, така че електрониката ми не е кой знае колко силна що се отнася до аналоговата й част
Благодаря на всички, очаквам вашите мнения относно двигателя (алтернатор - Bosch 90A) и контролера му.
Навярно алтернаторът е ограничен на 90А заради диодите, които са му монтирани, но тъй като вече са премахнати, може да издържи и 100А на 36V
Замислил съм да си направя електро картинг като ползвам за първо време донор от бензинов такъв и поставя акумулатори и електродвигател. За двигател съм решил да ползвам за начало един алтернатор, който да конвертирам в електродвигател с непостоянен магнит на колектора. Иска ми се да получа компетентни мнения дали съм на прав път и какъв контролер може да ми препоръчате. Знам че трябва да е контролер без датчик стил ESC, който да може да контролира и тока в ротора. Преглеждах схеми на Атмел, които правят това и какво да ползвам като силов компонент, ако го правя контролера - MOSFET или IGBT. Много съм неопитен по въпросите и тепърва чета по тези въпроси, така че се извинявам ако звуча смешно и глупаво с тези ми изказвания. Знам, че тук има хора с много опит, които биха ми споделили къде греша в разсъжденията.
Завършил съм електроника в Техническият Университет - София, така че съм технически грамотен, но не се занимавам с електроника, а със софтуер, така че електрониката ми не е кой знае колко силна що се отнася до аналоговата й част
Благодаря на всички, очаквам вашите мнения относно двигателя (алтернатор - Bosch 90A) и контролера му.
Навярно алтернаторът е ограничен на 90А заради диодите, които са му монтирани, но тъй като вече са премахнати, може да издържи и 100А на 36V
- stealthhack
- Мнения: 243
- Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
- Местоположение: София
Re: Електро Картинг
Щом си технически грамотен ти предлагам:radosi написа: Здравейте,
Замислил съм да си направя електро картинг като ползвам за първо време донор от бензинов такъв и поставя акумулатори и електродвигател. За двигател съм решил да ползвам за начало един алтернатор, който да конвертирам в електродвигател с непостоянен магнит на колектора. Иска ми се да получа компетентни мнения дали съм на прав път и какъв контролер може да ми препоръчате. Знам че трябва да е контролер без датчик стил ESC, който да може да контролира и тока в ротора. Преглеждах схеми на Атмел, които правят това и какво да ползвам като силов компонент, ако го правя контролера - MOSFET или IGBT. Много съм неопитен по въпросите и тепърва чета по тези въпроси, така че се извинявам ако звуча смешно и глупаво с тези ми изказвания. Знам, че тук има хора с много опит, които биха ми споделили къде греша в разсъжденията.
Завършил съм електроника в Техническият Университет - София, така че съм технически грамотен, но не се занимавам с електроника, а със софтуер, така че електрониката ми не е кой знае колко силна що се отнася до аналоговата й част
Благодаря на всички, очаквам вашите мнения относно двигателя (алтернатор - Bosch 90A) и контролера му.
Навярно алтернаторът е ограничен на 90А заради диодите, които са му монтирани, но тъй като вече са премахнати, може да издържи и 100А на 36V
Купуваш си един 0,5-1Kw АС мотор (2-ра ръка), купуваш си и инвертор (пак 2-ра ръка) и му махаш AC-DC изправящата група и връзваш батериите на терминалите на инвертора. След това си го конфигурираш.
-
- Мнения: 43
- Регистриран: 21 авг 2012г. 15:11
Re: Електро Картинг
Ако направиш от автомобилен алтернатор - електромотор, ще те призная за най-големия гений по електрозадвижване. Е, и КПД-то да е поне 50%
Re: Електро Картинг
Да разбирам ли, че съм на грешен път?
КПД след 2000 оборота се надявам да извадя над 70% ?
АС моторите са тежки доколкото знам, и така ахмашко да го вържа през УПС електроника не е ли малко куцо решение ?
ще ми се някое по-smart решение, очаквам коментари,
благодаря.
КПД след 2000 оборота се надявам да извадя над 70% ?
АС моторите са тежки доколкото знам, и така ахмашко да го вържа през УПС електроника не е ли малко куцо решение ?
ще ми се някое по-smart решение, очаквам коментари,
благодаря.
- stealthhack
- Мнения: 243
- Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
- Местоположение: София
Re: Електро Картинг
Не говоря за непрекъсваемо захранване или UPS, а говоря за индустриални инвертори за AC мотори, а 1KW мотор не би трябвало да е повече от 20кг.radosi написа:Да разбирам ли, че съм на грешен път?
КПД след 2000 оборота се надявам да извадя над 70% ?
АС моторите са тежки доколкото знам, и така ахмашко да го вържа през УПС електроника не е ли малко куцо решение ?
ще ми се някое по-smart решение, очаквам коментари,
благодаря.
Пример за 1KW честотен инвертор: http://prodavalnik.com/chestoten-invert ... -i15207895
Принципна схема на честотен инвертор:
- Прикачени файлове
-
- inverter.gif (10.83 KиБ) Видяна 18277 пъти
-
- Мнения: 43
- Регистриран: 21 авг 2012г. 15:11
Re: Електро Картинг
Алтернаторът е много грешен път. Той има други свойства и е смятан да върши друга работа.
Хората са го измислили и го продават масово. Взимаш 2 еднокиловатови моторчета за електровелосипеди и си готов.
Вариантът с асинхронен мотор не е лош, но трябва да се пренавива на ниско напрежение, за да можеш да извадиш от малък мотор големи обороти и голяма мощност. 2 киловатов мотор ще тежи под 10 килограма и ако го пренавиеш, спокойно можеш да извадиш до 10-ина киловата от него моментна мощност и 5 постоянна. Стига да имаш толкова ток.
Друга хубава идея е електроскутерите. Те имат 2-3 киловатови мотори. Има италиански с лафер мотори и инвертори.
Хората са го измислили и го продават масово. Взимаш 2 еднокиловатови моторчета за електровелосипеди и си готов.
Вариантът с асинхронен мотор не е лош, но трябва да се пренавива на ниско напрежение, за да можеш да извадиш от малък мотор големи обороти и голяма мощност. 2 киловатов мотор ще тежи под 10 килограма и ако го пренавиеш, спокойно можеш да извадиш до 10-ина киловата от него моментна мощност и 5 постоянна. Стига да имаш толкова ток.
Друга хубава идея е електроскутерите. Те имат 2-3 киловатови мотори. Има италиански с лафер мотори и инвертори.
Re: Електро Картинг
Колеги, вече имам работещ електровигател от алтернатора, хубавото е че мога да му изключвам ротора и така не се получава нежеланата двигателна спирачка... въпрос на софтуер е да си изгладя нещата в контролера.
За ефективността не мога да говоря каква е, но има доста сериозен въртящ момент. Тук вероятно сте по-тежка категория, аз искам наистина максимално да олекотя конструкцията. Разходът на ток на ротора не повече от 30W, така че не е нещо страшно, те ще се избият от елиминирането на двигателна спирачка при отпускане на газта.
За ефективността не мога да говоря каква е, но има доста сериозен въртящ момент. Тук вероятно сте по-тежка категория, аз искам наистина максимално да олекотя конструкцията. Разходът на ток на ротора не повече от 30W, така че не е нещо страшно, те ще се избият от елиминирането на двигателна спирачка при отпускане на газта.
Re: Електро Картинг
Дай малко параметри какво си постигнал. Колко волта, колко ампера.....
Вози ли се вече или си го тествал на "сухо".. Въртящия момент как го оценяваш/мериш...
Поздрави за ентусиазма ...
Вози ли се вече или си го тествал на "сухо".. Въртящия момент как го оценяваш/мериш...
Поздрави за ентусиазма ...
Re: Електро Картинг
На сухо е 20V 60A .. като гледам, ще глътне и повече, но не мога да му ги осигуря със захранването. Ръчно възприятие получих за момента, иначе бих споделил някакви Нм. За съжаление не знам дали биха били адекватни параметри измерени с динанометричен ключ. Плюсът, който виждам с този алтернатор е, че мога да коригирам KV и при изключване на захранването на ротора да получавам маховик със загуби само в лагерите и охладителните перки. Но като гледам има и по-леки решения от алтернатора, който е 7 килограма и по-скоро ще продължа да експериментирам с него с изследователска цел. Но да, ако има мераклии това е един добър вариант за евтин бръшлес мотор, готов да поеме над 100А на 20-30-40V, предполагам че с контрол на намотката на ротора трябва да се държи в обороти не повече от 7-8000, за да се държи в ефективна зона
Като цяло сега съм се насочил към замяна на алтернатора с 2 двигателя за авиомоделизъм Н5065 на 410KV (1,5KW). Надявам се, че след ремъчна редукция ще могат да се справят с доускорение на колесна платформа с тегло около 100кг, в което е и моето тегло от 70кг + 20кг батерия
Ще се радвам на коментари за неща за които не съм прав, нямам опит и това което искам да направя е с цел следващият ми проект да е като вашите големи проекти за ел. автомобил
Като цяло сега съм се насочил към замяна на алтернатора с 2 двигателя за авиомоделизъм Н5065 на 410KV (1,5KW). Надявам се, че след ремъчна редукция ще могат да се справят с доускорение на колесна платформа с тегло около 100кг, в което е и моето тегло от 70кг + 20кг батерия
Ще се радвам на коментари за неща за които не съм прав, нямам опит и това което искам да направя е с цел следващият ми проект да е като вашите големи проекти за ел. автомобил
Re: Електро Картинг
Ремъчни редукции от високи обороти не е добра идея. Ще има големи загуби (сериозни загуби). Моторчетата за авиомоделизъм имат добри параметри, но са направени да въртят перки на високи обороти и едва ли ще понесат механично натоварване и доста по-ниски обороти от предвиденото им.