От 4-ти. В първи се занимавах с по-смислени неща като електронното реле за мигачи на електромобила Все още стоят на село разни рамки и колела. Беше с ремъчна предавка. Моторът в последствие се ползваше за въртене на мелачка за кайма и домати при правене на консерви и луканки.
Теслата е хубаво нещо, но има голямо но. 80 киловатчаса пакет ако трябва да го заредиш за 30 минути са 150 киловата. Средният разход на домакинство се изчислява на 2-2.5 киловата. Следователно един среден вход на жилищен блок се смята за 50 киловата средна мощност или 75 пикова. Вилната зона в която живеех преди време имаше 120 киловата трафопост. А ако в твоя блок сте двама с Тесла ?
Да го сметнем по другия начин. Заряд за 8 часа. Една лампа от уличното осветление е средно 250 вата. 10 киловта са 40 лампи. За да заредиш твоя електромобил трябва 1 километър улично осветление да не свети.
Проблемът е сериозен. Няма свободни мощности. Все още няма достъпна технология, която да събира енергия на микрониво в периодите с най-малка консумация и в периодите със свръх производство и да я доставя на електромобилите при необходимост. Затова по света искат да правят Smart Grid. Павецовете ни са малко, а и те не могат да се справят с фотоволтаиците и вятърните централи за момента. Щатите и Япония ползват акумулаторни станции с батерии с външен електролит както и електроцентрали комбинирани на сгъстен въздух и метан. При излишък компресират въздух в кухина под земята и при натоварване на мрежата изпускат този въздух и заедно с горене на метан въртят турбини и произвеждат ток. Във всички случаи мрежата не може да понесе дори по няколко електромобила в квартал и без бърз заряд. Нямаме кабелите, нямаме трансформаторите. А общините ще изградят зарядни станции като изградят и бензиностанции. Не е тяхна работа. Сега нали има зарядни станции. 16 ампера за 8 часа - 12 лева. Идва ти по 50 стотинки на киловатчас ако успееш да вземеш всичката енергия, която ти дава контактът. В противен случай плащаш 12 лева за по-малко ток. Много сме далеч като общество за тази нова концепция и електромобилът си остава глезотия, колкото и приятна глезотия да е.
Electric DRIFT Car
-
- Мнения: 43
- Регистриран: 21 авг 2012г. 15:11
Re: Electric DRIFT Car
Уважаеми г-н Николов,С.Николов написа:Уважаеми г-н s54
разрешете да поспоря с вас
позволете да ви отговоря с реплика от едни емблематичен БГ филм ...
" И ние пушим цигари КЕНТ и ядем бонбонки ТИК-ТАК" или в контекста на темата
и аз ползвам интернет (често повече от нужното ), а за автомобилния спорт бих се изненадал силно ако сте по-запознат от мен ...
Сега бих искал да помоля да минем на ТИ и да си говорим по същество и като хора с еднакви интереси и виждания щом сме тук.
тука няма спор, но проблемът не е в задвижването, а в батерията или качената енергия на бордаС.Николов написа:точно електродвигателят може да даде в моторните спортове
Ето какво написах преди ...
Продължавам да твърдя, че за момента не е рентабилно да се прави състезателен електромобил.s54 написа:Както и да е, не казвам, че не може
за момента не е нито рентабилно нито смислено според мен ...
Причината е масата или по-точно съотношението маса/мощност.
Все още няма батерии, които да позволяват качването на достатъчно енергия на борда достатъчно бързо.
В един състезателен автомобил се сипва точно толкова гориво колкото е нужно и това отнема секунди,
смятам, че няма спор, че това за момента няма как да се случи с ток или поне не с астрономически суми,
втора, трета, пета батерия и т.н. ...
Нещо друго, масата на горивото постепенно изчезва, олекотявайки колата, за разлика от тази на батерията, която е константа.
В автомобилния спорт всичко е въпрос на баланс и маса, а батерията тежи ...
Видял съм много неща в БГ състезания, това което написах е, че не може за разлика от тези с ДВГ, които могат, но не го правят.С.Николов написа:да сте видели автомобил дори от българския шампионат, който да пътува София - Варна на собствен ход ???
Има разлика, нали?
Re: Electric DRIFT Car
Е, това, че ни е скапана държавата и, че има недомислици в инфраструктурата не пречи Теслата да си е готина кола с добри параметри. Жалкото е, че не можем да си е позволим, или поне голяма част от хората в БГ. Аз да я имам, пък ще си я зареждам на 2кв. контакт по цяла нощ всяка нощ. Ако пък съм много ербап и искам по-бързо и 3-фазен ток ще си пусна. Това с уличното осветлени и входовете е сметано преди 50 години дето не са си и мечтали за тесла С. В момента има разни баничарници, дето имат инсталирана мощност по над 50квт. да си печът смрадливите мазни баници. Фирмата дето бачкам в момента притежава 3 собствени трафопоста с по 300квт всеки предишната имаше един от 500. Ток има колкото искате, не ни е това проблемът, не го мислете толкова. Да не говорим на каква цена се купува ток ако имаш такава мощност. Цените направо са обидно ниски!
Re: Electric DRIFT Car
Като стана въпрос за Тесла, видяхте ли, че се е появила в София ...
http://www.ecars.bg/elektromobili/item/ ... a-bulgaria
При продължително каране с висока скорост пробегът пада значително, но вярвам, че ще му намерят решението по-натам
Доколкото знам там 3-фазен ток за битови нужди нямат
http://www.ecars.bg/elektromobili/item/ ... a-bulgaria
Факт. И тя обаче си има кусури като за класа, в който е ...SuriCat написа:Теслата да си е готина кола с добри параметри.
При продължително каране с висока скорост пробегът пада значително, но вярвам, че ще му намерят решението по-натам
Тука поне сме едни гърди пред имириканцитеSuriCat написа: Ако пък съм много ербап и искам по-бързо и 3-фазен ток ще си пусна.
Доколкото знам там 3-фазен ток за битови нужди нямат
Re: Electric DRIFT Car
Хамериканците може и да нямат, ама ела на село да видиш почти всяка къща има
На комшията фуражомелката му е към 20квт или повече. Моторът тежи 200 кила и е колкото 150 литров бойлер
Аз да имам кинти да си купя 80 квт баКтерия, ще се разцепа от каране. Ма нали пустите паре все не стигат, затова още карам смърделите двг-та...
На комшията фуражомелката му е към 20квт или повече. Моторът тежи 200 кила и е колкото 150 литров бойлер
Аз да имам кинти да си купя 80 квт баКтерия, ще се разцепа от каране. Ма нали пустите паре все не стигат, затова още карам смърделите двг-та...
Re: Electric DRIFT Car
Ти имай си гараж да си паркираш теслата у вас и в подземния паркинг на офис сградата си .. пък не бери грижа къде какво колко ток Ток има колкото си искаш, пиф .. тесли няма или поне има такива, ама с дръжка .. Както казва СуриКат!
Едни приятели правиха куадрокоптер и се принудиха за да има по-дълга автономност да сложат двг-генератор, който да храни хвърчатото нещо .. или иначе казано постигнаха 7 пъти по-добра ефективност за ватове на килограм Изводът е батерии има, ама те все още не са технологично напреднали, за да се борят с въглеводородните горива, от които пък трудно се получава въртящ момент без осезаеми загуби )
Едни приятели правиха куадрокоптер и се принудиха за да има по-дълга автономност да сложат двг-генератор, който да храни хвърчатото нещо .. или иначе казано постигнаха 7 пъти по-добра ефективност за ватове на килограм Изводът е батерии има, ама те все още не са технологично напреднали, за да се борят с въглеводородните горива, от които пък трудно се получава въртящ момент без осезаеми загуби )