ALTERO "Шиндаров" – персоналният електромобил
-
- Строител на електромобилната реформа
- Мнения: 106
- Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
- Местоположение: София
ALTERO "Шиндаров" – персоналният електромобил
.
Последна промяна от altero1 на 14 фев 2013г. 07:41, променено общо 1 път.
Re: ALTERO "Шиндаров" – персоналният електромобил
Звучи интересно и определено си е ниша. Но ще е техническо предизвикателство, според мен – особено ако трябва да се побира в асансьор... трудно ще е. И понеже все отнякъде трябва да се започне, мислил ли си за механичната част – тоест освен купе и батерии, как "другото" ще се смести в асансьор и в същото време ще е достатъчно комфортно за каране по улици с дупки и/или павета?
Може да вземеш вдъхновение за идеи от Cityel-ите и Aixam-ите – на следваща среща в София например. Те също са малки коли – е, не чак толкова малки – едноместна триколка и малка четириколка.
Скоро – когато успея да намеря повече време от офисната работа – ще пусна раздел в сайта за проекти на хората. Блог и уики за всеки проект, нещо подобно... или пък галерия – на когото каквото му е нужно.
Иначе – недей да се съмняваш в ентусиазма ни! Ентусиазъм имаме, друго е това, което все не достига...
И добре дошъл в клуба!
Може да вземеш вдъхновение за идеи от Cityel-ите и Aixam-ите – на следваща среща в София например. Те също са малки коли – е, не чак толкова малки – едноместна триколка и малка четириколка.
Скоро – когато успея да намеря повече време от офисната работа – ще пусна раздел в сайта за проекти на хората. Блог и уики за всеки проект, нещо подобно... или пък галерия – на когото каквото му е нужно.
Иначе – недей да се съмняваш в ентусиазма ни! Ентусиазъм имаме, друго е това, което все не достига...
И добре дошъл в клуба!
-
- Мнения: 78
- Регистриран: 30 апр 2011г. 11:11
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: ALTERO "Шиндаров" – персоналният електромобил
Здравей ALTERO,
искам да те попитам от кога следиш дискусиите в "Български електромобилен клуб – ElectriClub". От горе изложеното разбирам, че или си от скоро, или си далеч от неговото съдържание и същност.
Във връзка с посланието ти във Фейсбук искам да попитам какво да правят "Столичани в повече".
Също ми е много интересно от къде са ти дошли тия гениални прозрения в различни посоки, тъй като не си представил никакво професионално или образователно развитие в твоето Портфолио. Просто твоите неща, които си нахвърлил в Темата, която те вълнува ми напомня за "Съжденията на Санчо Панса, когато извадил Дон Кихот от кладенеца, и той почнал да му разказва небивалици – кога ги е видял толкова неща Моят Господар за толкова кратко време". Не искам да те обезкуражавам, но смятам да преосмишлиш концепцията си, за да може тя да звучи малко по-правдоподобно. Иначе следи темите във Форума и ще намериш доста отговори на въпросите, които си поставяш.
Пожелавам ти Успех в започнатото начинание.
искам да те попитам от кога следиш дискусиите в "Български електромобилен клуб – ElectriClub". От горе изложеното разбирам, че или си от скоро, или си далеч от неговото съдържание и същност.
Във връзка с посланието ти във Фейсбук искам да попитам какво да правят "Столичани в повече".
Също ми е много интересно от къде са ти дошли тия гениални прозрения в различни посоки, тъй като не си представил никакво професионално или образователно развитие в твоето Портфолио. Просто твоите неща, които си нахвърлил в Темата, която те вълнува ми напомня за "Съжденията на Санчо Панса, когато извадил Дон Кихот от кладенеца, и той почнал да му разказва небивалици – кога ги е видял толкова неща Моят Господар за толкова кратко време". Не искам да те обезкуражавам, но смятам да преосмишлиш концепцията си, за да може тя да звучи малко по-правдоподобно. Иначе следи темите във Форума и ще намериш доста отговори на въпросите, които си поставяш.
Пожелавам ти Успех в започнатото начинание.
Re: ALTERO "Шиндаров" – персоналният електромобил
Здравей,
Проектът изглежда интересен, но има някой неща, които ме притесняват...
1. Споменатата цена от 1000 лева е абсурдна според мен. Цената на един велосипед е по-голяма.
2. Размери: по мое виждане. няма как да се събере всичката необходима техника върху шаси с размери 100/60 (между другото, това са размерите на електрическо превозно средство за хора с увреждания от по-новите модели, дето са с 4 малки колела и кормило като на велосипед. Те изминават максимум 10км със скорост до 12км/ч)
3. Темата със супер-кондензаторите супер много ме притеснява. Според мен ще е адски трудно да се проектира и произведе кондензатор с необходимия капацитет, за да осигури пробег от 50км и да се побере на споменатата платформа.
Проектът изглежда интересен, но има някой неща, които ме притесняват...
1. Споменатата цена от 1000 лева е абсурдна според мен. Цената на един велосипед е по-голяма.
2. Размери: по мое виждане. няма как да се събере всичката необходима техника върху шаси с размери 100/60 (между другото, това са размерите на електрическо превозно средство за хора с увреждания от по-новите модели, дето са с 4 малки колела и кормило като на велосипед. Те изминават максимум 10км със скорост до 12км/ч)
3. Темата със супер-кондензаторите супер много ме притеснява. Според мен ще е адски трудно да се проектира и произведе кондензатор с необходимия капацитет, за да осигури пробег от 50км и да се побере на споменатата платформа.
-
- Мнения: 116
- Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
- Местоположение: Исперих
- Контакти:
Re: ALTERO "Шиндаров" – персоналният електромобил
Аз съм роден и живея главно в гр. Исперих, така че единствено мога да пожелая успех на проекта.
Все пак съм любопитен, какво толкова против имаш хората, които не са родени в София, че да не могат да се класират.
Относно изказването ти – "не обичам да се срещам със самодоволни богати типове които са навити да хвърлят хиляди левове само за да са по-"еко", щото е по-модерно и те трябва да са вкрак с модата." аз мога да поема такива срещи, така че ако пак те притесняват, предавай към провинцията
Все пак съм любопитен, какво толкова против имаш хората, които не са родени в София, че да не могат да се класират.
Относно изказването ти – "не обичам да се срещам със самодоволни богати типове които са навити да хвърлят хиляди левове само за да са по-"еко", щото е по-модерно и те трябва да са вкрак с модата." аз мога да поема такива срещи, така че ако пак те притесняват, предавай към провинцията
Re: ALTERO "Шиндаров" – персоналният електромобил
Здравей,altero1 написа:1. Споменатата цена е абсурдна, но трябва да бъде постигната.
2. Върху 108/67 ще се събере
3. Е нали в това е предизвикателството!... (Разбира се, че в началото може да бъде на литий (знам че там ти е силата))
Бих ти препоръчал да намалиш малко напрежението в постовете си.
Хъса е хубаво нещо, но понякога превъзбудата пречи на трезвата мисъл.
По темата – идеята ти е готина, но по начина, по който си я поднесъл изглежда доста утопична.
Ще си позволя малко градивна критика, смятам, че е по-полезна от овациите
по т.1
- Цената, която си заложил смятал ли си как ще я постигнеш?
- Смятай хубаво. С какви бройки може да се постигне тази цена? Какви косвени разходи ще имаш – за кредити и ДМА/амортизации и т.н. не свързани със самия продукт?
- 1000лв. не знам дали можеш да сглобиш само черупката, камо ли електрониката, мотора и батерии/кондензатори
по т.2
- Размерът, които си избрал имаш ли идея каква стабилност и пътно поведение ще даде (за евентуално ПТП и сигурност даже не си струва да се говори)?
- струва си да се помисли за начин да се разширява и удължава ППС-то в режим на движение за стабилност.
- Едноместието изключва не малък кръг потребители от така или иначе не големия пазар на ел.мобилност
Re: ALTERO "Шиндаров" – персоналният електромобил
Аз ти разбрах целта още първия път, но казаното тук не го разбирам като отговор на възникналите въпроси, а като преразказ на вече изказаните цели.altero1 написа: 1. Споменатата цена е абсурдна, но трябва да бъде постигната.
2. Върху 108/67 ще се събере
3. Е нали в това е предизвикателството!... (Разбира се, че в началото може да бъде на литий (знам че там ти е силата))
Въобще имаш ли идеи как да постигнеш поставените от себе си цели, или тези характеристики, които гониш са просто една мечта?
Също така ми е малко странен подходът към нещата, който имаш:
- Колата е предназначена само за софиянци!?! Много странна стратегия. Ако някой от друго населено място пожелае да я купи, ще му откажеш ли?
- Разработката на нещо ново по принцип струва многократно повече от производствената цена (мога да го кажа и от личен опит). Имаш ли съответните финанси, за да инвестираш, след като си сложил и забрана на "хората с пари"? Аз от доста време разработвам електроника за EV и съм потрошил доста пари. Една от причините все още нещата да не са завършени е, че парите свършиха много бързо, а са необходими още доста средства, ако се гонят добри резултати.
Не приемай въпросите ми като нападки, а като нормални въпроси. Този път на "development" съм го вървял много пъти и преди да се хвана с EV. Една идея колкото и да е красива, няма ли реално покритие и реално решение, си остава "мечта"
-
- Мнения: 116
- Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
- Местоположение: Исперих
- Контакти:
Re: ALTERO "Шиндаров" – персоналният електромобил
Suri, така както аз ги чета нещата, колата не е за софиянци, ами е разработена само от кореняци софиянци. Аз бях останал с впечатлението, че подобни деления на София и Провинция са що-годе отживелица, но явно съм с грешка.
Re: ALTERO "Шиндаров" – персоналният електромобил
Ще е много жалко ако се окажеш прав.......
-
- Мнения: 116
- Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
- Местоположение: Исперих
- Контакти:
Re: ALTERO "Шиндаров" – персоналният електромобил
Suri, правилно съм разбрал, с тебе отпадаме от класацията, eltrans не се е включвал, но и той е в кюпа .
Altero1, да не си помислиш, че съм против идеята ти за разработка, не не съм напротив желая ти успех. Просто ми е малко странно в интернет пространството да се разделят нещата на това кой в кой град е роден, но все пак проектът си е твой.
Една идея – може би е по-желателно да се събира на някоя тераса, защото колко такива ще могат да се паркират на една етажна площадка?
Altero1, да не си помислиш, че съм против идеята ти за разработка, не не съм напротив желая ти успех. Просто ми е малко странно в интернет пространството да се разделят нещата на това кой в кой град е роден, но все пак проектът си е твой.
Една идея – може би е по-желателно да се събира на някоя тераса, защото колко такива ще могат да се паркират на една етажна площадка?