FIAT Bravo
Re: FIAT Bravo
Как върви проектът, bldC?
Re: FIAT Bravo
Започнах нов проект.
Реших да обединя всички необходими функции в един модул.
Смених и платформата. Преминавам към микроконтролери на TI, серия С2000, които са по-подходящи за управление на процеси в реално време и ще ми улеснят доста работата.
Това е първа версия на прототипа и ще послужи за тестовете.
Крайният вариант ще има някои промени.
Вграденият програматор-дебъгер (опто изолиран) вероятно ще отпадне след тестовете.
Реших да обединя всички необходими функции в един модул.
Смених и платформата. Преминавам към микроконтролери на TI, серия С2000, които са по-подходящи за управление на процеси в реално време и ще ми улеснят доста работата.
Това е първа версия на прототипа и ще послужи за тестовете.
Крайният вариант ще има някои промени.
Вграденият програматор-дебъгер (опто изолиран) вероятно ще отпадне след тестовете.
Re: FIAT Bravo
Отдавна не съм писал тук, а напредък по проекта има, както и не лоши резултати.
Сега малко снимки, утре повече разяснения.
Новото управление и софтуерът по него отне доста време.
Охладителната система. Радиаторът не е голям но е високоефективен (меден) и очаквам да е напълно достатъчен.
Пространството точно пред трансмисията мисля да оставя празно, направо да се охлажда от потока при движение. Може да сложа големия вентилатор, ще се включва при необходимост, хем да движи въздуха през радиатора, хем да обдухва трансмисията директно. Батериите, които послужиха за първите тестове при натоварване на двигателя.
Сега малко снимки, утре повече разяснения.
Новото управление и софтуерът по него отне доста време.
Охладителната система. Радиаторът не е голям но е високоефективен (меден) и очаквам да е напълно достатъчен.
Пространството точно пред трансмисията мисля да оставя празно, направо да се охлажда от потока при движение. Може да сложа големия вентилатор, ще се включва при необходимост, хем да движи въздуха през радиатора, хем да обдухва трансмисията директно. Батериите, които послужиха за първите тестове при натоварване на двигателя.
Re: FIAT Bravo
Здравейте!
Аз до сега бях само читател в този форум, с лек интерес в електрическите превозни средства, та извинете ако отговорът на въпроса ми е очевиден.
Любопитно ми е при конверсиите със задвижване от Приус къде и въобще свързан ли е някъде валът към който нормално е закачен двигателят с вътрешно горене? До колкото съм попрочел, така нареченото PSD (power split device) е планетарен механизъм, от единия край MG2 и колелата, от другия MG1 и на третия ДВГ. Също съм мяркал, че максималната скорост в чисто електрически режим на приуса е към 60 км/ч, поради достигане на големи обороти на MG1, ако ДВГ не се върти. Над тази скорост се задвижва ДВГ за да се намалят оборотите на MG1.
Останал съм с впечатлението, че при нормалната инсталация в Приус се задават оборотите на MG2 и ДВГ, така че оборотите на MG1 да са в допустими граници. Тоест един вид управляваните променливи са оборотите на ДВГ и МГ2, а на МГ1 в резултат се получават някакви обороти, които трябва да се държат в определени граници. Това вярно ли е или не?
При ползването на задвижването за конверсия би трябвало да се обърне логиката и да се задават оборотите на МГ1 , вместо на ДВГ, а валът му (който предполагам е оставен свободен и е един вид паразитен) да се развърта над определена скорост, така че МГ1 да не превишава допустимите обороти. Със стандартната електроника това възможно ли е?
Поздрави,
Радо
Аз до сега бях само читател в този форум, с лек интерес в електрическите превозни средства, та извинете ако отговорът на въпроса ми е очевиден.
Любопитно ми е при конверсиите със задвижване от Приус къде и въобще свързан ли е някъде валът към който нормално е закачен двигателят с вътрешно горене? До колкото съм попрочел, така нареченото PSD (power split device) е планетарен механизъм, от единия край MG2 и колелата, от другия MG1 и на третия ДВГ. Също съм мяркал, че максималната скорост в чисто електрически режим на приуса е към 60 км/ч, поради достигане на големи обороти на MG1, ако ДВГ не се върти. Над тази скорост се задвижва ДВГ за да се намалят оборотите на MG1.
Останал съм с впечатлението, че при нормалната инсталация в Приус се задават оборотите на MG2 и ДВГ, така че оборотите на MG1 да са в допустими граници. Тоест един вид управляваните променливи са оборотите на ДВГ и МГ2, а на МГ1 в резултат се получават някакви обороти, които трябва да се държат в определени граници. Това вярно ли е или не?
При ползването на задвижването за конверсия би трябвало да се обърне логиката и да се задават оборотите на МГ1 , вместо на ДВГ, а валът му (който предполагам е оставен свободен и е един вид паразитен) да се развърта над определена скорост, така че МГ1 да не превишава допустимите обороти. Със стандартната електроника това възможно ли е?
Поздрави,
Радо
Re: FIAT Bravo
Здравей!radolin написа:Здравейте!
Любопитно ми е при конверсиите със задвижване от Приус къде и въобще свързан ли е някъде валът към който нормално е закачен двигателят с вътрешно горене? До колкото съм попрочел, така нареченото PSD (power split device) е планетарен механизъм, от единия край MG2 и колелата, от другия MG1 и на третия ДВГ.
МГ1 в случая не се върти изобщо. Валът за към ДВГ се върти свободоно, което е добре. Маслената помпа е свързана към този вал и по-големият поток масло подобрява охлаждането и смазването на системата.
Когато приусът се движи със спрян ДВГ, тази помпа не работи.
МГ1 и МГ2 са в общи линии идентични, както и електрониката към тях. Разликата е в размерите и мощностите. МГ1 е направен за по-високи обороти.
Така или иначе батерията на приуса е малка и няма мощността, необходима за поддържане на по-високи скорости.radolin написа:Също съм мяркал, че максималната скорост в чисто електрически режим на приуса е към 60 км/ч, поради достигане на големи обороти на MG1, ако ДВГ не се върти. Над тази скорост се задвижва ДВГ за да се намалят оборотите на MG1.
Когато ДВГ-то работи, МГ1 служи за генератор, а енергията, която генерира, се ползва от големия мотор (или за зареждане на батерията).
Re: FIAT Bravo
Мерси за поясненията!
Значи във вашия вариант от цялата система ще ползвате само МГ2 и за задвижване и за регенерация ако ще има такава?
Също да разбирам ли, че след като валът на ДВГ е оставен да се върти свободно, отпада ограничението за максимална скорост от 60 км/ч в електрически режим?
Значи във вашия вариант от цялата система ще ползвате само МГ2 и за задвижване и за регенерация ако ще има такава?
Също да разбирам ли, че след като валът на ДВГ е оставен да се върти свободно, отпада ограничението за максимална скорост от 60 км/ч в електрически режим?
Re: FIAT Bravo
Ще ползваме каквото е необходимо.radolin написа:Значи във вашия вариант от цялата система ще ползвате само МГ2 и за задвижване и за регенерация ако ще има такава?
Няма такова ограничение, поне не физическо.radolin написа:Също да разбирам ли, че след като валът на ДВГ е оставен да се върти свободно, отпада ограничението за максимална скорост от 60 км/ч в електрически режим?
Re: FIAT Bravo
Здравейте!
Отдавна не бях писал тук.
Новото по колата е, че се сдоби с нов резервоар(кутии за батериите).
Наложи се малко рязане. Основната част от батериите заемат пространството, където преди се намираха резервната гума и резервоара.
Събират се 42 клетки. Това са близо 90кг. заедно с клемите и кабелите.
В пространството, което остава свободно ще има една по-плитка кутия за електрониката свързана с батериите, контактори, предпазители.
Пъво направих желязна рамка, която е цяла и се захваща с болтове за шасито. За отделните секции използвам алуминиеви профили.
Отдавна не бях писал тук.
Новото по колата е, че се сдоби с нов резервоар(кутии за батериите).
Наложи се малко рязане. Основната част от батериите заемат пространството, където преди се намираха резервната гума и резервоара.
Събират се 42 клетки. Това са близо 90кг. заедно с клемите и кабелите.
В пространството, което остава свободно ще има една по-плитка кутия за електрониката свързана с батериите, контактори, предпазители.
Пъво направих желязна рамка, която е цяла и се захваща с болтове за шасито. За отделните секции използвам алуминиеви профили.
Re: FIAT Bravo
Много добре изглежда кутийката
Колко килца е самата кутия?
От снимката не става много ясно какво си отрязал от колата, но там при резервната гума и резервоара нямаше ли носещи греди? Пипал ли си ги?
Поздрави за старанието
Колко килца е самата кутия?
От снимката не става много ясно какво си отрязал от колата, но там при резервната гума и резервоара нямаше ли носещи греди? Пипал ли си ги?
Поздрави за старанието