FIAT Bravo

Проекти за конверсии и конструиране на нови електромобили
bLdC
Мнения: 46
Регистриран: 05 юни 2012г. 20:46

Re: FIAT Bravo

Мнение от bLdC » 11 мар 2013г. 16:17

Все ще се намери място и за батериите. :roll:
engineBleft.JPG
engineBleft.JPG (354.29 KиБ) Видяна 16346 пъти
Част от батериите мисля да разположа в две кутии от лявата и дясната страна на трансмисията.
Останалите вероятно ще са в задната част под багажника или в канала под централната конзола,
където бяха тръбите на ауспуховата система. Вътре в купето няма да има батерии и кабели
с високо напрежение.
Батериите са (още не са, понеже не са дошли) 60Ah Sinopoly, засега 54бр.
bLdC
Мнения: 46
Регистриран: 05 юни 2012г. 20:46

Re: FIAT Bravo

Мнение от bLdC » 20 мар 2013г. 18:18

Малко прогрес.

Монтирах инверторния блок.
Играх си да правя демпфери, че не е хубаво да е директно хванат
за конструкцията, държаща трансмисията.
Трансмисията не създава много вибрации (както ДВГ), но пак има
едни неголеми високочестотни трептения, които не е добре
да се предават на електронния блок.
Inverter.JPG
Inverter.JPG (466.3 KиБ) Видяна 16323 пъти
Тук-таме още се виждат следи от предишната “инкарнация“.
Жила, горивопроводи и акумулаторни клеми (оловни, разбира се:).
InvertorL.JPG
InvertorL.JPG (366.11 KиБ) Видяна 16323 пъти
Понеже знам, че има съфорумци, на които ще им е интересно, давам малко подробности
за инверторния блок. Другите може да пропуснат.

Всъщност вътре има два инвертора, по един за всеки мотор/генератор.
Първата версия за първа генерация приъс (от 2000г.) са с електролитни кондензатори, но този е с филмови.
Напрежението на батериите на приъс е 200V, но вътре има повишаващ конвертор, който вдига
напрежението при високи обороти на двигателя.
Всичко е правено на модулен принцип, а интерфейсът е аналогов, но е добре документиран.

От долната страна на охлаждащата плоча е разположен DC/DC конверторът,
1000W и повече. Доста голям запас от мощност :roll: .
Никакви електролитни в схемата на DC/DC, само керамични и филмови!

Това нещо е направено така, че да надживее колата.
А като се има предвид, че Приус е една от най-продаваните коли,
ще има доста от тези блокове навсякъде и то в перфектно състояние
и на цена, сравнима със стойността на материалите, от които е направен!?
pvatanasov
Мнения: 33
Регистриран: 31 юли 2012г. 12:21

Re: FIAT Bravo

Мнение от pvatanasov » 21 мар 2013г. 08:55

Как реши проблема със спирачките и усилването на волана?
bLdC
Мнения: 46
Регистриран: 05 юни 2012г. 20:46

Re: FIAT Bravo

Мнение от bLdC » 21 мар 2013г. 15:47

Спирачната и кормилната система са напълно функционални.
За усилване спирачната система използва пониженото налягане, което създава ДВГ, когато педалът на газта е отпуснат.
За да заместя тази функция на двигателя, ще използвам електрическа вакуум помпа.
Засега нямам нужда от усилването на волана (колата ще е малко по-лека от преди),
но и там смятам да използвам отделен електродвигател за задвижването на маслената помпа.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: FIAT Bravo

Мнение от SuriCat » 21 мар 2013г. 16:01

Каква по-точно помпа ползваш за спирачката??
bLdC
Мнения: 46
Регистриран: 05 юни 2012г. 20:46

Re: FIAT Bravo

Мнение от bLdC » 21 мар 2013г. 22:07

Помпата още не съм я взел.
Пасат имат, струва ми се, не лоши помпи.
Ще видя.

Между другото, излъгал съм за размерите на квадратите за рамката.
35х35мм са, не 30х30мм както съм написал.
s54
Мнения: 216
Регистриран: 16 ное 2012г. 15:24
Местоположение: София

Re: FIAT Bravo

Мнение от s54 » 21 мар 2013г. 22:41

bLdC написа:Пасат имат, струва ми се, не лоши помпи.
и в друга тема го пуснах ама гледам и тук стана въпрос

http://www.electricsubaru.com/vacuum.html

тоя вариант с ВАГ-овите помпи явно се ползва често

Успех с проекта следя го с интерес!
pvatanasov
Мнения: 33
Регистриран: 31 юли 2012г. 12:21

Re: FIAT Bravo

Мнение от pvatanasov » 22 мар 2013г. 09:48

И в eBay има много варианти. Има и фирми, които се занимават с що-годе евтина доставка. Иска търсене, т.е. време ...
Потребителски аватар
eltransbg
Мнения: 215
Регистриран: 23 мар 2009г. 15:37
Контакти:

Re: FIAT Bravo

Мнение от eltransbg » 22 мар 2013г. 10:06

pvatanasov написа:И в eBay има много варианти. Има и фирми, които се занимават с що-годе евтина доставка.
Така си е :)
Ето едно предложение – нова вакуум помпа от Тайван:
вакуум помпа
вакуум помпа
2012-08-13-VBS-VPDP-EV-12-24.jpg (93.2 KиБ) Видяна 16264 пъти
Но отново стигаме до цената – 220$ без доставката.
При всички положения може да се намери нещо и втора ръка за около 200лв.
Важното в случая е да работи и да върши работа, а именно да имаш добри спирачки – всичко се случва.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 629
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: FIAT Bravo

Мнение от SuriCat » 22 мар 2013г. 12:11

чисто нова от пасат е 300 лева (поне така ме оферираха в един магазин, за съжаление я нямаше да я видя що мяза). Не си заслужава да се занимаваме с тия джигитайци.....
Отговори