FIAT Bravo
Re: FIAT Bravo
Все ще се намери място и за батериите.
Част от батериите мисля да разположа в две кутии от лявата и дясната страна на трансмисията.
Останалите вероятно ще са в задната част под багажника или в канала под централната конзола,
където бяха тръбите на ауспуховата система. Вътре в купето няма да има батерии и кабели
с високо напрежение.
Батериите са (още не са, понеже не са дошли) 60Ah Sinopoly, засега 54бр.
Част от батериите мисля да разположа в две кутии от лявата и дясната страна на трансмисията.
Останалите вероятно ще са в задната част под багажника или в канала под централната конзола,
където бяха тръбите на ауспуховата система. Вътре в купето няма да има батерии и кабели
с високо напрежение.
Батериите са (още не са, понеже не са дошли) 60Ah Sinopoly, засега 54бр.
Re: FIAT Bravo
Малко прогрес.
Монтирах инверторния блок.
Играх си да правя демпфери, че не е хубаво да е директно хванат
за конструкцията, държаща трансмисията.
Трансмисията не създава много вибрации (както ДВГ), но пак има
едни неголеми високочестотни трептения, които не е добре
да се предават на електронния блок.
Тук-таме още се виждат следи от предишната “инкарнация“.
Жила, горивопроводи и акумулаторни клеми (оловни, разбира се:).
Понеже знам, че има съфорумци, на които ще им е интересно, давам малко подробности
за инверторния блок. Другите може да пропуснат.
Всъщност вътре има два инвертора, по един за всеки мотор/генератор.
Първата версия за първа генерация приъс (от 2000г.) са с електролитни кондензатори, но този е с филмови.
Напрежението на батериите на приъс е 200V, но вътре има повишаващ конвертор, който вдига
напрежението при високи обороти на двигателя.
Всичко е правено на модулен принцип, а интерфейсът е аналогов, но е добре документиран.
От долната страна на охлаждащата плоча е разположен DC/DC конверторът,
1000W и повече. Доста голям запас от мощност .
Никакви електролитни в схемата на DC/DC, само керамични и филмови!
Това нещо е направено така, че да надживее колата.
А като се има предвид, че Приус е една от най-продаваните коли,
ще има доста от тези блокове навсякъде и то в перфектно състояние
и на цена, сравнима със стойността на материалите, от които е направен!?
Монтирах инверторния блок.
Играх си да правя демпфери, че не е хубаво да е директно хванат
за конструкцията, държаща трансмисията.
Трансмисията не създава много вибрации (както ДВГ), но пак има
едни неголеми високочестотни трептения, които не е добре
да се предават на електронния блок.
Тук-таме още се виждат следи от предишната “инкарнация“.
Жила, горивопроводи и акумулаторни клеми (оловни, разбира се:).
Понеже знам, че има съфорумци, на които ще им е интересно, давам малко подробности
за инверторния блок. Другите може да пропуснат.
Всъщност вътре има два инвертора, по един за всеки мотор/генератор.
Първата версия за първа генерация приъс (от 2000г.) са с електролитни кондензатори, но този е с филмови.
Напрежението на батериите на приъс е 200V, но вътре има повишаващ конвертор, който вдига
напрежението при високи обороти на двигателя.
Всичко е правено на модулен принцип, а интерфейсът е аналогов, но е добре документиран.
От долната страна на охлаждащата плоча е разположен DC/DC конверторът,
1000W и повече. Доста голям запас от мощност .
Никакви електролитни в схемата на DC/DC, само керамични и филмови!
Това нещо е направено така, че да надживее колата.
А като се има предвид, че Приус е една от най-продаваните коли,
ще има доста от тези блокове навсякъде и то в перфектно състояние
и на цена, сравнима със стойността на материалите, от които е направен!?
-
- Мнения: 33
- Регистриран: 31 юли 2012г. 12:21
Re: FIAT Bravo
Как реши проблема със спирачките и усилването на волана?
Re: FIAT Bravo
Спирачната и кормилната система са напълно функционални.
За усилване спирачната система използва пониженото налягане, което създава ДВГ, когато педалът на газта е отпуснат.
За да заместя тази функция на двигателя, ще използвам електрическа вакуум помпа.
Засега нямам нужда от усилването на волана (колата ще е малко по-лека от преди),
но и там смятам да използвам отделен електродвигател за задвижването на маслената помпа.
За усилване спирачната система използва пониженото налягане, което създава ДВГ, когато педалът на газта е отпуснат.
За да заместя тази функция на двигателя, ще използвам електрическа вакуум помпа.
Засега нямам нужда от усилването на волана (колата ще е малко по-лека от преди),
но и там смятам да използвам отделен електродвигател за задвижването на маслената помпа.
Re: FIAT Bravo
Каква по-точно помпа ползваш за спирачката??
Re: FIAT Bravo
Помпата още не съм я взел.
Пасат имат, струва ми се, не лоши помпи.
Ще видя.
Между другото, излъгал съм за размерите на квадратите за рамката.
35х35мм са, не 30х30мм както съм написал.
Пасат имат, струва ми се, не лоши помпи.
Ще видя.
Между другото, излъгал съм за размерите на квадратите за рамката.
35х35мм са, не 30х30мм както съм написал.
Re: FIAT Bravo
и в друга тема го пуснах ама гледам и тук стана въпросbLdC написа:Пасат имат, струва ми се, не лоши помпи.
http://www.electricsubaru.com/vacuum.html
тоя вариант с ВАГ-овите помпи явно се ползва често
Успех с проекта следя го с интерес!
-
- Мнения: 33
- Регистриран: 31 юли 2012г. 12:21
Re: FIAT Bravo
И в eBay има много варианти. Има и фирми, които се занимават с що-годе евтина доставка. Иска търсене, т.е. време ...
Re: FIAT Bravo
Така си еpvatanasov написа:И в eBay има много варианти. Има и фирми, които се занимават с що-годе евтина доставка.
Ето едно предложение – нова вакуум помпа от Тайван: Но отново стигаме до цената – 220$ без доставката.
При всички положения може да се намери нещо и втора ръка за около 200лв.
Важното в случая е да работи и да върши работа, а именно да имаш добри спирачки – всичко се случва.
Re: FIAT Bravo
чисто нова от пасат е 300 лева (поне така ме оферираха в един магазин, за съжаление я нямаше да я видя що мяза). Не си заслужава да се занимаваме с тия джигитайци.....