Приус Плъг ин хибрид
Приус Плъг ин хибрид
Здравейте, колеги и приятели. С някои от Вас вече се познаваме и лично и професионално. След дългото ми затишие по темата за конверсия на пежо 106, искам да споделя един проект, който стартирам в момента със съдействието на Коортех ООД Варна. Всъщност след като направих Пежото, му се наслаждавах около 2 години, бях в Белгия на специализация в сферата на електрическите автомобили. От там се върнах с разработка за Range Extender и една научна публкикация в IEEE по тази тема и с това приключи магистратурата ми. След вярната служба разглобих Пежото и започнах съвместен проект с мой приятел и колега. Разработихме BMS и вече имаме малко на брой, но щастливи клиенти. Паралелно с това започнах работа и във въпросната фирма, с която много от вас разбрах, че вече се познавате. Та ето ме тук, продължаваме напред.
Както виждате от заглавието, това е настоящият проект. Донорът е личният ми Приус 3, който закупих за тази цел. След дълго търсене на подходящите батерии, се спрях на технологията Li-graphene, с тегло от 65кг за 10kWh. Клетките са 3.7V 10Ah 220грама и константен ток при разряд 100А. Ще ги направя на пакети от по 40Ah и 66 клети за достигане на напрежение от 244V. Зарядното е 3,3kW, 10А и диапазон на изходното напрежение от 110 до 400V. Системата за баланс ще е тази, която сме си разработили. Очакваният пробег е 80км и максимална скорост 80км/ч. Прикачам ви малко снимки (електричарско порно) и ще ви държа в течение следващия месец как се движи проекта.
Както виждате от заглавието, това е настоящият проект. Донорът е личният ми Приус 3, който закупих за тази цел. След дълго търсене на подходящите батерии, се спрях на технологията Li-graphene, с тегло от 65кг за 10kWh. Клетките са 3.7V 10Ah 220грама и константен ток при разряд 100А. Ще ги направя на пакети от по 40Ah и 66 клети за достигане на напрежение от 244V. Зарядното е 3,3kW, 10А и диапазон на изходното напрежение от 110 до 400V. Системата за баланс ще е тази, която сме си разработили. Очакваният пробег е 80км и максимална скорост 80км/ч. Прикачам ви малко снимки (електричарско порно) и ще ви държа в течение следващия месец как се движи проекта.
- Прикачени файлове
-
- 16145468_1135983739855723_798826043_o.jpg (106.1 KиБ) Видяна 16427 пъти
-
- 16145717_1135983753189055_439107940_o (1).jpg (99.39 KиБ) Видяна 16427 пъти
- stealthhack
- Мнения: 243
- Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
- Местоположение: София
Re: Приус Плъг ин хибрид
Ако се получи, кажи какво си променил по NiMh пакета и изобщо махнал ли си го или в паралел с новите клетки.
Интересно ми е как ще излъжеш BMS системата на NiMh пакета?
Успех.
Интересно ми е как ще излъжеш BMS системата на NiMh пакета?
Успех.
Re: Приус Плъг ин хибрид
Супер, браво на теб. Очакваме с нетърпение развитието по този проект.
Само да питам от къде човек може да си купи такива батерии:
Само да питам от къде човек може да си купи такива батерии:
Успех!Li-graphene, с тегло от 65кг за 10kWh
- stealthhack
- Мнения: 243
- Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
- Местоположение: София
Re: Приус Плъг ин хибрид
https://www.ev-power.eu/LTO-technology/ ... -30AH.html
Тези ми се струват по-подходящи за плъг-ин хибрид.
Тези ми се струват по-подходящи за плъг-ин хибрид.
Re: Приус Плъг ин хибрид
Колеги, здравейте отново
Като начало нямам намерение да променям нищо по колата, двата пакета в паралел и тази батерия ще зарежда хибридната. По този начин няма да има нужда да се ''лъже'' оригиналния БМС.
Въпросните батерии ги поръчахме от Китай, разбира се от наш доставчик.
LTO Технологията мисля, че ще вдигне поне с два пъти теглото.
Ето малко развитие при мен във вид на снимки.
Като начало нямам намерение да променям нищо по колата, двата пакета в паралел и тази батерия ще зарежда хибридната. По този начин няма да има нужда да се ''лъже'' оригиналния БМС.
Въпросните батерии ги поръчахме от Китай, разбира се от наш доставчик.
LTO Технологията мисля, че ще вдигне поне с два пъти теглото.
Ето малко развитие при мен във вид на снимки.
- Прикачени файлове
-
- DSC_4098.jpg (743.37 KиБ) Видяна 16376 пъти
-
- DSC_4097.jpg (814.63 KиБ) Видяна 16376 пъти
-
- DSC_4100.jpg (672.19 KиБ) Видяна 16376 пъти
-
- DSC_4102.jpg (485.16 KиБ) Видяна 16376 пъти
- stealthhack
- Мнения: 243
- Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
- Местоположение: София
Re: Приус Плъг ин хибрид
LTO технологията ще вдигне цената, но и пробега За живота на батерията, мисля имат поне 10 000 цикъла до 80% DOD.Stefanov написа:Колеги, здравейте отново
Като начало нямам намерение да променям нищо по колата, двата пакета в паралел и тази батерия ще зарежда хибридната. По този начин няма да има нужда да се ''лъже'' оригиналния БМС.
Въпросните батерии ги поръчахме от Китай, разбира се от наш доставчик.
LTO Технологията мисля, че ще вдигне поне с два пъти теглото.
Ето малко развитие при мен във вид на снимки.
Re: Приус Плъг ин хибрид
И аз харесвам технологията, но се съгласи, че не са подходящи за плъгин проект. Така и така колата е натоварена с ДВГ, хибридна батерия и плъг ин батерията ако сложим 200кг става прекалено ...... цената е ясно ще мине 14 16к лева за капацитет 10kWh. Според мен е подходяща за електрически коли дори с бързо зареждане.
Иначе изглежда доста обещаваща, но си има недостатъци.
Иначе изглежда доста обещаваща, но си има недостатъци.
- stealthhack
- Мнения: 243
- Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
- Местоположение: София
Re: Приус Плъг ин хибрид
Бюджетният вариант според мен е NCR18650B клетки, в момента може да се намерят за по 4$ от китай, и държат на 2С разряд понеже са 3,4Ah.
Впрочем на колко KW разряд е разграфена хибридната батерия преди да запали бензиновия мотор. Предполагам около 28-30KW.
Впрочем на колко KW разряд е разграфена хибридната батерия преди да запали бензиновия мотор. Предполагам около 28-30KW.
Re: Приус Плъг ин хибрид
Всъщност ще забраня паленето на двг и ще мога да използвам само електро. Максимумът, който съм наблюдавал е 170А разряд. Ще видим колко ще мога да го изстискам
Re: Приус Плъг ин хибрид
А за тези батерии, може ли линк към спецификациите им в сайта на производителя?