http://www.electric-vehiclenews.com/201 ... ctric.html
След като беше продаден от GM за 400 млн. долара на Spyker, сега Saab е продаден на National Electric Vehicle Sweden за 200 млн. долара. Може би бъдещето на Сааб е в електромобилите или поне хибридите – така поне можем да предположим от името на компанията собственик...
Saab купен от National Electric Vehicle Sweden
Re: Saab купен от National Electric Vehicle Sweden
http://usa.chinadaily.com.cn/business/2 ... 501509.htm
Купувачът е консорциум от хонконгска и японска фирми. Плановете са за производство на електрическа версия на Saab 9-3, след това и на нови модели.
Китайски експерт пък е казал, че няма как Saab да започне да прави електромобили, защото нямал такава експертност. На мен ми звучи странно, защото Saab имаше разработки на електромобилни технологии
Saab 9-3 ePower
http://newsroom.saab.com/news/news/saab ... e2327.html Причината за китайските коментари може да е във факта, че GM направиха всичко възможно Saab да не попадне в ръцете на китайски фирми. Така искат да предотвратят получаването от китайската автоиндустрия на патенти и технологии от Saab. Основните наддаващи за последната продажба на Saab бяха именно китайски фирми, но накрая компанията отива в Япония и Хонконг (който макар вече китайски, все пак явно е за предпочитане от GM).
Купувачът е консорциум от хонконгска и японска фирми. Плановете са за производство на електрическа версия на Saab 9-3, след това и на нови модели.
Китайски експерт пък е казал, че няма как Saab да започне да прави електромобили, защото нямал такава експертност. На мен ми звучи странно, защото Saab имаше разработки на електромобилни технологии
Saab 9-3 ePower
http://newsroom.saab.com/news/news/saab ... e2327.html Причината за китайските коментари може да е във факта, че GM направиха всичко възможно Saab да не попадне в ръцете на китайски фирми. Така искат да предотвратят получаването от китайската автоиндустрия на патенти и технологии от Saab. Основните наддаващи за последната продажба на Saab бяха именно китайски фирми, но накрая компанията отива в Япония и Хонконг (който макар вече китайски, все пак явно е за предпочитане от GM).
Re: Saab купен от National Electric Vehicle Sweden
Още по темата
http://www.plugincars.com/saab-sold-nat ... 22145.html
Интересно е как ще се развият нещата. Ако Saab наистина успее да задвижи такива проекти и се насочи изцяло към електромобилите, предизвикателство ще е да се запази доброто име на марката отпреди (най-вече за качество и безопасност). Явно проучванията и прототипите ги има, може би и парите не са голям проблем – големият проблем ще е да се комбинират в едно тази електромобилност и представата за качество у хората отпреди банкрута.
Интересно ще е и при добро развитие на тези проекти как ще се разположи евентуалният електромобил ценово на фона на двете крайности (засега) Tesla и Renault/Nissan (Leaf, Fluence ZE). Пропускам чисто градските коли (Smart и т.н.), защото 9-3 си е средно голяма семейна кола.
http://www.plugincars.com/saab-sold-nat ... 22145.html
Интересно е как ще се развият нещата. Ако Saab наистина успее да задвижи такива проекти и се насочи изцяло към електромобилите, предизвикателство ще е да се запази доброто име на марката отпреди (най-вече за качество и безопасност). Явно проучванията и прототипите ги има, може би и парите не са голям проблем – големият проблем ще е да се комбинират в едно тази електромобилност и представата за качество у хората отпреди банкрута.
Интересно ще е и при добро развитие на тези проекти как ще се разположи евентуалният електромобил ценово на фона на двете крайности (засега) Tesla и Renault/Nissan (Leaf, Fluence ZE). Пропускам чисто градските коли (Smart и т.н.), защото 9-3 си е средно голяма семейна кола.
Re: Saab купен от National Electric Vehicle Sweden
SAAB бяха символ на тежки усилени купета. Точно поради тази причина те са последната марка автомобили подходящи за EV, освен ако не се откажат от основната си концепция за степента на сигурност на купето.
Re: Saab купен от National Electric Vehicle Sweden
То не пречи пак да си останат здрави и също да са електро....
То и Boeing 767 е голям и тежък, пък си хвъчи
Все пак Saab не са далеч от самоУетите
Дано успеят....
То и Boeing 767 е голям и тежък, пък си хвъчи
Все пак Saab не са далеч от самоУетите
Дано успеят....
Последна промяна от SuriCat на 16 юни 2012г. 15:52, променено общо 1 път.
Re: Saab купен от National Electric Vehicle Sweden
9-3 е около 1.4 тона (понякога малко повече) – не е чак прекалено тежко. Някои версии на Toyota Auris (примерно) са толкова тежки. Така че... всичко е относително.