СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Запознаване на хората от клуба и общи приказки за електромобили

Как основно бихте се включили в сервизните бази на ElectriClub?

Ще работя по своя електромобилна конверсия
19
46%
Ще развивам бизнес с електромобили
7
17%
Ще помагам на други хора за техните конверсии и/или бизнеси
8
20%
Ще организирам събития – лекции, презентации, семинари за електромобили
0
Няма гласове
Ще организирам събития за сплотяване на клуба – срещи, събори
2
5%
Друго (моля, уточнете в отговор към темата)
5
12%
 
Общо гласове: 41
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от Ognian » 11 май 2011г. 17:02

Юридическата форма ще стане ясна, когато се уточни какво се иска като крайна цел и как искаме да го постигнем. Турин по нацелва проблемите при едно такова групиране на непознати.
А ако искаме да обединим усилия и средства, просто трябва някой да се захване и да доведе до знанието на повечето от посещаващите сайта членове каква е идеята, да видим колко има с подобни идеи и тогава можем да предприемем или не конкретно действие. Снощи се опитах да пиша на лично съобщение на админа, но не разбрах дали съм го изпратил. А негова работа е да изкара това съобщение на видно от раз за всички място. Едно е 20-30 приели идеята друго е, ако са 2-3. Тогава ще решаваме - нещо и как или нищо.
А аз си бачкам в София, в помещение под наем (до стад. Славия). Сервизчето е в Люлин, до Белградското шосе, но не на самия булевард.
Турин - ако поемеш ангажимента за по-ярко информиране на членската маса, дай да съгласуваме някакъв месидж и да го действаме. Аз съм ЗА такъв опит.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 644
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от turin » 11 май 2011г. 19:52

Ognian написа:Снощи се опитах да пиша на лично съобщение на админа, но не разбрах дали съм го изпратил. А негова работа е да изкара това съобщение на видно от раз за всички място.
[...]
Турин - ако поемеш ангажимента за по-ярко информиране на членската маса, дай да съгласуваме някакъв месидж и да го действаме. Аз съм ЗА такъв опит.
За съобщението – не съм получил нищо, прати пак, ако решиш. (Най-лесно е с бутона "PM" вдясно, под аватара ми.)

За информирането – ОК, казвайте как. Има общо взето два начина – 1) да залепя като "важна" тази тема, за да се вижда най-отгоре винаги и 2) да пиша циркулярно писмо до всички членове.

Първото може би няма смисъл – темите така и така са си малко и тя тази си се вижда и без това. За второто няма проблем, но искам да е съвсем ясно какво точно искаме от хората, за да знам какво да им пиша. Защото такъв вид писма са си донякъде спам и не искам да пиша, ако не е много ясно.

Иначе хора тук влизат и макар не всички 130-тина да са активни, поне 20-30 човека, вярвам, влизат редовно тук и четат. Е, за някои "редовно" значи веднъж на ден, а за други – веднъж на два месеца. Но влизат. Така че може да поизчакаме да се включат и други тук, в тази тема и тогава да решим какво да пишем на всички.
todor_raev59 написа:Много лошо ми звучи "фондация", може би от практиките от българския политически живот. Да, всичко е въпрос на точни правила и прозрачност.
Фондация не е хич лошо, даже има по-силен държавен контрол – точно заради такива практики. С фондации може да се краде, разбира се, но май само политиците успяват. Все едно – ако се стигне дотам, аз препоръчвам сдружение. Така всяка година плащам, примерно, 50 лева членски внос и с тия пари се купува техника, правят се семинари, срещи, представяния на конверсии и т.н. И аз във всеки момент знам, че срещу този внос ще мога да ползвам базата за себе си – примерно нужна ми е някаква апаратура за конверсията ми – отивам, за няколко часа си върша работата и готово. Или примерно за тия пари имам достъп и до контакти с хората, с фирми, мога да ползвам някакви издействани отстъпки за членовете на сдружението и т.н. и т.н.

Но това са подробности – първо да се уточним какво мислим общо, пък конкретно как ще се направи ще видим. И без това едно такова сдружение (или фондация, или ООД, или каквото и да е) се прави с години.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 644
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от turin » 11 май 2011г. 20:08

turin написа:да залепя като "важна" тази тема, за да се вижда най-отгоре винаги
Реших да избързам и вече направих това – тази тема вече се вижда във всички раздели на форума, залепена най-отгоре. Ако не помогне за по-добрата видимост, ще пишем писма. Мога да публикувам съобщения на още няколко сайта. Но първо да видим дали има нужда. Който прочете темата и се чувства съпричастен по някакъв начин към идеята, нека коментира тук ;)
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от Ognian » 11 май 2011г. 21:56

Админе, ако можеш да изкараш едно кратко несменяемо съобщение още на основната страница, така, че който го прочете да се насочи за подробности към темата, щото тя може да отнеме часове след време и ще се чете само от този който иска да участва в това начинание. Ние все още не сме ориентирани кой как вижда крайната цел. Ето аз как го виждам:
Целта може да обобщим в три големи клона:
1. Конверсия за мен;
2. Конверсия за Бизнес;
3. Конверсията като хоби.
- Първото е любителски конверсии и това се прави и сега, просто можем да си помагаме един друг за собствени автомобили и там не виждам полза от разни юридически единици, но може и с тях.
- второто предполага събиране на група с цел разработване на някаква форма на дребен бизнес с конвертирани коли, тук си трябва професионална работа и някаква юридическа форма - фирми имат много от нас, а може и нова търговска единица
- третото го виждам като клубна история от типа на мотоклубовете или подобна/и форми, юридическа форма не е нужна според мен.
Предлагам да видим за къде колко желаещи има.
Аз лично съм започнал подготовка за бизнесварианта. Смятам, че след година две ще има вече пазар за нашата стока (конвертирани коли) и колкото по-рано застанем на пазарната пътека, толкова по-добре. Смятам още, че бизнесът с конверсиите няма как да стане средно или едромащабен, просто за нас го виждам като отделни сервизи, купуващи компоненти за конверсията и извършващи конверсията. Ако успеем да направим отначало една такава база за конверсии, това е вече някакъв успех. Тя може да дава привилегии на учредителите. Това като начало, а после, ако има развитие може да се множим.
По-сериозният бизнес не е в конверсиите, а около тях, но това не е тема за 4-5 реда или за непознати хора. Може би вие двамата Тодор и ти Турин да се обявите къде се виждате и да оформим поне една група за един от трите варианта. А може да виждате и друго основно поле за действие.
Предлагам да се изясним ние, сега влизащите и след това да излезем със съобщение към останалите, може би да им пишеш на мейлите, щото може да не влязат още година тук.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 644
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от turin » 11 май 2011г. 22:38

Мислили сме заедно за тия неща – или по-точно явно от доста време сме мислили по проблемите и то е нормално да стигаме до близки изводи.

Аз съм обмислял и трите варианта. Но за бизнес нямам ресурс, поне не засега, затова съм решил първо да си направя моя конверсия, след това лека-полека ако нещата тръгват още няколко, като събирам опит и евентуално добра визия за бъдещето е "серийна" конверсия на типичен модел кола, която да се продава. Примерно избирам модел, смятам дали ще е изгодно и започвам да конвертирам – колкото успея, две-три бройки на година – и това се продава. Такава схема не е нещо ново, но от друга страна имам много резерви дали е осъществимо в България.

Те много неща е спорно дали са осъществими в България, де... Затова лично аз не се изхвърлям над възможностите си и съм решил (поне на първо време) целта ми да е конверсия за мен. Тоест първата точка от трите, които изброи.

Както казах, мислил съм много за другите варианти, даже не е нужно да е само конверсии, интересни неща може да се направят с нови каросерии – там освен електрика се намесват и други неща, като окачване, аеродинамика, които също са ми интересни... но съгласете се, в България живеем. То ако поне лична конверсия стане – пак ще е огромен успех ;)

Прав си, сериозният бизнес не е в конверсиите. Винаги се сещам за историята с шевната машина и патентоването на игла с дупка на върха. Искам да кажа, че никой не може да произвежда колкото Тойота или Форд, но всяка кола си има "игла с дупка на върха". Да спра, че само ще обърквам който чете сега наново темата ;)

П.П.: Сложих темата и на заглавната страница, сега се вижда отвсякъде като "важно съобщение". Кажете дали е ок.
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от Ognian » 11 май 2011г. 23:38

Ako и Тодор е за този вариант и иска конверсия - има и подвариант. Но нека да го изслушаме/изчетем.

Най-бързата конверсия може да падне до 8-10 часа, но иска сериозни инвестиции и пак няма да стигне до серийните коли - за секунди или минути да пада кола, затова не го сравнявай с производството, там са мащабни нещата. Мисля, че конверсията може да запълни едно първоначално кътче от бизнеса предимно за хората на икономиите и не очаквам да стане нещо повече. За нас е важно да дадем малко надежда на хората с малко средства, че могат да имат икономични коли, те все още не вярват, че могат да харчат 2-3 лв за 100 км и да имат нормална, тиха и чиста кола.

За темата - даже и да се вижда добре, човек трудно се ориентира какво да чете и няма какво да го накара да отвори точно тази тема. Аз /посетителят/ например бих отворил първо темата за проектите, друг някоя друга, как да разбера, че в тази тема има някакво предложение към мен??? Не познавам възможностите на тази платформа и не мога да предложа решение. Според мен едно малко екранче някъде встрани по страниците може да подканя желаещи да прегледат предложенията на колегите си от клуба. Не знам позволява ли ти тази платформа нещо такова, а и не знам ти ли си пишеш сорса. Каквото успееш все ще е добре.
ogibo
Мнения: 13
Регистриран: 13 фев 2011г. 18:09
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от ogibo » 11 май 2011г. 23:58

Темата така си е добре. Вижда се от самолет дето се казва.
По въпроса. Според мен най-големият проблем е в разстоянията. Изграждаме някаква база в София например и аз ще трябва да бия 300 километра път до там. Пък после как ще си докарам колата!?! Предложението на turin ми допада.
Фондация не е хич лошо, даже има по-силен държавен контрол – точно заради такива практики. С фондации може да се краде, разбира се, но май само политиците успяват. Все едно – ако се стигне дотам, аз препоръчвам сдружение. Така всяка година плащам, примерно, 50 лева членски внос и с тия пари се купува техника, правят се семинари, срещи, представяния на конверсии и т.н. И аз във всеки момент знам, че срещу този внос ще мога да ползвам базата за себе си – примерно нужна ми е някаква апаратура за конверсията ми – отивам, за няколко часа си върша работата и готово. Или примерно за тия пари имам достъп и до контакти с хората, с фирми, мога да ползвам някакви издействани отстъпки за членовете на сдружението и т.н. и т.н.
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от Ognian » 12 май 2011г. 00:02

Значи двама в отбора на "Конверсия за мен". А разстоянията не са проблем - нали и в твоя град също ще е добре да има някой да прави конверсии?
ogibo
Мнения: 13
Регистриран: 13 фев 2011г. 18:09
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от ogibo » 12 май 2011г. 00:09

От една година не мога да накарам съгражданите да ми събират олио, пък какво остава някой да се заеме с конверсия. Аз все още съм на ниво четене и едва ли скоро ще прехвърля тази фаза че и кризата здраво ме тресе.
Ognian
Мнения: 70
Регистриран: 15 апр 2011г. 09:46
Местоположение: Sofiq
Контакти:

Re: СЕРВИЗНА БАЗА ElectriClub

Мнение от Ognian » 12 май 2011г. 00:13

Явно съвсем безплатно го искаш олиото. Как го ползваш - сурово или прекръстваш на нафта?
Отговори