КАТ
КАТ
здравейте имам интерес да си преправя едно трабантче на ток за да ходя на работа с него 50 км пробег до там и обратно но ако няма вариант да се регистрира в кат, за какво да ги правим да пръскаме толкова пари за нищо като няма да можем да караме икономично Какви са вариантите със законите, някой минал ли е по този път само това ме притеснява като ме спрат катаджиите с трабанта и като видят че не жужи и не пуши как ще изям едни актчета
Re: КАТ
Е, ти отваряш най-болната тема и очакваш веднага да ти отговорят Това е обсъждано и преди, но не знам дали има категоричен отговор. Административно нещата май стоят така: правиш си конверсията и после ходиш в "Технотест". Те би трябвало да видят, че колата е ОК (е, ако е ОК наистина, разбира се) и да ти издадат документ и след това – по каналния ред в КАТ. Както се прави и с всяка друга промяна по автомобилите...
Обаче проблемът е, че Технотест даже нямат обявена цена за преглед на електромобили или още по-малко на електромобилни конверсии. За разлика от други, "бели" страни, където всичко минава безболезнено, за един следобед примерно...
Решението е да си плануваме конверсиите (тя самата конверсия отнема бая време и ресурс) и след това който е готов и който вече е успял да се пребори с бюрокрацията, да каже как стоят нещата.
Вярвам, че ако и когато е нужна подкрепа от общността тук, ще я дадем. Но без конкретна нужда системата едва ли ще се промени. Без конкретни проблемни случаи, само с "уеднаквяване с европейските процедури" нещо не вървят нещата в България...
В моя блог преди вече доста време имаше дискусия по въпроса, казаха се някои интересни неща, но никой не каза крайно решение, а и няма промяна в политиката на Технотест, доколкото зная...
http://yasen.lindeas.com/book/civic-ele ... sideration
http://yasen.lindeas.com/book/ev-registration-and-name
Обаче проблемът е, че Технотест даже нямат обявена цена за преглед на електромобили или още по-малко на електромобилни конверсии. За разлика от други, "бели" страни, където всичко минава безболезнено, за един следобед примерно...
Решението е да си плануваме конверсиите (тя самата конверсия отнема бая време и ресурс) и след това който е готов и който вече е успял да се пребори с бюрокрацията, да каже как стоят нещата.
Вярвам, че ако и когато е нужна подкрепа от общността тук, ще я дадем. Но без конкретна нужда системата едва ли ще се промени. Без конкретни проблемни случаи, само с "уеднаквяване с европейските процедури" нещо не вървят нещата в България...
В моя блог преди вече доста време имаше дискусия по въпроса, казаха се някои интересни неща, но никой не каза крайно решение, а и няма промяна в политиката на Технотест, доколкото зная...
http://yasen.lindeas.com/book/civic-ele ... sideration
http://yasen.lindeas.com/book/ev-registration-and-name
Re: КАТ
Много конкретен отговор, а някой обаждал ли се е на тези хорица, които отговарят за технотеста дали е възможно да мине технотест такава домашна самоделка
Re: КАТ
Темата е доста сериозна и мисля, че и тя (или изцяло отделна, а може и да има такава вече) е за Sticky, а ако все още се правят на интересни и не искат да регистрират ел-коли мисля, че има начини да се разберем.
1. Предполагам, че технотест не са единствените и може да се регистрира друга такава фирма.
2. Ако въртят и осукват трябва поне да дават сериозни основания за това, ако ли не има съдилища и т.н. за да се решат тези проблеми.
Хайде със здраве продължавам да си зачитам форума.
1. Предполагам, че технотест не са единствените и може да се регистрира друга такава фирма.
2. Ако въртят и осукват трябва поне да дават сериозни основания за това, ако ли не има съдилища и т.н. за да се решат тези проблеми.
Хайде със здраве продължавам да си зачитам форума.
Re: КАТ
Да, и за мен темата е една от най-важните. Техническите въпроси са интересни, но са разрешими, има и много изписано в чуждите сайтове. Но легалните проблеми в България са нещо, което може да е showstopper в последния момент.
Готов съм да залепя темата като важна, ако наистина има интерес. Трябва и да пишем в нея по въпроса. Който каквото знае за Технотест, за правната регулация по въпроса и за проблеми и решения при регистрирането, нека да сподели!
Относно регистрирането на друга такава фирма – може да бъркам, но ако помня добре, Технотест са една от многото фирми дефакто монополисти в иначе конкурентната ни и пазарна България. Както и електроразпределителните дружества уж са в конкуренция, пък на практика си имат териториален монопол. Може и да бъркам – ще се радвам някой да ме поправи.
Готов съм да залепя темата като важна, ако наистина има интерес. Трябва и да пишем в нея по въпроса. Който каквото знае за Технотест, за правната регулация по въпроса и за проблеми и решения при регистрирането, нека да сподели!
Относно регистрирането на друга такава фирма – може да бъркам, но ако помня добре, Технотест са една от многото фирми дефакто монополисти в иначе конкурентната ни и пазарна България. Както и електроразпределителните дружества уж са в конкуренция, пък на практика си имат териториален монопол. Може и да бъркам – ще се радвам някой да ме поправи.
Re: КАТ
Ето историята на моята пререгистрация, стъпка по стъпка, включих дори и снимки на протокола и новия талон
http://ev-bg.com/wordpress1/archives/508
http://ev-bg.com/wordpress1/archives/508
Re: КАТ
Милиционерите пак се чудят как да изкарат някой лев...
http://dnes.dir.bg/news/farove-svetlini ... 26797?nt=4
Е*ати държавата.........
http://dnes.dir.bg/news/farove-svetlini ... 26797?nt=4
Е*ати държавата.........
Re: КАТ
Те да вземат да оправят монопола с Технотест, че да може всеки като бял човек да минава и да си взима сертификат за модификацията си, вместо да се правят на цигани за някой и друг лев (тъй де, някое и друго "кафе"). Аман!
То не само фаровете, нали всяка, всяка промяна по колата се води модификация. Едни прагове да сложиш, или различни от предписаните джанти – и вече си в нарушение. Да, ама като сертифицирането на тия модификации е монополно от една фирма само, която е известна с постоянното връщане на хората и пълната липса на прозрачност на изисквания и тестови процедури (а и на цените в крайна сметка)... Баси държавата, така си е...
То не само фаровете, нали всяка, всяка промяна по колата се води модификация. Едни прагове да сложиш, или различни от предписаните джанти – и вече си в нарушение. Да, ама като сертифицирането на тия модификации е монополно от една фирма само, която е известна с постоянното връщане на хората и пълната липса на прозрачност на изисквания и тестови процедури (а и на цените в крайна сметка)... Баси държавата, така си е...