Вчера отделих малко време за да се запозная с частите от документа, които, струва ми се, ни засягат най-много.
Чл. 23. При изменение в конструкцията на ППС, задвижвано с двигател с вътрешно горене, в хибридно превозно средство или електрическо превозно средство превозното средство да отговаря на:
....
2. Правило № 100 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации – Единни предписания относно одобрението на превозни средства по отношение на специфичните изисквания за електрическото силово предаване –
Правило № 100 на ИКЕ – ООН – за ППС от категории M и N.
Аз ли нещо не разбирам или това е регулация на
ИКЕ – ООН отнасяща се до производителите на ППС?
Извадка от -
Правило № 100 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации.
Оригиналът:
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp ... 100r1e.pdf
Точка 3.
Application for approval
3.1.
The application for approval of a vehicle type with regard to specific
requirements for the electric power train shall be submitted by vehicle
manufacturer or by his duly accredited representative.
(Не намерих превод на български на документа.)
От wiki-то разбираме какво е значението на "Type approval" за тази организация.
http://en.wikipedia.org/wiki/World_Foru ... e_approval
и
http://en.wikipedia.org/wiki/Type_approval
Тук става вече забавно.
Чл. 27. (1) Собственикът на ППС или упълномощен негов представител подава заявление до техническа служба по чл. 26, ал. 1 за проверка на възможността за изменение в конструкцията на ППС.
(2) Заявлението по ал. 1 се придружава от:
1. подробно описание на ППС;
2. подробно описание на исканото изменение в конструкцията на ППС, параметрите и характеристиките на ППС след изменението в конструкцията, сравнени с тези, зададени от производителя за конкретното ППС;
3. копие на документ за регистрация на ППС.
(3) Заявлението по ал. 1 се подава преди началото на изменението в конструкцията на ППС.
Ако съм разбрал правилно след всичко прочетено –
за да направя "изменение в конструкцията на ППС", на личното си(регистрирано) ППС:
Първо: трябва да съм производителя на това ППС.
Второ: трябва да представя
"подробно описание на исканото изменение в конструкцията на ППС, параметрите и характеристиките на ППС след изменението в конструкцията, сравнени с тези, зададени от производителя за конкретното ППС;" - което звучи смислено и постижимо, след като вече се предполага, че трябва да съм производителя на ППС-то си и разполагам с
"подробно описание на ППС;" и знам
"параметрите и характеристиките на ППС след изменението в конструкцията"(предполага се, че като производител на собственото си ППС раполагам с всички технически данни необходими за да направя, цифрови модели и симулации, за да установя
"параметрите и характеристиките на ППС след изменението в конструкцията") преди да съм направил каквито и да е изменения!
Трето: Комисия от специалисти трябва да прецени аз, като производител на собственото си ППС (както се оказа) дали мога да направя промяна в "производството" на ППС-то си на база на любезно предадените от мен (предполагаемият производител на ППС) документация на съществуващото ППС и параметрите от симулациите, и виртуални тестове на крайния вариант на ППС-то. Комисията, разбира се, ще се състои от автомобилни инженери с опит в бранша, които ще могат да приложат предписанията от
Правило № 100 на ИКЕ – ООН върху цифровите модели и симулации любезно представени от производителя(аз не съм!
).
Предписанията от
Правило № 100 на ИКЕ са си съвсем смислени и много от тях могат да се приложат за коверсиите, но самият документ, доколкото разбирам, е предназначен за
производителите, а в комбинация с добавените точки в българския документ се получава нещо абсурдно.
Четвърто: бедно ми е въображението - друг да продължи ако има желание.
Днес съм в добро настроение и не смятам да си го развалям.
Не съм чел още другите
Правила на ИКЕ, така щедро добавени, като "
Правило №едикоеси" към доста от точките.
Просто се опитвам да разбера, какво е това и какво се очаква от нас да направим?
Коментирайте ако имате желание и ако сте запознати с текстовете.