Оная наредба
Re: Оная наредба
Аз писах преди една седмица на n.zaprev@dekra-automotive.bg, който е управител. Ще почакам още. Иначе на Тюв Норд писах преди месец и никакъв отговор.
Re: Оная наредба
Доколкото разбрах сумата която искат е 900лв
Дано не съм прав, но както от всичко останало и от тук намериха начин да вземат кинтите на хората
Дано не съм прав, но както от всичко останало и от тук намериха начин да вземат кинтите на хората
Re: Оная наредба
eltransbg, а има ли някакви подробности относно техническите изисквания и процедурата за оценяване (тестване)?
Re: Оная наредба
За разлика от управителя на Декра, г-н Кирков ми отговори на следващия ден (благодаря на s54 за hint-a):
Аз в тази наредба Н-3 виждам две точки, на които трябва да отговаря МПС-то:
1. приложения No 10 или 11 от Наредба No 60 (приложение IV или XI от Директива 2007/46/ЕО)
2. Правило No 100 на ИКЕ - ООН
Първото е изискванията (към датата на първата регистрация на колата) към всички и компоненти, които остават след конверсията. С което мисля, че не трябва да има проблем.
Правилото от втората точка определя изискванията:
-за защитата срещу пряк допир до части под напрежение
-съединителите
-Сервизно прекъсване
-маркировка
-Защита срещу непряк допир
-Изолационно съпротивление
-бордова система за следене на на изолационното съпротивление
-батерията
Но няма никакви изисквания за мотора, контролера, помпата, зарядното, което ме озадачава.
Като следваща стъпка смятам да попитам в Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация", кои са техническите служби, които могат да сертифицират конверсията и да отида в някоя от тях на място, да разпитам, че явно с поща няма да стане.
Въпросът ми беше: "На какви конкретни условия трябва да отговарят елементите на колата (двигател, контролер, батерии, зарядно и т.н.) и колата като цяло, за да може да бъде сертифицирана?Здравейте, за съжаление ние не можем да ви узаконим такъв вид изменение в конструкцията. Всички нужни изисквания ги има в:
Наредба № Н-3 от 18 февруари 2013г. за изменение в конструкцията на регистрираните пътни превозни средства.
Директива 2007/46/ЕО на Европейския парламент,
както и прилежащите им директиви и приложения.
Best Regards!
ILiyan Kirkov
Аз в тази наредба Н-3 виждам две точки, на които трябва да отговаря МПС-то:
1. приложения No 10 или 11 от Наредба No 60 (приложение IV или XI от Директива 2007/46/ЕО)
2. Правило No 100 на ИКЕ - ООН
Първото е изискванията (към датата на първата регистрация на колата) към всички и компоненти, които остават след конверсията. С което мисля, че не трябва да има проблем.
Правилото от втората точка определя изискванията:
-за защитата срещу пряк допир до части под напрежение
-съединителите
-Сервизно прекъсване
-маркировка
-Защита срещу непряк допир
-Изолационно съпротивление
-бордова система за следене на на изолационното съпротивление
-батерията
Но няма никакви изисквания за мотора, контролера, помпата, зарядното, което ме озадачава.
Като следваща стъпка смятам да попитам в Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация", кои са техническите служби, които могат да сертифицират конверсията и да отида в някоя от тях на място, да разпитам, че явно с поща няма да стане.
Re: Оная наредба
за нищо!rrumpe написа:...благодаря на s54 за hint-a ...
Жалко, че резултатът е никакъв ...
Не разбирам защо всичко у нас трябва да се случва с толкова зор ...
Re: Оная наредба
Щото са ни скапани управниците.....
Всички се бият с нокти и зъби да се докопат до власт за да се наядат, че даже и преяждат но не се отказват. В същото време не си мръдват тлъстия задник да свършат нещо смислено и полезно за народа.
Всички се бият с нокти и зъби да се докопат до власт за да се наядат, че даже и преяждат но не се отказват. В същото време не си мръдват тлъстия задник да свършат нещо смислено и полезно за народа.
Re: Оная наредба
Някой пита ли вече Декра, Тюф? ТехноТест до преди месец не знаеха за какво иде реч и ме пратиха да питам Автомобилна Администрация и да чета наредбата... Явно не са взели още сертификата. Интересно ми е в другите държави, които са в ЕС и правят конверсии как става, може да видим в EValbum.
Re: Оная наредба
виж, че ррумпе е питал Декра и са го порязали ...
те поне ДВГ-та типизарт, щото Технотест още са без лиценз доколкото знам
щели до дни да могат уж ... ама дали е така ...
с две думи към момента в София поне май х@й регистрация на конверсия
Голема бастунщина просто не е истина ...
ТИАТ дали работят?
Може Теодор да знае нещо по въпроса ...
те поне ДВГ-та типизарт, щото Технотест още са без лиценз доколкото знам
щели до дни да могат уж ... ама дали е така ...
с две думи към момента в София поне май х@й регистрация на конверсия
Голема бастунщина просто не е истина ...
ТИАТ дали работят?
Може Теодор да знае нещо по въпроса ...
Re: Оная наредба
Лекичко живеех с надежда че може след месец нещо да се е променило, ама нейсе...
Re: Оная наредба
Получих отговор от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", който дойде доста бързо - по-малко от месец, в сравнение с КАТ, от които все още нямам отговор вече 6 месеца.
На въпроса - кои са сертифициращите служби, отговорът е:
Декра,
Тюв Норд,
Тюв Суд,
Упълномощените им представители в БГ могат да се намерят на сайта на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" в раздел "Регистри".
Исках да кача писмото тук, но не мога да качвам снимки. Тагът "[img]"[/img]" приема само url.
На въпроса - кои са сертифициращите служби, отговорът е:
Декра,
Тюв Норд,
Тюв Суд,
Упълномощените им представители в БГ могат да се намерят на сайта на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" в раздел "Регистри".
Исках да кача писмото тук, но не мога да качвам снимки. Тагът "[img]"[/img]" приема само url.