ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Запознаване на хората от клуба и общи приказки за електромобили
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 01 апр 2013г. 19:57

Я направете малко нещо полезно докато сте тука. Кажи s54, застраховката гражданска отговорност на електромобил по-различна ли е като цена от тази на автомобил? Твоя на каква цена го застрахова? И по какви параметри се определя? ..Теодор също може да каже? За да видим на "Алтерото" колко пари ще му искат, а и по принцип и на други електромобили какви пари ще им искат?
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от turin » 01 апр 2013г. 21:12

altero1 написа:Я направете малко нещо полезно докато сте тука.
Последно предупреждение, не се шегувам. Дръж се добре във форума, колкото и да ти е трудно.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 626
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от SuriCat » 01 апр 2013г. 21:34

Абе пич, май-май ти изплясква на тебе кондензатора, щото не помниш няколко твои мнения по-рано ти самият каза, че ще има и застраховка и регистрационен номер и тнтн.....

Аре са върни малко назад и иди и си преправи мненията както направи миналия път и после мрънкай, че някой друг ти ги бил изтрил.

Абе смешки ти казвам :lol:
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от teodor.ivanov » 01 апр 2013г. 21:35

altero1 написа:Я направете малко нещо полезно докато сте тука. Кажи s54, застраховката гражданска отговорност на електромобил по-различна ли е като цена от тази на автомобил? Твоя на каква цена го застрахова? И по какви параметри се определя? ..Теодор също може да каже? За да видим на "Алтерото" колко пари ще му искат, а и по принцип и на други електромобили какви пари ще им искат?
Да се изкажа... Ако някога въобще успееш да достигнеш до някакъв статут на Алтерото, то ако се води електромобил, застраховката ти ще е колкото на нормален автомобил с ДВГ до 1300кубика.
Съвсем друг е въпросът, че в този си вид няма как да мине за автомобил по ред причини, да не говорим, че въобще няма да успееш да го сертифицираш като такъв.
За да ти отпадне данъкът трябва да имаш талон, което пак те изкарва в интересна позиция.
Ако се води колело, тогава задължително каска и жилетка.

И още нещо за по-горния ти пост. Определено не можеш да четеш между редовете. Я ми кажи като си толкова отворен на тема топлина от електромотора - колко километра очакваш да минеш, докато моторът ти започне да дава някаква прилична температура да стопли поне малко интериора?!

Така аз снощи си направих тренировката - разговор със стена, така че приключвам пак.... след някой друг месец може пак.
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от teodor.ivanov » 01 апр 2013г. 21:41

Айде една последна мъдрост - спри да вярваш на всяка дума на медиите :lol:
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 626
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от SuriCat » 01 апр 2013г. 22:03

http://en.wikipedia.org/wiki/Electrical ... nductivity

Ети малко доказани параметри на разни метали....

В тези линкове дето си ги изровил от някой клюкарски сайт, дето пишат такива като тебе прочетох, че се изказват за графена бил по-добър от медта с 35%, а ти ми говориш за 10 пъти.... май-май някой не знае как се смятат процентиии, но тръгнал да обижда хората....

Graphene, on the other hand, experiences an electrical resistivity of about 1.0 microOhm-centimeter, meaning 35 percent less than that of copper - which is the lowest-resistivity material at room temperature.

Освен електрически параметри, великият граал за теб (графен) има и други свойства. Ти ли ще си ги изровиш, или ще чакаш пак аз да ти ги търся?

За простотията дето каза че ще се топлиш от ел-мотора... да ти метна и там няколко въпросчета, па дано измислиш още някоя дивотия, за да ни обиждаш назе простите и неверните.
Та следното:
1. Сметни си колко киловата ще ти е моторът.
2. сметни си колко е КПД-то и следователно колко киловата са ти загубите.
3. сметни колко киловата са ти необходими, за да си загрееш не знам си как уплътненото купе за да го затоплиш до поне +15 градуса, когато навън е -10.
4. сметни си колко време ще ти е необходимо, за да постигнеш това като ползваш данните от точка 1,2,3

Айде отивам да вечерям, че ме чакат. А ти имаш задачка по физика да домашно. И ша ти се изкефа наистина, ако този път дадеш некфо уравнение и малко сметки с цифри, а не само да плямпаш като депутат и да обещаваш небесни краставици ако ти повярваме и те изберем за министър председател..
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 02 апр 2013г. 00:41

За "Алтеро" вече ще коментирам само с хора, имащи желание за съвместна разработка, които ми напишат лично съобщение. Тепърва има да се занимавам с разработването на двигателя и суперкондензаторните батерии и то когато реша, че ми е приятно. Отоплението на купето ми е последна грижа, и без това толкова малко пространство ще се стопли от тялото ти и издишвания въздух за 5 - 6 минути, тъй като разпененото PVC и кополиестерът, от които е направено купето, са добри топлоизолатори. Както казах, не съм вманиачен от това да карам електромобил. И с кола, и с колело мога чудесно да си се придвижвам из родния си град София. Интересни са ми разработката на батерията и на двигателя. И само тях да произвеждам и да продавам, пак ще ми е достатъчно. Така че, ако обичате, SuriCat и други заядливци като него, повече не пишете в темите ми. На заядливи и присмехулни постове няма да отговарям. Не че не мога, както сте забелязали. Но с разни ревнивци към форума не ми се разправя. Ще пускам по един пост на ден, както е според новите изисквания, ..и това не е зле. Пък току-виж съм попаднал на хора, с които има смисъл да си общувам.
Потребителски аватар
turin
Site Admin
Мнения: 645
Регистриран: 20 май 2008г. 17:20
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от turin » 02 апр 2013г. 08:43

Интересно би било да се дадат изчисления – не някакви сложни, а прости и общи – според мен точно липсата на такава основа кара повечето от събеседниците ти в темата да се изнервят и да стават подозрителни към всичко, което казваш като факт. Защото изследването не дава готови факти, то работи с тях и ги преобразува – изчисленията са част от изследването.

Това имаха предвид, като те подпитваха за сметки – ако не на тока, то поне на топлината. Това, между другото, си заслужава упражнението, пък не трябва да е много трудно – на пръв поглед и без сметки, и аз съм скептичен, че ще можеш да се отопляваш от топлината на тялото. От загряването на двигателя също – а всичко това е важно, поне дотолкова, доколкото след правенето на някаква сметка на отоплението се казва "това може да се кара само лятото" или "това може да се кара еди-кога с и при еди-какви си условия".

А ограничението не е по един пост на ден – ограничават се само репликите към себе си, така че ако човек успява да поддържа дискусия и да прави така, че да му се отговаря, няма ограничение.
s54
Мнения: 216
Регистриран: 16 ное 2012г. 15:24
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от s54 » 02 апр 2013г. 09:11

altero1 написа:Я направете малко нещо полезно докато сте тука. Кажи s54 ...
Гледай тя ква стана ...
Ти си велик изобретател и магьосник ...
и работиш за нас балъците ...
пък сега се оказа, че аз ТРЯБВА да свърша нещо за теб :lol: :lol: :lol:

понеже съм в добро настроение ще ти дам един жокер - L7e
ти си проучи кое как и какво - информацията я има, щом аз дето явно не блестя с твоя гений съм я намерил ...
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: ОПЕ - Общността на Производителите на Електромобили

Мнение от altero1 » 02 апр 2013г. 09:43

E,.. ти пък си имаш други качества... и интереси към някакви други неща. Мерси за отговора.

А сега да отговоря и на турин. Широкият плосък двигател, контролерната му електроника и цялата кабелна система, която се нагрява при консумация, се намира вградена в пода на купето, всичките тези неща имат топлинно излъчване, така че възприемайте концепцията на системата като електромобилно подово отопление. :D Плюс температурата, отделяна от тялото и дишането на човека в камерно помещение с размери около един кубически метър, хващам се на бас че температурата в купето ще се покачва доста по-бързо, отколкото в повечето серийно произвеждани електромобили, без излишна консумация на електроенергия (роторната вентилация на двигателя ще вентилира и купето). Така че накрая ще се окаже, че в "Алтеро" се возиш на по-топло и по-евтино, отколкото в градския транспорт. Да не говорим, че можеш да си пуснеш и музика вътре и да не чакаш половин час в кишата и обледяващия студ на спирката с другите бедняци като тебе (примерно – знам, че вие не сте бедняци, но аз доста често съм бил). "Алтеро" ще е персоналният електромобил на бедняците със стил, изискващи независимост в мобилността си. Освен това сега се сетих, че в студените дни собственикът на "Алтеро" ще го изважда направо от дома си или от площадката пред апартамента си, така че превозното средство ще има стайна температура при тръгването си на път в гадните студените и мокри дни.

...И така да се върнем към изграждането на електро-зарядната мрежа за гъзарите с големите електромобили. :) Изобщо не разчитайте някой да ви я изгради скоро, ако няма масово разпространение на електромобили по градовете. Големите инвестиции, свързани с правенето на колонки до платното са неоправдано високи. Предлагам друга първоначална схема на развитие. Първо трябва да се идентифицира броят на собствениците на електромобили по райони в градовете. След това те трябва да се опитат да се свържат помежду си и да се съберат на събрание, където да решат, заставайки над картата на града си, на кои места би било стратегически удобно и целесъобразно да се постават зарядни терминали, които да бъдат използвани в случаите, когато електромобилът има опасност да закъса по пътя до мястото, на което домува и зарежда на нощна тарифа. Тези терминали ще могат да осигуряват зареждане за час или два, или половин час, колкото е необходимо на електромобила да зареди, за да се прибере до вкъщи. Най-удобно е след като собствениците на електромобили решат къде искат да поставят такива аварийни терминали, да преговарят с магазини или заведения, намиращи се близо до посочените места, дали биха били съгласни да се монтират прости електромери с контакт, примерно контактът да е от външната страна на дограмата, а електромерът – някъде вътре в помещението. И да се преговорят за някаква приемлива и за двете страни цена на търгувания ток. Самото устройство може да струва между двайсет и сто лева, в зависимост от това дали се използва изхвърлен от употреба контролен електромер от старите модели или нов електронен такъв, освен тях ще трябват просто още малко кабел, влагозащитен контакт и щепсел. След зареждането клиентът отива при продавача или собственика на магазина или заведението, двамата поглeждат колко киловата са изразходени, като преди това са фиксирали и са си записали, всеки за себе си, предишните данни на електромера, умножават разликата между предишните и новите стойности с електронен калкулатор (може да е прикрепен към електромера), по цената за зареждане, която е обявена от търговеца преди да започне зареждането, клиентът си плаща еди-колко си лева или стотинки и си заминава, а след това се включва следващият, ако има чак толкова наплив, че да чакат на опашка. Мисля, че тази идея е добра като начало, тъй като все още май не е забранено електрически кабел да пресича между платното и вътрешния край на тротоара за няколко часа или минути. Търговецът нищо не губи, ако му дадете и монтирате устройството вместо него. Просто трябва да се уговорите за цената, на която ще ви препродава тока, минаващ през неговия електромер. Все още не знам дали има наредби, регламентиращи препродажбата на ток от частни абонати, но според мен едва ли ще е необходимо да ви издава касов бон. Трябва въпросът да се проучи търговско-юридически и ако няма проблеми, самите собственици на електромобили ще могат да изградят бързо евтина зарядна мрежа, нарастваща успоредно с нарастването на броя на собствениците на електромобили.
Отговори