Здравейте, казвам се Поля и съм студентка в Пловдив, днес доцентката по Управление на цифрови системи ми постави задача:
"Как трябва да се управлява механичната част на пътническия асансьор така, че ускорението на асансьора при един пътник и при пълно натоварване, да е едно и също?"
Моля, ако някой може да помогне с 2-3 изречения.
ПОМОГНЕТЕ! Моля..
-
- Мнения: 1
- Регистриран: 09 окт 2012г. 17:32
Re: ПОМОГНЕТЕ! Моля..
Здравей,
Първото нещо което ми идва на ум е: Достатъчно мощен ел-мотор, за да може да осигури необходимото ускорение при макс товар. Обратна връзка по скрост на ротора на мотора, към който да се направи ПИД управление.
Сигурно има поне още няколко решения
Първото нещо което ми идва на ум е: Достатъчно мощен ел-мотор, за да може да осигури необходимото ускорение при макс товар. Обратна връзка по скрост на ротора на мотора, към който да се направи ПИД управление.
Сигурно има поне още няколко решения
-
- Мнения: 78
- Регистриран: 30 апр 2011г. 11:11
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: ПОМОГНЕТЕ! Моля..
Здравей, по принцип за тези нужди се ползуват редуктори с голими предавателни числа, обикновенно червячни и заради само задържащия си ефект. Иначе има стъпкови двигатили за които има електронно управление на оборотите. Въпрос на параметри, които трябва да бъдат следени. Управлението на двигателите на ел. автомобилите е същата работа. Искай от "доцентката" да конкретизира задачата.
Поздрави
Поздрави
Re: ПОМОГНЕТЕ! Моля..
Стъпкови мотори за асансьор не са много подходящи. Скъпи, трудно се правят да са с голяма мощност (скъпи) а и динамичните параметри не са много хубави. Кофти са и от страна на управление. За асансьорите е най-добре АЦ-кафезен ротор с един инвертор да развърта винаги по един и същи начин...