Конверсия Форд фиеста в електромобил
-
- Мнения: 21
- Регистриран: 30 мар 2013г. 22:56
Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил
Благодаря за съветите. Тези кабели които грееха вече ги дублирах. Имам малка механична повреда, която скоро ще отстраня. Когато съм готов, ще пусна повече снимки и клипче. Преоразмерих амперметъра. Тока при потегляне стига 600А, след развъртане е 300-400А, ако шунтът въобще е верен.
До скоро.
До скоро.
- stealthhack
- Мнения: 243
- Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
- Местоположение: София
Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил
Успех, с интерес следя конверсията ти!dj_marti79 написа:Благодаря за съветите. Тези кабели които грееха вече ги дублирах. Имам малка механична повреда, която скоро ще отстраня. Когато съм готов, ще пусна повече снимки и клипче. Преоразмерих амперметъра. Тока при потегляне стига 600А, след развъртане е 300-400А, ако шунтът въобще е верен.
До скоро.
EDIT: dj_marti79, искам да попитам защо си оставил маховика от фиестата, не е ли по-добре да го направиш с директно шлицово съединение (аз лично с директно ще правя) и в такъв случай няма да потегляш с толкова големи токове (част от енергията си я изразходвал за завъртане на маховика без да можеш да си я върнеш по-късно като регенерация заради типа на мотора).
http://forum.napravisam.bg/forum/downlo ... &mode=view
-
- Мнения: 21
- Регистриран: 30 мар 2013г. 22:56
Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил
Здравейте.
Контролерът е леден, роторът прегрява на 4-ти 5-ти километър! Иначе до 30-40 км/h в градски условия се движи нормално.
Изводът е, че 4kW са недостатъчни, трябват поне 6kW.
Контролерът е леден, роторът прегрява на 4-ти 5-ти километър! Иначе до 30-40 км/h в градски условия се движи нормално.
Изводът е, че 4kW са недостатъчни, трябват поне 6kW.
- stealthhack
- Мнения: 243
- Регистриран: 24 май 2011г. 16:45
- Местоположение: София
Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил
В такъв случай ограничи тока към мотора, допустимата температура според класа на изолация на мотора можеш да видиш тук:
http://www.engineeringtoolbox.com/nema- ... d_734.html
Ако номиналната стойност на амперите е 200А, ги ограничи до 250-300А и имай предвид, че ти трябва принудително охлаждане, Костов моторите имат принудително точно за да могат да се ползват продължително време!
Ако решиш да увеличиш мощността, мога да ти предложа същия като твоя електромотор, само че е 72V 100-110А 6,5KW, ще можеш да ги съединиш валовете и да изкараш повече мощност без да ти прегряват моторите.
ЕДИТ: Надявам се да си махнал маховика, защото в противен случай засилването на тези 20-30кг. с определена кинетична скорост иска енергия (тази енергия я губиш, защото нямаш регенерация, но натоварва излишно мотора) отделно че трябва и още за поддържане и доускорение!
http://www.engineeringtoolbox.com/nema- ... d_734.html
Ако номиналната стойност на амперите е 200А, ги ограничи до 250-300А и имай предвид, че ти трябва принудително охлаждане, Костов моторите имат принудително точно за да могат да се ползват продължително време!
Ако решиш да увеличиш мощността, мога да ти предложа същия като твоя електромотор, само че е 72V 100-110А 6,5KW, ще можеш да ги съединиш валовете и да изкараш повече мощност без да ти прегряват моторите.
ЕДИТ: Надявам се да си махнал маховика, защото в противен случай засилването на тези 20-30кг. с определена кинетична скорост иска енергия (тази енергия я губиш, защото нямаш регенерация, но натоварва излишно мотора) отделно че трябва и още за поддържане и доускорение!
-
- Мнения: 21
- Регистриран: 30 мар 2013г. 22:56
Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил
Моторът прегрява, малко е слаб.
-
- Мнения: 21
- Регистриран: 30 мар 2013г. 22:56
Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил
Здравейте. В момента малко съм в застой. Возя се на къси разстояния из квартала. Тъй като възнамерявам да сменя двигателя с по-мощен, ако някой проявява интерес към моя двигател нека ми пише Л.С. Може би ако донорът е още по-малка кола, например форд КА (със същия фланец) или фиат чинкуаченто, нещата ще се получат. Или някой ако реши да го монтира на АТВ или мотоциклет или нещо подобно... Контролерът най-вероятно също няма да го ползвам, той и без това е разработен специално за този електродвигател.
-
- Мнения: 21
- Регистриран: 30 мар 2013г. 22:56
Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил
Правил съм изчисления и се оказа, че в такъв маховик не може да се акумулира голямо количество енергия. Големи токове е нормално да се появят при пускане на електродвигател. Също така масата на купето и акумулаторите е голяма.
Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил
Ако искаш, като намериш малко време, пусни го като отделна обява в http://electriclub.com/market/ – така ще е по-видимо, ако някой специално търси да купува мотор.dj_marti79 написа:Здравейте. В момента малко съм в застой. Возя се на къси разстояния из квартала. Тъй като възнамерявам да сменя двигателя с по-мощен, ако някой проявява интерес към моя двигател нека ми пише Л.С. Може би ако донорът е още по-малка кола, например форд КА (със същия фланец) или фиат чинкуаченто, нещата ще се получат. Или някой ако реши да го монтира на АТВ или мотоциклет или нещо подобно... Контролерът най-вероятно също няма да го ползвам, той и без това е разработен специално за този електродвигател.
-
- Мнения: 21
- Регистриран: 30 мар 2013г. 22:56
Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил
Изводите от експеримента са следните:
Не мога да я регистрирам. Оборотите на двигателя са високи. Мощността му е ниска. Съответно и теглителната сила е недостатъчна. Основният проблем е, че двигателят е в режим S3-15%, поради което започва да прегрява на петата минута. Освен че моментното претоварване достига 2-3 пъти. Фиестата отиде за скрап. С тези пари купих по-голям двигател, с по-ниски обороти, по-висок КПД, предвиден за работа в режим S1. Търся кола-донор, но за момента съм замразил проекта.
Не мога да я регистрирам. Оборотите на двигателя са високи. Мощността му е ниска. Съответно и теглителната сила е недостатъчна. Основният проблем е, че двигателят е в режим S3-15%, поради което започва да прегрява на петата минута. Освен че моментното претоварване достига 2-3 пъти. Фиестата отиде за скрап. С тези пари купих по-голям двигател, с по-ниски обороти, по-висок КПД, предвиден за работа в режим S1. Търся кола-донор, но за момента съм замразил проекта.
Re: Конверсия Форд фиеста в електромобил
Какъв мотор купи? DC??
Параметри??
Параметри??