Здравейте, тъй като не открих точна тема в която да си задам въпросите ще го направя тук, а ако модератор сметне за по-удачно да е другаде, моля да го премести.
Имам от доста време идея за електро автомобилче независимо от картели. Тъй като не съм много на ти с тока (абе здрависвали сме се няколко пъти) си нямам на представа как точно работи контролерът, каква точно трябва да е схемата на свързване, абе като цяло на ел. системата за управление на мотора.
Така, имам въпрос на който най-вероятно доста от вас ще кажат, че е пълна загуба на време и пари/нерви, та има ли вариант да се "изкорми" един електрокар от сорта - https://www.olx.bg/ad/elektrokar-retrak ... 6Z9i9.html
като се има предвид да се използва главния мотор за задвижването и да се внедри в някой малък автомобил?
Идеята е да си намаля разходите, породени от транспорта до работа и обратно вкъщи. Имам общо взето 30км, абе 40км макс пробег на ден за двете посоки. Не ме интересуват никакви екстри, просто да се придвижвам от т.А до т.Б по-евтино.
Това, което ми се върти в главата е да си намеря някое запазено трабантче и да изкормя тоя "железен труп" от линка, като създам франкенщайн и го "събудя" с нова батерия.
По принцип ме бива с колите, завършил съм ДВГ, редовно си човъркам по колите (абе може да се каже, че съм сръчен), ама с тока не сме дружки. Иска ми се да си карам колата на бензин, но ми писна с тия цени на горивата вече.
Колата докато загрее, вече съм стигнал. И обратно е същият филм. Или в задръстванията човек направо откача. Разходът на гориво се засилва от различните "кръщения" на различните доставчици на гориво и то стана една...
Та за това ви питам, има ли някакъв смисъл от тая работа, която ми се върти в главата? Малка кола с цялото управление от електрокар и двигателя му и някаква по-малка батерия на килограми (реално и капацитет), но достатъчна за пробега, който търся?
Имаме два електрокара на работа, нон-стоп хвърчат напред-назад, зареждат се нощно време. Естествено батериите им са по 1 тон само те, но реално работят 12 часа нон-стоп, а на мен ми трябва 20 минути в едната посока (ако се туткам) и 20 в другата.
Предполагам е постижимо с 4-пъти по малка/лека батерия? Или не?
Ще съм благодарен на какъвто и да е отговор, било то насърчителен или не, такъв който да ме накара да помисля още или върху нещо което ми убягва, абе какъвто и да е отговор мерси за отделеното време!
Поздрави от Пловдив!
Въпроси от лаик
Re: Въпроси от лаик
Честно казано, не сте от най разговорливите като гледам.
Над 100 преглеждания и нито един отговор.
Или нямате компетентността, или ви мързи в червата да напишете два-три реда.
мерси..
Над 100 преглеждания и нито един отговор.
Или нямате компетентността, или ви мързи в червата да напишете два-три реда.
мерси..
Re: Въпроси от лаик
Ами какво да отговорим... То тази тема май сме я дъвкали поне в още няколко раздела от форума....
Обобщено накратко: Зависи какво искаш да постигнеш..?
Ако искаш просто ей-така за спорта както му се вика... каквото и купе и какъвто и да е мотор ( ако ще и от пералня...), всичко става. Ще е интересно какъв ще е резултата..
Ако пък мислиш да е законна и да я ползваш всеки ден за нормални дейности... бих те посъветвал да обърнеш повече внимание в "дребните" детайли... Не всичко ще става за целта.
Обобщено накратко: Зависи какво искаш да постигнеш..?
Ако искаш просто ей-така за спорта както му се вика... каквото и купе и какъвто и да е мотор ( ако ще и от пералня...), всичко става. Ще е интересно какъв ще е резултата..
Ако пък мислиш да е законна и да я ползваш всеки ден за нормални дейности... бих те посъветвал да обърнеш повече внимание в "дребните" детайли... Не всичко ще става за целта.
Re: Въпроси от лаик
Мерси за отговора, реално не мисля да я узаконявам, поне не на първо четене.
Искам да се движа до работа и обратно на алтернатива от горивата, което за момента е или с велосипед, или на ток.
Искам да имам покрив над главата, че 20км не че не са постижими с колелото ми, но в кофти време просто не се виждам с него.
А и има и други фактори като някой да ме отнесе на околовръстното и прочие.
Та имам си две коли Маздички около 1120кг тежи едната с възможност за сваляне на около 200-250кг (в най добрия случай да станат -300кг)
Евентуално си мислех едната да я конвертирам на ток с цялото управление от стар електрокар и една нова батерия, която ще е няколко пъти по-малка, но реално и времето в което ще се използва е сведено до под час на ден (равнинен терен и в двете посоки)
Не знам колко мощност ще е нужна, за да поддържа поне 50-60км/ч, това как се изчислява? Някой може ли да ми каже?
Предполагам, че поне 30Кв ще са нужни за 40-50км/ч, ама като не съм наясно си оставам само с предположения.
Реално ако се налага може да си намеря и по-лек донор (тъй като не ме интересува каква ще е "обвивката")
При положение, че на електрокара от обявата единият мотор е на 72волта, а другият е на 42в, а доколкото виждам има и 3-ти, който е в задвижващото/завиващо колело (или аз се бъркам), там не знам какъв е моторът (ако има де) предполагам че батерията ще е 72волта или греша? Евентуално от това може ли да се разбере колко са мощни моторите и дали в този им вариант с този контролер който имат на електрокара ще може да се подкарат на автомобил и дали ще излезе нещо от това или ще се движи като дърта костенурка?
Моторите (по това което съм чел) мисля че са със серийно възбуждане (съдейки по изводите и кабелите в корпуса) което май ще е добре ако реша да сложа (в последствие) по-голяма батерия и контролер за повечко ток. Така ли е или нищо не съм схванал от четеното?
Имам доста въпросителни които възнамерявах да изчистя/избистря евентуално тук с ваша помощ, но виждам че ще е малко трудна мисия. Както казах, токът не ми е силна страна, но съм упорит колкото и неук в тази тематика.
И все пак Благодаря, ако някой се отзове и ми даде насока или ми каже да спра да ги мисля тези глупости.
Поздрави!
Искам да се движа до работа и обратно на алтернатива от горивата, което за момента е или с велосипед, или на ток.
Искам да имам покрив над главата, че 20км не че не са постижими с колелото ми, но в кофти време просто не се виждам с него.
А и има и други фактори като някой да ме отнесе на околовръстното и прочие.
Та имам си две коли Маздички около 1120кг тежи едната с възможност за сваляне на около 200-250кг (в най добрия случай да станат -300кг)
Евентуално си мислех едната да я конвертирам на ток с цялото управление от стар електрокар и една нова батерия, която ще е няколко пъти по-малка, но реално и времето в което ще се използва е сведено до под час на ден (равнинен терен и в двете посоки)
Не знам колко мощност ще е нужна, за да поддържа поне 50-60км/ч, това как се изчислява? Някой може ли да ми каже?
Предполагам, че поне 30Кв ще са нужни за 40-50км/ч, ама като не съм наясно си оставам само с предположения.
Реално ако се налага може да си намеря и по-лек донор (тъй като не ме интересува каква ще е "обвивката")
При положение, че на електрокара от обявата единият мотор е на 72волта, а другият е на 42в, а доколкото виждам има и 3-ти, който е в задвижващото/завиващо колело (или аз се бъркам), там не знам какъв е моторът (ако има де) предполагам че батерията ще е 72волта или греша? Евентуално от това може ли да се разбере колко са мощни моторите и дали в този им вариант с този контролер който имат на електрокара ще може да се подкарат на автомобил и дали ще излезе нещо от това или ще се движи като дърта костенурка?
Моторите (по това което съм чел) мисля че са със серийно възбуждане (съдейки по изводите и кабелите в корпуса) което май ще е добре ако реша да сложа (в последствие) по-голяма батерия и контролер за повечко ток. Така ли е или нищо не съм схванал от четеното?
Имам доста въпросителни които възнамерявах да изчистя/избистря евентуално тук с ваша помощ, но виждам че ще е малко трудна мисия. Както казах, токът не ми е силна страна, но съм упорит колкото и неук в тази тематика.
И все пак Благодаря, ако някой се отзове и ми даде насока или ми каже да спра да ги мисля тези глупости.
Поздрави!
Re: Въпроси от лаик
Ако право съм те разбрал: не мислиш да я узаконяваш, но искаш да я караш по обществените пътища до работа и обратно (20км).
Това означава, че ако те спрат куки или по-лошото (ПТП), много ще патиш....
Иначе относно 50км/ч, не са ти нужни 30квт а доста по-малко.
Това означава, че ако те спрат куки или по-лошото (ПТП), много ще патиш....
Иначе относно 50км/ч, не са ти нужни 30квт а доста по-малко.