За смисъла на безжичното зареждане
Re: За смисъла на безжичното зареждане
Знам, че е готино зареждане с индукция, но наречете ме старомоден, ама нещо все не мога да го приема... Винаги има загуби. А пък един кабел колко трудно е да се щракне... Имам предвид – чудно ми е в какви конкретни случаи на употреба точно безжичното има предимство пред кабела?
Re: За смисъла на безжичното зареждане
За мен индуктивното зареждане е много по-удобно от това с кабел. Вместо, като паркирам да отворя багажника, да взема кабела, да затворя багажника, да включа кабела в колата, после да го включа в мрежата,... просто паркирам и това е. Същото и на сутринта но в обратен ред. Просто едно нещо по-малко за което да мисля...(не че имам ел. кола )
Re: За смисъла на безжичното зареждане
Ако кабелът е на зарядното на стената и трябва само да се пресегна, да го взема и да го щракна в куплунг под капаче, мисля че си струва разликата със загубите (пък предполагам и цената) на безжичното.
Разбира се, ако съм уморен и разсеян, сигурно ще забравя. Или пък ако съм пиян – ама то ако е така, няма да карам. Безжичното ми се вижда смислено само като махане на проблема "олеле, забравих да включа колата, а след час трябва да ставам и да пътуваме, какво ще правя сега".
Но пък и телефона си го зареждам с кабел – знам че може и безжично, някои си правят индукционни зарядни за телефони, ама си е предимно за гъзария... И да, понякога забравям да го заредя, но чак пък толкова... За мен колата и телефонът са сходни в това.
Разбира се, ако съм уморен и разсеян, сигурно ще забравя. Или пък ако съм пиян – ама то ако е така, няма да карам. Безжичното ми се вижда смислено само като махане на проблема "олеле, забравих да включа колата, а след час трябва да ставам и да пътуваме, какво ще правя сега".
Но пък и телефона си го зареждам с кабел – знам че може и безжично, някои си правят индукционни зарядни за телефони, ама си е предимно за гъзария... И да, понякога забравям да го заредя, но чак пък толкова... За мен колата и телефонът са сходни в това.
Re: За смисъла на безжичното зареждане
Всичко си е до навици. Винаги ще се намери някой дето няма достатъчно работа и ще измисля и други варианти, без значение колко са удачни.
Ако ще говорим за идеализъм, кабелът безспорно е по-доброто решение, особено при по-големи мощности.
Телефонът ти да харчи макс 5вата докато се зарежда. Тогава +100% загуба почти никой няма да забележи (зарядното ти харчи 10 вата). Но какво ако искам да си зареждам колата с 5 КИЛОвата?!
В нета ще се намерят разни разработки с високочестотни зарядни с по-големи КПД–та, но какво става с тези мощни вихрови полета, мотаещи се насам-натам в пространството?!...
И всичкото това с каква цел? Някой се напил и забравил да си зареди колата. Алоуу, ми кат си пиян, къде си тръгнал да караш бе! Същата работа е: "Вчера се напих на свиня и забравих да зареда бензин...." Що не направят Wi-Fi нафта?
Някои от основните идеи на електрото е да е икономично, екологично, максимално безвредно и др.
Ако ще говорим за идеализъм, кабелът безспорно е по-доброто решение, особено при по-големи мощности.
Телефонът ти да харчи макс 5вата докато се зарежда. Тогава +100% загуба почти никой няма да забележи (зарядното ти харчи 10 вата). Но какво ако искам да си зареждам колата с 5 КИЛОвата?!
В нета ще се намерят разни разработки с високочестотни зарядни с по-големи КПД–та, но какво става с тези мощни вихрови полета, мотаещи се насам-натам в пространството?!...
И всичкото това с каква цел? Някой се напил и забравил да си зареди колата. Алоуу, ми кат си пиян, къде си тръгнал да караш бе! Същата работа е: "Вчера се напих на свиня и забравих да зареда бензин...." Що не направят Wi-Fi нафта?
Някои от основните идеи на електрото е да е икономично, екологично, максимално безвредно и др.
Re: За смисъла на безжичното зареждане
За мен безжично зарядно има смисъл единствено при автобусите от градския транспорт. Да се дозареждат по спирките. Въпреки, че и там е икономически по-обосновано да има автоматично контактно зареждане. Хората си правят роботи, които сами ги намират къде са и им донасят бирата, та някаква машинка за включване на един щепсел да не може да се направи.
-
- Мнения: 43
- Регистриран: 21 авг 2012г. 15:11
Re: За смисъла на безжичното зареждане
А като вали дъжд? Ако слизаш от колата в едната ръка носейки бебе а в другата 5 чанти с покупки а с третата включваш щепсела в контакта и те удря тока и изпускаш бебето. Несъмнено безконтактното си има предимства. Въпросът е тия 20% загуби са си доста за екстрата да не те удря токът и да не го мислиш кабела. То по същия начин можеш да имаш пантограф на колата и автоматично да зареждаш контактно.
Re: За смисъла на безжичното зареждане
Така малко влизаме в сферата на фантастиката...
Безжично ще ти го направят и продадат най-вече за в гаража ти. Обществените зареждачки ще са възможно по-евтини и опростени. И да, ако спираш да заредиш в паркинга на супера, докато пазаруваш, има смисъл да е безжично – не за дъжд, ток и изпускане, а по-скоро защото с колата си заемаш мястото и не могат да ти дръпнат кабела и да ти изключат, докато пазаруваш. В Щатите се оплакват, че се случва, представи си тука бай мангал или комшу от село какви поразии ще правят. А с безжичното трябва да ти отместят колата.
Друго предимство не виждам. Ако ставаше така да те удря ток и да изпускаш бебета при всеки дъжд, нямаше да има кабели... и бебета. А сме оцелели, въпреки тоя естествен отбор.
Между другото, ето го на Тесла Суперчарджъра – и те са с кабели и щепсели, а сто на сто в Тесла са запознати с индукцията. С две думи, на мен все ми стои малко безсмислено това без жици да е...
Безжично ще ти го направят и продадат най-вече за в гаража ти. Обществените зареждачки ще са възможно по-евтини и опростени. И да, ако спираш да заредиш в паркинга на супера, докато пазаруваш, има смисъл да е безжично – не за дъжд, ток и изпускане, а по-скоро защото с колата си заемаш мястото и не могат да ти дръпнат кабела и да ти изключат, докато пазаруваш. В Щатите се оплакват, че се случва, представи си тука бай мангал или комшу от село какви поразии ще правят. А с безжичното трябва да ти отместят колата.
Друго предимство не виждам. Ако ставаше така да те удря ток и да изпускаш бебета при всеки дъжд, нямаше да има кабели... и бебета. А сме оцелели, въпреки тоя естествен отбор.
Между другото, ето го на Тесла Суперчарджъра – и те са с кабели и щепсели, а сто на сто в Тесла са запознати с индукцията. С две думи, на мен все ми стои малко безсмислено това без жици да е...