Да си поговорим за суперкондензаторите

Акумулатори, кондензатори – новини, цени, технологии
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: Да си поговорим за суперкондензаторите

Мнение от altero1 » 13 мар 2013г. 18:54

Преди да стигна до технологията с пиролиза на целулоза, съм си купувал активен въглен на прах за 6 лв на кг на дребно от фирма Валерус и съм правил плочки от глината получена от него при смесването му със захарен сироп. След това ги изпичах до получаване на електропороводими електроди, но те бяха с по-лоши показатели от тези, получени чрез пиролиза на МДФ или целулоза. Правил съм опити и със сажди, които остават на гранули след пиролиза, на автомобилни гуми, но и там резултатите са по-лоши от тези при пиролиза на МДФ и целулозна хартия. Така че, нека някой, който не е направил и един опит, да произведе собствена батерия да не ми дава съвети какви материали да използвам. Фантомче, моите батерии произведени в кухнята на апартамента ми карат влакчето на сина ми да се движи стотици метри в кръг, твоите (произведени от теб) какво могат да задвижат? Нищо. Ти просто никога не си си представял, че можеш да произведеш батерия, така че за в бъдеще очаквам да се държиш с малко повече уважение към нещата, с които се занимавам. "Въглеродна кутия" е от фундаментално значение за българската електромобилна индустрия и е важно материалите и суровините, използвани за създаването на батерии да бъдат произвеждани в България, за да може да се създават работни места и тази индустрия да не бъде зависима от чуждестранни доставки на неща, които можем да си произвеждаме и сами. (Да купувам въглерод от китайците (нали това ми предлагаш фантомче), - Вие луди ли сте?)
teodor.ivanov
Мнения: 116
Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
Местоположение: Исперих
Контакти:

Re: Да си поговорим за суперкондензаторите

Мнение от teodor.ivanov » 13 мар 2013г. 19:28

Г-н Шиндаров,

Гледам да не участвам много във вашите теми, но все пак ги следя. Не мисля, че като търсите помощ и някой ви подаде ръка и ви предложи както материали така и обработка трябва така агресивно да му отвръщате и да му държите сметка какво е постигнал. Не знам дали сте наясно, но екипната работа е много важна за подобни проекти, а поне до момента в тази тема не личи да притежавате подобно качество.

Извинявам се за разводняването на темата.
Потребителски аватар
infernus
Мнения: 200
Регистриран: 08 авг 2011г. 21:29

Re: Да си поговорим за суперкондензаторите

Мнение от infernus » 13 мар 2013г. 19:29

Altero само един въпрос батка, кажи ми как така досега никой по целия свят не се е сетил да си направи тази революционна технология за правене на батериите в къщи, ами ни мъчат в литий и оловни батерии? Все пак знаеш, че има компании с милиарди доходи като Тойота и Нисан, мислиш ли че не могат да спретнат една кухня, в която да си правят пиролиза с МДФ или салфетки и да правят батерийки за електричките им и хибридите? Да не се окаже, че начинът, по който правиш тези батерии е с пъти по-скъп от същите със същия капацитет от магазина, били те и китайски.

Айде обоснови се на тези въпроси и аз съм за българското производство, но преди това трябва да се направи сметка на всичко.

А, да – смени името на темата, говорим за батерии, а не супер кондензатори.
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: Да си поговорим за суперкондензаторите

Мнение от altero1 » 13 мар 2013г. 19:32

Знаете ли какво не ми харесва в мисленето на повечето от хората, които вероятно посещават този форум? Повечето от тях са готови да хвърлят големи усилия и средства, за да създадат коли мутанти, сглобени от части, пристигащи от различни страни на света. И вероятно никой от тях не размишлява като Карл Бенц, Хенри Форд, Адам Опел, Соичиро Хонда, които са искали да създадат автомобил в полза на обществото, който да носи тяхното име и благодарение на вярата си и ясното съзнание какво и за кого го правят, те са успели да го постигнат. Ето на такива хора се надявам да попадна някога тук и с чисто сърце бих им се възхитил! Повтарям – целта не е да създадеш електромобил, целта е да създадеш индустрия – тогава ще е имало полза от усилията ви. Трябва да се мисли мащабно и с поглед напред в по-доброто бъдеще на страната ни!

Ох, колко пъти трябва да повтарям, че терминът за батерията, която разработвам се води суперкондензатор в българския език, в английския се употребява ultracapacitor или еlectric double-layer capacitor и трите неща са едно и също нещо и моите батерии са един от безбройните варианти на този тип енергосъхраняващи устройства. Суперкондензаторът е вид електролитен кондензатор, на който плочите са въглеродни електроди, какво толкова сложно има, че досега не го разбрахте? Айде прочетете малко литература по въпроса, пък после ми пишете в темата!

Не ме интересува дали по света някой се е сетил или не, докато ти продават литий, ще им купуваш лития, после пак те ще решат какво да ти продават и ти ще го купуваш, къде ще ходиш "батка", до сега ти продаваха петрол и ти си го купуваше и си траеше. Те ще ти продадат всичко, което си решат, че могат да ти продадат, но ти никога няма да успееш да им продадеш нищо, защото просто нямаш мислене на глобален търговец, кво да се прави "батка", съдба? Не можеш да избягаш от нея, явно си типичен модерен българин, аз съм малко по различен, живея с малко по-първобитни възгледи от края на 19-ти и началото на 20-ти век. Мисля, че трябва да се уповаваме на опита на дедите ни, живели по това време, за да можем да тръгнем нанякъде, защото сега просто стоим на едно място, а богаташите просто чакат да измрем, аз пък не смятам да им се дам и ще правя това което искам, защото знам, че така е правилно.
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: Да си поговорим за суперкондензаторите

Мнение от altero1 » 13 мар 2013г. 20:23

Г-н teodor.ivanov, г-н fantom4e ме нарече "трол" в една друга моя тема, доста се съмням че е имал някакви добри намерения към проекта ми за суперкондензаторна батерия, но ако не е било така му се извинявам и му благодаря за съветите.

А сега да се върнем към технологичната разработка. За да се произвеждат по-големи въглеродни плочи е необходимо да се конструира по-голяма термична пиролизна преса с камера поне 20/20/40 см или по-голяма с газова горелка под нея и термоизолация, позволяваща постигане на температура поне 900 градуса в обема на цялата камера. Може да бъде с две или повече камери една над друга, които да се стартират последователно една след друга, за да се използва горивото, отделяно в първичния цикъл на пиролиза в долната камера за доизпичане на въглените в по-горната камера на пещта.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 626
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Да си поговорим за суперкондензаторите

Мнение от SuriCat » 13 мар 2013г. 20:49

Аз нещо изпускам.... Говориш за 900 градуса, а по-рано казваш, че си го правил с котлон в кухнята.

Какъв е тоя котлон, дето вдига 900 градуса ?!?!?!?

И другото е, че доста от металите вече са в течно агрегатно състояние при тази температура! Другото е, че спектралното излъчване на тяло, загрято до тази температура е доста сериозно и би подпалило всичко на няколко метра, включително и теб.
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: Да си поговорим за суперкондензаторите

Мнение от altero1 » 13 мар 2013г. 21:03

Сложи два котлона с плочите една срещу друга на разстояние под 1 см и ги обвий с алуминиево фолио, за да спреш вентилацията. Дръж ги 1 час включени и погледни температурния цвят на плочка от нещо сложена между тях, ще видиш че цветът й е жълт. Какво повече да ти обяснявам, нали затова предупреждавам, че стоманените плочи на котлоните се огъват и стават на геврек, ако подаде шамотната им сърцевина. Освен това, това е температурата в средата на плочите не в периферията им, там тя е около 700 градуса. Работил съм в златарско ателие и горе долу знам кои метали при какви температури се топят, няма нужда да се съмняваш във всяко нещо което казвам, щом го казвам значи имам някаква база за сравнение.
Потребителски аватар
SuriCat
Мнения: 626
Регистриран: 23 авг 2011г. 11:18
Местоположение: София

Re: Да си поговорим за суперкондензаторите

Мнение от SuriCat » 13 мар 2013г. 21:34

Аха, Ок.

By Wikipedia:
Aluminium: Melting point 933.47 K, 660.32 °C, 1220.58 °F
http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium


Щом обвиваш котлоните с алуминиево фолио и вдига 700 градуса по периферията........

Абе както и да е.... Аз повече не коментирам по темата.

Пожелавам ти късмет с разработване на батерия която се казва "кондензатор", въпреки, че няма нито един от физическите параметри които са присъщи на кондензатора ( eng: Capacitor ).
http://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor
аМа ти нали си по-голям разбирач от всички нас и сме ти под нивото ;)
altero1
Строител на електромобилната реформа
Мнения: 106
Регистриран: 02 фев 2013г. 01:43
Местоположение: София

Re: Да си поговорим за суперкондензаторите

Мнение от altero1 » 13 мар 2013г. 22:04

Батерията се води http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_d ... _capacitor и е електролитен кондензатор, но ти не щеш да го възприемеш и това си е. А между външния ръб на котлона, който има визуална температура около 700 градуса и първия пласт от намотано алуминиево фолио има около два сантиметра буферна зона, заради корпуса на котлона. Освен това вътрешните пластове на изолацията от фолио прогарят на места, но не се разтапят, просто остават като мрежеста структура на алуминий и алуминиеви окиси. Можеш да си направиш опит с парче фолио и газова запалка. Поднеси върха на пламъка в средата на парчето фолио и ще видиш, че не става дупка от разтапяне, просто парчето си остава цяло, но придобива много фина мрежеста структура.
todor_raev59
Мнения: 78
Регистриран: 30 апр 2011г. 11:11
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Да си поговорим за суперкондензаторите

Мнение от todor_raev59 » 13 мар 2013г. 22:28

Знаете ли какво не ми харесва в мисленето на повечето от хората, които вероятно посещават този форум? Повечето от тях са готови да хвърлят големи усилия и средства, за да създадат коли мутанти, сглобени от части, пристигащи от различни страни на света. И вероятно никой от тях не размишлява като Карл Бенц, Хенри Форд, Адам Опел, Соичиро Хонда, които са искали да създадат автомобил в полза на обществото, който да носи тяхното име и благодарение на вярата си и ясното съзнание какво и за кого го правят, те са успели да го постигнат. Ето на такива хора се надявам да попадна някога тук и с чисто сърце бих им се възхитил! Повтарям – целта не е да създадеш електромобил, целта е да създадеш индустрия – тогава ще е имало полза от усилията ви. Трябва да се мисли мащабно и с поглед напред в по-доброто бъдеще на страната ни!
Здравей, виждам че те вълнуват неща от политикономията и да знаеш, че един от големите проблеми на Хенри Форд е, че си е помислил, че другите стоят на едно място. Такива производители на частите му, като Карл Бенц са го задминали и вече 100 години го догонва, тъй като Бенц не е споделял неговата философия.
Отговори