Така е, но нещата са свързани – градски автомобил значи освен за кратки разстояния и кола, която е малка. Ако се ползва от семейство пък не може да се жертва задната седалка. И за багаж и покупки трябва място... Кратък преход – добре, но трябва да може да ускорява достатъчно добре, за да не задръства кръстовищата. В повечето наши градове пък има баири и нанадолнища, макар и често не много стръмни. В центровете (и в паркингите на търговските центрове) понякога се обикаля дълго, докато се паркира.
Така че всичко е навързано – добре, по-евтини оловни, но пък колко по-евтини и заслужава ли си реално? Трябва да направим сметка. Ако е кола, която ще може да се ползва само понякога, само донякъде и човек няма да може да е сигурен в нея, че ще го прибере до вкъщи – не е добър вариант според мен.
Та ако има някаква "златна среда" за оловните батерии за градска кола – нека я намерим, да направим сметка.
Да кажем кола 800-1000кг. Да сложим цена поне 1500лв за горе-долу запазен донор. Пробег 40км е достатъчно и за София – това е от единия край до другия и обратно. Скорост – на първо време 50-60км/ч максимална. Със задна седалка – значи батерии в двигателния отсек, при резервоара и малко в багажника. Да кажем, че с махане на двигател и всички карантии може да се смъкнат едни 150кг (много оптимистично, но да кажем) – значи теглото на донора става 650-850кг.
Нататък? Давайте – тегло, цени на части, параметри.
Оловни батерии
Re: Оловни батерии
еми това е ключа от палатката – в дългосрочен план не си заслужаваturin написа:... но пък колко по-евтини и заслужава ли си реално?
SuriCat-a даде и примери от употреба, има и други минали по тоя път
по-тежки са – от това следва при равни други условия, малък пробег и ниски динамични показатели
по-податливи на минусови темп. – пак малък пробег, при минус май драстично по-малък
по-кофти discharge имат – пак понижено КПД
тия неща да кажем, че се компенсират от по-ниската цена спрямо литиевите
да, ама разликата в цената е горе-долу реципрочна на разликата в живота им ...
От моя двор как ми изглеждат на мен нещата:
един ден живот и здраве ще се наложи да му сменям на хАйксама батерии
в момента е с AGM оловни, тежащи ~350 кг (останалото от тая сапунерка е ~400 )
между нулата и +10 има осезаема разлика в поведението на батерията (цифри ми е трудно да дам)
за аналогичен пробег литият ще тежи между 50 и 100 кг ...
с по-добър дисчардж, и пренебрежимо влияещ се от ниски температури
и кво става – ако вземем, че литият е 100 кг (което е много), ще олекне с 250 кг,
което е ... 1/3 от общото тегло ...
има ли смисъл да смятаме как ще се отрази това на пробег, динамика и тн ...
6 к.с. под капака направо ще полудеят
при конверсия, всичко това ще е малко или много аналогично ...
пп. от друга страна ако някой успее да ме убеди с факти, че е по-добре да си сложа пак оловни
нямам нищо против да дам 3-4-5 пъти по-малко пари
Re: Оловни батерии
Батерии на 80 волта PzSL(180Ач) и PzSH(195Ач) тежат по 460 кила...
Батерии на 80 волта PzS(165Ач) тежат по 590 кила...
Много бре
Ама са от 13,2кВтч до 15,6кВтч. При 300кВт/км си е пробег от 44 до 52км – това като най-лош случай
Това по каталога на Елхит. Цени – нямам идея как вървят...
Но поне нагледно се вижда разликата м/у нормалните и подсилените и супер подсилените тягови батерии.
При правилна експлоатация им дават 1500 цикъла, при спадане на температурите не знам как им се отразява.
Признавам че нямам опит и наблюдения...
Та ето ви отправна точка като тегло поне, за сравнение
Свалят се 150 кила от оригиналния двигател, добавят се още минимум 500 кила за батерии и ел.двигател. Това определено трябва да е поне голям седан, комби или миниван, за да може спокойно да ги поеме, а и допълнителен товар и пътници да носи.
Определено трябва да се търсят китайски алтернативи на литиево-полимерни батерии и да не поглеждаме оловните...
Хммм, после загледах на Искра – там го дават същото тегло за подсилените и супер подсилените, ама без електролита...
Т.е. с електролита всички от горе изброените са си едно тегло около 590 кила... Печели се само в капацитета...
Батерии на 80 волта PzS(165Ач) тежат по 590 кила...
Много бре
Ама са от 13,2кВтч до 15,6кВтч. При 300кВт/км си е пробег от 44 до 52км – това като най-лош случай
Това по каталога на Елхит. Цени – нямам идея как вървят...
Но поне нагледно се вижда разликата м/у нормалните и подсилените и супер подсилените тягови батерии.
При правилна експлоатация им дават 1500 цикъла, при спадане на температурите не знам как им се отразява.
Признавам че нямам опит и наблюдения...
Та ето ви отправна точка като тегло поне, за сравнение
Свалят се 150 кила от оригиналния двигател, добавят се още минимум 500 кила за батерии и ел.двигател. Това определено трябва да е поне голям седан, комби или миниван, за да може спокойно да ги поеме, а и допълнителен товар и пътници да носи.
Определено трябва да се търсят китайски алтернативи на литиево-полимерни батерии и да не поглеждаме оловните...
Хммм, после загледах на Искра – там го дават същото тегло за подсилените и супер подсилените, ама без електролита...
Т.е. с електролита всички от горе изброените са си едно тегло около 590 кила... Печели се само в капацитета...
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Samsung Galaxy SIII - designed for humans, inspired by nature...
Samsung Galaxy SIII - designed for humans, inspired by nature...
Re: Оловни батерии
12kwh литий тежи 130 кила.......
цената е около 5000$. Брой цикли > 2000. За температурни параметри пък да не говорим.
Според мен оловото никак не може да бъде алтернатива. Освен за нещо дребно и несериозно, но пък там цената пада и пак почваме да се чешим по главата
цената е около 5000$. Брой цикли > 2000. За температурни параметри пък да не говорим.
Според мен оловото никак не може да бъде алтернатива. Освен за нещо дребно и несериозно, но пък там цената пада и пак почваме да се чешим по главата