конверсия
конверсия
Здравейте,
разглеждах последния хибрид на BMW и разбрах, че е сглобен от 98 литиево-полимерни батерии, напрежение от 364Волта и 10,8Кв/ч количество отделена енергия... наясно съм, че тези характеристики са солидни и ако трябва да създадем, чрез конверсия със собствен автомобил, те ще са доста по-скромни...
Интересува ме колко е минималното количество енергия, че да е достатъчно да подкараме собсвен ел.автомобил или това всичко зависи най-вече от комплект за конверсия на автомобил с два Хъб мотора и имали разлика между Хъб-а и DC мотора... Надявам се че дори да не получа директен отговор ще ми помогнете с някоя по подробна разяснителна статия или коментар, било във форум или фирмен линк...
благодаря предварително!!!!
разглеждах последния хибрид на BMW и разбрах, че е сглобен от 98 литиево-полимерни батерии, напрежение от 364Волта и 10,8Кв/ч количество отделена енергия... наясно съм, че тези характеристики са солидни и ако трябва да създадем, чрез конверсия със собствен автомобил, те ще са доста по-скромни...
Интересува ме колко е минималното количество енергия, че да е достатъчно да подкараме собсвен ел.автомобил или това всичко зависи най-вече от комплект за конверсия на автомобил с два Хъб мотора и имали разлика между Хъб-а и DC мотора... Надявам се че дори да не получа директен отговор ще ми помогнете с някоя по подробна разяснителна статия или коментар, било във форум или фирмен линк...
благодаря предварително!!!!
Re: конверсия
Здравей,
Преди да получиш по-точни отговори какво ти е необходимо, дай малко повече информация какво искаш да постигнеш.
Колко километра пробег, каква максимална скорост и ускорение, колко килограма ти е шасито, мощност и въртящ момент + обороти на избраните мотори (ако вече си ги избрал)....
На практика под думата "подкарам" може да го направиш дори с моторче 300W, но едва ли ще ти хареса.
Поздрави,
Alex
Преди да получиш по-точни отговори какво ти е необходимо, дай малко повече информация какво искаш да постигнеш.
Колко километра пробег, каква максимална скорост и ускорение, колко килограма ти е шасито, мощност и въртящ момент + обороти на избраните мотори (ако вече си ги избрал)....
На практика под думата "подкарам" може да го направиш дори с моторче 300W, но едва ли ще ти хареса.
Поздрави,
Alex
Re: конверсия
..Здравей,
ще бъда кратък..да речем
Хъб мотор
Мощност: 15 KW
Волтаж: 72 -150 V
Подходящ за автомобили до 2 тона.
или
DC Мотори с постоянен магнит.
Мощност от 4.5Kw до 10Kw.
Пикова мощност за 1 минута до 25Kw.
обясни ми разликата ако можеш, между тези хъб мотори, които обикновено се монтират на мястото на задните колела, а джантата се захваща за тях... и DC Мотори с постоянен магнит...
другото нещо, което тук давам например една характтеристика на батерия тип:
МОДЕЛ: WB-LYP40AHA
Номинален капацитет: 40Aч
Работен волтаж: 2.8V~4.0В
Тегло: 1.5кг±50г
Размери: 116×46×183(мм)
Цена за 1 брой: 52.20$
..разбира се, има и батерии с възможност за по-висок номинален капацитет – до 1000Ач..
как се определя зависимоста батерии/тегло/мотор и такива работи
"..Колко километра пробег, каква максимална скорост и ускорение.." елиминираме тези двете.. те не са важни.. поне за идеята, която обмислям НА ТЕОРИЯ .. ако съм прав първото би трябвало да стане константа (УЖ макар че не знам дали ще успея да добавя на практика възобновяемия източник в ел.автомобила), а второто.. не смятам че е важно..
..и да завърша с нещо свежо.. поствам част от друг BG линк, които вече са си реализирали два проекта ако не се лъжа..
"Проекти
Проект за спортен електромобил Jetta mk2
Проект за градски електромобил Golf mk2"
.. та..
"Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник”
Peace!
ще бъда кратък..да речем
Хъб мотор
Мощност: 15 KW
Волтаж: 72 -150 V
Подходящ за автомобили до 2 тона.
или
DC Мотори с постоянен магнит.
Мощност от 4.5Kw до 10Kw.
Пикова мощност за 1 минута до 25Kw.
обясни ми разликата ако можеш, между тези хъб мотори, които обикновено се монтират на мястото на задните колела, а джантата се захваща за тях... и DC Мотори с постоянен магнит...
другото нещо, което тук давам например една характтеристика на батерия тип:
МОДЕЛ: WB-LYP40AHA
Номинален капацитет: 40Aч
Работен волтаж: 2.8V~4.0В
Тегло: 1.5кг±50г
Размери: 116×46×183(мм)
Цена за 1 брой: 52.20$
..разбира се, има и батерии с възможност за по-висок номинален капацитет – до 1000Ач..
как се определя зависимоста батерии/тегло/мотор и такива работи
"..Колко километра пробег, каква максимална скорост и ускорение.." елиминираме тези двете.. те не са важни.. поне за идеята, която обмислям НА ТЕОРИЯ .. ако съм прав първото би трябвало да стане константа (УЖ макар че не знам дали ще успея да добавя на практика възобновяемия източник в ел.автомобила), а второто.. не смятам че е важно..
..и да завърша с нещо свежо.. поствам част от друг BG линк, които вече са си реализирали два проекта ако не се лъжа..
"Проекти
Проект за спортен електромобил Jetta mk2
Проект за градски електромобил Golf mk2"
.. та..
"Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник”
Peace!
Re: конверсия
Аз леко не разбрах защо правиш генерална разлика между вграден мотор и постояннотоков. Първото е техническо решение, а второто е вид електродвигател. Тоест два различни признака са. Може масово хъб-моторите да са на променлив ток, не съм се интересувал. Но така поставен въпросът, "хъб или DC" е като сравняване на ябълки и круши.
Не се заяждам, просто за уточнение. А тези двата проекта са от първите у нас и хората са тук, поне пишат от време на време. Голфът е на eltransbg, той е отговарял на доста въпроси за колата – прегледай старите теми, а също и блога му.
Пробегът ти никога няма да е постоянен. Дори и със зарядно спиране, пак има много други фактори, влияещи на пътуването и променящи нужната за него енергия. Но да, да кажем, че зарядно спиране е добра идея принципно – не прави чак чудеса, няма вечни двигатели все пак Всичко това – ако съм те разбрал правилно.
В рамките на шегата – Титаник е бил много добър кораб, наистина инженерно постижение за времето си (а и не само). Лош късмет е при него, не е друго.
Не се заяждам, просто за уточнение. А тези двата проекта са от първите у нас и хората са тук, поне пишат от време на време. Голфът е на eltransbg, той е отговарял на доста въпроси за колата – прегледай старите теми, а също и блога му.
Пробегът ти никога няма да е постоянен. Дори и със зарядно спиране, пак има много други фактори, влияещи на пътуването и променящи нужната за него енергия. Но да, да кажем, че зарядно спиране е добра идея принципно – не прави чак чудеса, няма вечни двигатели все пак Всичко това – ако съм те разбрал правилно.
В рамките на шегата – Титаник е бил много добър кораб, наистина инженерно постижение за времето си (а и не само). Лош късмет е при него, не е друго.
Re: конверсия
много добре знаеш, че ако бях достатъчно компетентен, че да правя разлика между нещата, които все още не знам.. нямаше да се допитвам до по-опитните в този форум, а щях да съм в гаража от сутрин до вечер .. радвам се когато някой поднася критика, защото преди всичко това е поощрително за опитващите се.. наясно съм че топлата вода е вече открита.. но това не пречи да я използвам по най-различни начини, дори и в повечето случаи да не са необходими, да не кажа и безмислени .. ще чета повече и ще говоря по-малко ..благодаря !
Peace!!
Peace!!
Re: конверсия
Не исках да те засегна – недей да говориш по-малко, питай и обсъждай всичко, което ти е интересно за електромобилите – нали затова сме се събрали! Извинявай, ако съм прозвучал по-остро – не е било изобщо целта.
Мисълта ми беше, че "хъб-моторите" (вградени мотори, in-wheel мотори) са вградени в самото колело – тоест това е механично решение, не електрическо. DC-моторите, постояннотоковите – те са един от видовете мотори (самите те с няколко разновидности).
Затова не разбрах въпроса ти – дали питаш за разликата между вградени и външни мотори или за разликата между AC и DC. И двете теми са много интересни и обширни. Всъщност и двете теми имат аспекти както за механиката, закрепването, окачването и т.н., така и за електрониката, управлението. Например при вградени мотори в четирите колела (4х4), има много неща както за механиката (окачване, подресорно тегло, вибрации от пътя и т.н.), така и за електрониката (разпределение между колелата при хлъзгав път, потегляне, разлики при ускорение и зарядно спиране между преден и заден мост, диференциал). Затова подпитах за разяснение. Има разлика и в цената. Темата е интересна.
Мисълта ми беше, че "хъб-моторите" (вградени мотори, in-wheel мотори) са вградени в самото колело – тоест това е механично решение, не електрическо. DC-моторите, постояннотоковите – те са един от видовете мотори (самите те с няколко разновидности).
Затова не разбрах въпроса ти – дали питаш за разликата между вградени и външни мотори или за разликата между AC и DC. И двете теми са много интересни и обширни. Всъщност и двете теми имат аспекти както за механиката, закрепването, окачването и т.н., така и за електрониката, управлението. Например при вградени мотори в четирите колела (4х4), има много неща както за механиката (окачване, подресорно тегло, вибрации от пътя и т.н.), така и за електрониката (разпределение между колелата при хлъзгав път, потегляне, разлики при ускорение и зарядно спиране между преден и заден мост, диференциал). Затова подпитах за разяснение. Има разлика и в цената. Темата е интересна.
Re: конверсия
Bo, ще те разочаровам малко – с пикова 25 квт и 2 тона ускорението ти от 0 до 100 км/ч е 61 секунди... за 1.5 тона – 46 сек. а за 1 тон – 31 сек. ... с пикова 15 квт да не говорим.Bo Boev написа:..Здравей,
Мощност: 15 KW
Подходящ за автомобили до 2 тона. ... ... Пикова мощност за 1 минута до 25Kw.
... как се определя зависимоста батерии/тегло/мотор и такива работи
Peace!
Ето и друга зависимост в примери:
за ускорение на 1 тон маса от 0 до 100 км/ч =
10 сек. ти трябва Pпик > 75 квт,
= 15 сек. – > 50 квт
= 20 сек. – > 38 квт ... включването на скоростните предавки е козметично подобрение при такива стойности.
Re: конверсия
Само за сравнение да отбележа че и аз планирам мой собствен проект за конверсия.
За лек автомобил не си заслужава ползването на двигатели под 24кВ постоянна мощност. Купето - задължително под 900кг.
Аз смятам с 30-32кВ двигател и единственото голямо препятствие е, че за да си осигуря пробег над 90км. с едно зареждане трябва да намеря около 6 000$ за LYP батерии.
За лек автомобил не си заслужава ползването на двигатели под 24кВ постоянна мощност. Купето - задължително под 900кг.
Аз смятам с 30-32кВ двигател и единственото голямо препятствие е, че за да си осигуря пробег над 90км. с едно зареждане трябва да намеря около 6 000$ за LYP батерии.
-
- Мнения: 21
- Регистриран: 30 мар 2013г. 22:56
Re: конверсия
Колега, недейте да мислите че ДВГ подава постоянно 24кW. Ето давам една задачка за да разберем каква средна мощност изразходваме, когато се движим с автомобил с ДВГ, който харчи 5/100:
Ето сега една съставена от мен задачка-закачка, с малко топло-механично-електрически изчисления
Да вземем за пример една малка количка която харчи 5L/100km
При плътност на бензин горивото 0,74kg/L, тогава за 100km:
(5L/100km)*(0,74kg/L)=(3,7kg/100km)
Енергийната стойност на бензина е 44MJ/kg, тогава за 100km:
(44MJ/kg)*(3,7kg/100km)=(162,8MJ/100km)
Ако се движим със 100km/h, 100km ще изминем за 1h, който се състои от 60min по 60sec (3600sec)
(162,8MJ/100km)/(3600sec)=(0,04522MJ/s)=(45,22KJ/s)
Със 75-85km/h ще бъде дори и по-икономично
При ефективност на бензиновия двигател 30%, получената механична енергия ще бъде:
[(45,22KJ/h)/(100%)]*(30%)=13,56KJ/h
Като се има предвид, че 1KW=1KJ, тогава:
13,56KJ/h=13,56KW/h от което се вижда, че мощността, която използваме за движение, не е кой знае колко голяма. Тази мощност ни е необходима за да се движим със същите динамични показатели както бензиновия автомобил. При по-спокойно каране може и с по-малко.
Успех на всички.
Ето сега една съставена от мен задачка-закачка, с малко топло-механично-електрически изчисления
Да вземем за пример една малка количка която харчи 5L/100km
При плътност на бензин горивото 0,74kg/L, тогава за 100km:
(5L/100km)*(0,74kg/L)=(3,7kg/100km)
Енергийната стойност на бензина е 44MJ/kg, тогава за 100km:
(44MJ/kg)*(3,7kg/100km)=(162,8MJ/100km)
Ако се движим със 100km/h, 100km ще изминем за 1h, който се състои от 60min по 60sec (3600sec)
(162,8MJ/100km)/(3600sec)=(0,04522MJ/s)=(45,22KJ/s)
Със 75-85km/h ще бъде дори и по-икономично
При ефективност на бензиновия двигател 30%, получената механична енергия ще бъде:
[(45,22KJ/h)/(100%)]*(30%)=13,56KJ/h
Като се има предвид, че 1KW=1KJ, тогава:
13,56KJ/h=13,56KW/h от което се вижда, че мощността, която използваме за движение, не е кой знае колко голяма. Тази мощност ни е необходима за да се движим със същите динамични показатели както бензиновия автомобил. При по-спокойно каране може и с по-малко.
Успех на всички.
Re: конверсия
Допусната е техническа грешка:
[(45,22KJ/h)/(100%)]*(30%)=13,56KJ/h
Няколко реда по-нагоре числото 45,22 е с мерна единица: (45,22KJ/s)
Следователно резултатът е с грешка от 3600 пъти..
[(45,22KJ/h)/(100%)]*(30%)=13,56KJ/h
Няколко реда по-нагоре числото 45,22 е с мерна единица: (45,22KJ/s)
Следователно резултатът е с грешка от 3600 пъти..