Точно – той защото се цели към извънградска кола, аеродинамиката ще е от значение. Навън колата трябва да може да се кара с поне 80км/ч, за да не пречи на магистралата (а и на шосетата, и там се кара бързо). При 80км/ч определено аеродинамиката е важна.
Ето примерен списък с подобрения –
http://ecomodder.com/forum/fuel-economy ... ons.php#c1 Разбира се, вариациите са много и зависят от конкретната каросерия. С малко повече умуване, чертане и ако човек има достъп до по-голяма изчислителна мощ – проби с CFD-софтуер.
Интересна занимавка е, но все пак за нашите условия (и особено ако човек няма голям гараж с работилница) май е по-важно добре да се избере донор. Аз се заглеждам по Mazda MX-3 – има доста добър силует, доближава се доста до идеалната форма. Старнно все пак защо заводски излиза с доста лош коефициент на съпротивление... Може би завихрянията са отдолу – ако се направи гладка отдолу, може да е подходяща.
Извинявам се за отклонението. Темата е за двигател – аз само се намесих, за да кажа, че аеродинамиката може да не е проблем. Тоест може да се дооправи в последствие, когато вече е готова колата.