Малко прогрес.
Монтирах инверторния блок.
Играх си да правя демпфери, че не е хубаво да е директно хванат
за конструкцията, държаща трансмисията.
Трансмисията не създава много вибрации (както ДВГ), но пак има
едни неголеми високочестотни трептения, които не е добре
да се предават на електронния блок.

- Inverter.JPG (466.3 KиБ) Видяна 16370 пъти
Тук-таме още се виждат следи от предишната “инкарнация“.
Жила, горивопроводи и акумулаторни клеми (оловни, разбира се:).

- InvertorL.JPG (366.11 KиБ) Видяна 16370 пъти
Понеже знам, че има съфорумци, на които ще им е интересно, давам малко подробности
за инверторния блок. Другите може да пропуснат.
Всъщност вътре има два инвертора, по един за всеки мотор/генератор.
Първата версия за първа генерация приъс (от 2000г.) са с електролитни кондензатори, но този е с филмови.
Напрежението на батериите на приъс е 200V, но вътре има повишаващ конвертор, който вдига
напрежението при високи обороти на двигателя.
Всичко е правено на модулен принцип, а интерфейсът е аналогов, но е добре документиран.
От долната страна на охлаждащата плоча е разположен DC/DC конверторът,
1000W и повече. Доста голям запас от мощност

.
Никакви електролитни в схемата на DC/DC, само керамични и филмови!
Това нещо е направено така, че да надживее колата.
А като се има предвид, че Приус е една от най-продаваните коли,
ще има доста от тези блокове навсякъде и то в перфектно състояние
и на цена, сравнима със стойността на материалите, от които е направен!?