Те корабите хубаво са с дизел-електро генератори и после пак ел-мотори. Тази технология е най-удобна за корабите. Все пак те тежат хиляди тонове и там агрегатите са огромни и КПД-то е голямо.
Но за таралястици по 1 тон е неценносъобразни да извадим ДВГ-то и да го централизираме в някой ДЕЦ, а на негово място да сложим батерии и да преливаме по 10 пъти енергия от едно място на друго.
Първо горим дизел и правим ток – загуби номер 1
после тока го трансформираме х-пъти за да стигне до дома – загуби номер 2 от пренос.
зареждаме акумулатори – загуби номер 3 в зарядното и самите батерии се нагряват.
точим батериите в ел-мотор – загуби номер 4 в контролера и мотора.
я да спра, че май излязохме на минус

Колкото повече конверсии и пренос имаме, повече загуби...
Ето за това казвам, че не е по-икономично и екологично да горим нафта в електроцентрала и да се возим на ток. Обаче е по-добре да произвеждаме ток в електроцентралите за тежка промишленност, а да си зареждаме колите със слънчевата, вятърната и водната ел-енергия, защото там трансформацията на енергията е по-малко, а и няма вредни емисии от изгорели неща. В природата тази енергия си се трансформира с или без наша помощ в топлина, тоест не вредим, ако я впрегнем в нещо полезно.
Това е моето мнение по въпроса
