Аз нямам пряк опит, само съм чел по въпроса из мрежата. Накратко – масово при конверсия се предпочитат ръчните скоростни кутии заради по-лесната преработка. Един преходник (адапторна плоча от дурал или подобно) и готово. Но от друга страна автоматичната кутия може да има предимство, ако държи сама електродвигателя в подходящите му обороти. Лошата страна на това е, че автоматикът 1) може да е по-неефективен механично в случая и 2) може да има нужда от прекалено много странични неща и агрегати – за смазване и какво ли още не.
Имаше в един от западните форуми обширна тема за конверсия на автоматик и някои бяха дали примери за много успешни такива конверсии. Общото мнение е, че конверсия на автоматик не е невъзможна и ако се направи както трябва, е по-добра от такава с ръчни скорости. И е по-ефективна енергийно – по-ефективен от нея може да е вариант със специално пресметнат за колата редуктор или пък вариант с автоматична кутия с две предавки (или безстепенна), проектирана специално за електромобили. Има и такива проекти вече, но не са масови и са различни от слаганите в автомобилите – така че при любителска конверсия не са опция. Пробват ги някои от големите компании в прототипите, но едва ли са като за нас.
Така че си струва да се помисли сериозно и да се порови из сайтовете. Определено е възможно и принципно е добра идея, но 1) е по-трудно (съответно може да е и по-скъпо) и 2) някои автоматици, както каза infernus, са по-различни от други, трети пък са съвсем различни.
Ако намеря нещо в мрежата по въпроса, ще пусна линкове. И вие също – темата е интересна.
Разделът не е проблем, но все пак наистина местя темата в "Коли-донори", за да може по-нататък новите хора по-лесно да я откриват.
Dzwer, добре дошъл и от мен!
