Странно, от малкото знания, които натрупах през последните месеци за BLDC научих следното. Моторите с постоянен магнит имат определено Kv и константен въртящ момент. Те постигат коефициенти на полезно действие до 95% като останалите 5 процента отиват в лагеруване, шум и въздушно съпротивление. Тези параметри обаче се постигат при определени обороти на съответно определено натоварване. Откъдето следва, че недостатъкът на тези мотори е, че се нуждаят от предавателна кутия, за да станат толкова хубави колкото ни се иска... фактите показват това с Шеви Волд където ПМ моторът е закачен преди кутията. Този проблем се решава с поставянето на индукционен ротор вместо магнит, така вече нямаме константите описани по-горе, но имаме повече консумация. Но за сметка на тази консумация нямаме нужда от кутия (която генерира загуби) и при изключване на тока от мотора се получава идеален маховик, тъй като сатурациите в металите спират и има само въздушно взаимодействие между ротора и статора. (Хората са го измислили – за високооборотните двигатели поставят газ с ниска плътност, който да не се пречка). Тесла именно е с такъв двигател и има само редукция 1:7 към колелата.
КПД-то на този двигател е доста добро в много голям диапазон от обороти – нищо чудно че са избрали него при липса на ДВГ което няма начин да не си иска скоростна кутия

Е да, освен ако не е стил i3 на BMW, тогава двг-то се ползва само заради по-добрата плътност на енергията ДВГ + генератор + гориво спрямо литиеви батерии.
С тези 2 реда постоянни магнити най вече тези при ротора ще се затормозят сатурациите на метала, от което ще има много изходяща топлинна енергия – ТОВА означава ниско КПД.
Постоянното взаимодействие между магнитите ще създава ужасен "когинг в двигателя" който ще иска ток, за да се преодолява.
Поставянето на 2-ри ред магнити не решава проблема на иначе идеалния 95% кпд класически BLDC, което определено означава по-ниско кпд в целия диапазон
Ще се радвам много, ако някой изкаже мнение къде греша и защо.
P.S. Според мен бъдещето е на суперпроводимите материали, които биха могли да доведат кпд-то на BLDC двигателя до ~100%, така че да стискаме палци в някоя лаборатория да си полеят материала с кафе или лимонада без да искат и да открият нужното съединение... понеже като гледам иначе нямат особени шансове

или поне нищо интересно от 86 година насам. Иначе казано под 250'C по Келвин сигурно ще имаме доста добри параметри и при класическите BLDC-ta
