Amazon планират да въведат доставка на пратки до около 2кг (5 паунда) по въздуха, с октокоптери, които се ориентират автоматично по GPS до адреса на купувача. Огромна част от доставките на онлайн магазина на Amazon попадат в тази категория малки пратки, които могат да се поемат от Amazon Prime Air.
Така един от ефектите би бил освобождаване на трафика в САЩ, където камионите на куриерските фирми са голям участник. Разбира се, октокоптерите са електрически.
http://gas2.org/2013/12/02/video-amazon ... s-forever/
http://www.amazon.com/b?ie=UTF8&node=8037720011
Amazon Prime Air
Re: Amazon Prime Air
Представям си го как каца в двора на некой си хамериканец и накълцва дразнещия пудел който се опитва да го захапе, да не говорим каква ще е картинката с добермана
Иначе дрончетата са интересни машинки, но кфо ли става ако загуби GPS сигнала или някой пусне Jammer. Другото интересно, как аджаба, чисто административно ще си организират нещата. Кой ще потвърди, че пратката е доставена на точния получател.... Абе общо взето има много интересни фактори!
Иначе дрончетата са интересни машинки, но кфо ли става ако загуби GPS сигнала или някой пусне Jammer. Другото интересно, как аджаба, чисто административно ще си организират нещата. Кой ще потвърди, че пратката е доставена на точния получател.... Абе общо взето има много интересни фактори!
Re: Amazon Prime Air
Всъщност техническите пречки са преодолими.
По-скоро може би няма да искат да го направят този проект. Ето една статия в Wired, където оборват цялата идея като икономически неизгодна и на практика неосъществима.
http://www.wired.co.uk/news/archive/201 ... azon-drone
Има и интересни намеци за бъдещето на дроновете като инфраструктура и техническа основа на една евентуална икономика на споделянето. Ако мрежата от такива "доставки" не е централизирана "магазин ->купувач", а е разпределена между много купувачо-продавачи, може да стане интересно някой ден в бъдеще.
Но засега явно тоя проект на Амазон е повече рекламен трик... може би.
По-скоро може би няма да искат да го направят този проект. Ето една статия в Wired, където оборват цялата идея като икономически неизгодна и на практика неосъществима.
http://www.wired.co.uk/news/archive/201 ... azon-drone
Има и интересни намеци за бъдещето на дроновете като инфраструктура и техническа основа на една евентуална икономика на споделянето. Ако мрежата от такива "доставки" не е централизирана "магазин ->купувач", а е разпределена между много купувачо-продавачи, може да стане интересно някой ден в бъдеще.
Но засега явно тоя проект на Амазон е повече рекламен трик... може би.
Re: Amazon Prime Air
Това на точец ли е?
И какво вярно ще стане ако се извие буря и го отнесе някъде на баба си в нещата, някои пратки може да се възстановят, но някои не...
И какво вярно ще стане ако се извие буря и го отнесе някъде на баба си в нещата, някои пратки може да се възстановят, но някои не...
Re: Amazon Prime Air
Става дума за малки и евтини пратки, които сега се въргалят по пода на камионетките и така и така винаги всичко може да се изгуби. Ако го отнесе вятърът – всичко може да се предвиди и да се оцени рискът преди да се изпрати.
Идеята им е да ги ползват в градовете, за да доставят по-бързо и без натоварване на трафика.
Технически на всичко може да се намери решението, не е критично да го отнесе бурята – идеята е за много, много на брой малки и евтини дрони, които при авария или бедствие естествено, че могат да се жертват. То и без дрони сега се губят сигурно много пратки – един ураган или проливен дъжд и айде – които камионетки са в бурята, пиши ги бегали и пратките подгизнали.
Проблемът не е технически, а както пишат в Wired, чисто финансов и логистичен. Сега складовете на Амазон са всичките извън големите градове – грамадни складове, но нарочно направени в полето, за да е по-евтино. Дават пример със Сан Франциско, където складът им е на 60 мили извън града. Безос казва в интервюта, че тия октокоптери можели безпроблемно да пътуват 10 мили в едната посока... добре, ама 10 мили в мегаполис е нищо и ето примерно във Фриско складът е на 60 извън града...
Значи, за да спази обещанието за доставка по въздуха до 30 минути след поръчката, тоя дрон трябва да лети със 120 мили в час, даже и по-бързо, ако сложим и времето за обработка на пратката преди пращане... Трябва да прелети 60 мили със скорост 120 мили в час (което е почти 200км/ч), да остави пратката и да е готов веднага да се върне обратно в базата.... И за да е реалистично като алтернатива, трябва да има поне 120 такива дрона, които да излитат наведнъж от склада към града. И да го правят цял ден.
Това – хубаво, може и да може да се направи. Но накрая тия 200-километрови хеликоптерчета трябва не просто да не оскъпят доставката, а даже да я направят по-евтина, за да може ти като си поръчаш комплект отвертки за 15 долара, да си склонен да платиш, да речем 2 долара отгоре за тая въздушна автоматична доставка... а не 100 долара отгоре, което може би ще е по-реалистичното като цена...
Не е първият път, в който Amazon са се изхвърляли... Но пък и доста често са правели огромни пробиви, за които в началото никой не им е вярвал и всеки им се е присмивал – давам само два примера, с клауд хостинга AWS и с електронните четци Kindle... Та кой знае, може пък и да успеят с хеликоптерчетата... Може да имат скрити козове в ръкава, знам ли. Днес и клаудовете, и четците се смятат за нещо нормално.
Идеята им е да ги ползват в градовете, за да доставят по-бързо и без натоварване на трафика.
Технически на всичко може да се намери решението, не е критично да го отнесе бурята – идеята е за много, много на брой малки и евтини дрони, които при авария или бедствие естествено, че могат да се жертват. То и без дрони сега се губят сигурно много пратки – един ураган или проливен дъжд и айде – които камионетки са в бурята, пиши ги бегали и пратките подгизнали.
Проблемът не е технически, а както пишат в Wired, чисто финансов и логистичен. Сега складовете на Амазон са всичките извън големите градове – грамадни складове, но нарочно направени в полето, за да е по-евтино. Дават пример със Сан Франциско, където складът им е на 60 мили извън града. Безос казва в интервюта, че тия октокоптери можели безпроблемно да пътуват 10 мили в едната посока... добре, ама 10 мили в мегаполис е нищо и ето примерно във Фриско складът е на 60 извън града...
Значи, за да спази обещанието за доставка по въздуха до 30 минути след поръчката, тоя дрон трябва да лети със 120 мили в час, даже и по-бързо, ако сложим и времето за обработка на пратката преди пращане... Трябва да прелети 60 мили със скорост 120 мили в час (което е почти 200км/ч), да остави пратката и да е готов веднага да се върне обратно в базата.... И за да е реалистично като алтернатива, трябва да има поне 120 такива дрона, които да излитат наведнъж от склада към града. И да го правят цял ден.
Това – хубаво, може и да може да се направи. Но накрая тия 200-километрови хеликоптерчета трябва не просто да не оскъпят доставката, а даже да я направят по-евтина, за да може ти като си поръчаш комплект отвертки за 15 долара, да си склонен да платиш, да речем 2 долара отгоре за тая въздушна автоматична доставка... а не 100 долара отгоре, което може би ще е по-реалистичното като цена...
Не е първият път, в който Amazon са се изхвърляли... Но пък и доста често са правели огромни пробиви, за които в началото никой не им е вярвал и всеки им се е присмивал – давам само два примера, с клауд хостинга AWS и с електронните четци Kindle... Та кой знае, може пък и да успеят с хеликоптерчетата... Може да имат скрити козове в ръкава, знам ли. Днес и клаудовете, и четците се смятат за нещо нормално.
-
- Мнения: 78
- Регистриран: 30 апр 2011г. 11:11
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Amazon Prime Air
Здравейте, всичко го виждам нормално осъществимо. Не смятате ли, че в същото време по-голямата цел да е реклама на хеликоптeрчетата и нещо друго в ръкава...
Re: Amazon Prime Air
Самото въртокоптерче само по себе си няма какво да се рекламира. Такива играчки има много, нищо ново. По-скоро си е чиста PR акция на амазонките както каза колегата.