Направи си сам електро-мотоциклет
Направи си сам електро-мотоциклет
След като преди немного време KillaCycle и Eva Håkansson направиха фурор с клипове, снимки, състезания и рекорди с електрически мотоциклети, темата вече е открита. Електромобили са не само малките градски коли, а и моторите, например.
Не някакви странни, екзотични мотори в единични бройки, а направо готови модели серийни "електро-циклети", например
Zero Motorcycles.
И като си мисля за всичко това, макар аз самият да не съм моторджия, ми се приисква и аз да мога да пробвам. Има хора, които живеят само за моторите си; има такива, на които им харесва идеята за две колела, но без крайности; имало, казват, и такива, които не могат да понасят даже мисълта за по-малко от четири колела. Ако и вие сте като мен от втория вид, ето вижте какво ми попадна – Build your own electric motorcycle.
Аз отдавна съм решил ако не стане първата конверсия да е на колата ми, то поне да започна със скутер. Но мотор изглежда много по-добър вариант. Скутерът в задръстванията и особено сред дупките в града е по-опасен. А и удоволствието, казват, от мотор е съвсем различно. Жалко само, че у нас май все още е много опасно за моторджиите. Особено на дълъг път – то мен с кола ме засичат опасно, та какво остава за моторите...
Но идеята е готина. Някой има ли планове за мотор на ток? Или триколка, или пък скутер...?
Не някакви странни, екзотични мотори в единични бройки, а направо готови модели серийни "електро-циклети", например
Zero Motorcycles.
И като си мисля за всичко това, макар аз самият да не съм моторджия, ми се приисква и аз да мога да пробвам. Има хора, които живеят само за моторите си; има такива, на които им харесва идеята за две колела, но без крайности; имало, казват, и такива, които не могат да понасят даже мисълта за по-малко от четири колела. Ако и вие сте като мен от втория вид, ето вижте какво ми попадна – Build your own electric motorcycle.
Аз отдавна съм решил ако не стане първата конверсия да е на колата ми, то поне да започна със скутер. Но мотор изглежда много по-добър вариант. Скутерът в задръстванията и особено сред дупките в града е по-опасен. А и удоволствието, казват, от мотор е съвсем различно. Жалко само, че у нас май все още е много опасно за моторджиите. Особено на дълъг път – то мен с кола ме засичат опасно, та какво остава за моторите...
Но идеята е готина. Някой има ли планове за мотор на ток? Или триколка, или пък скутер...?
Re: Направи си сам електро-мотоциклет
Аз на идеята за АТВ се кефя.
Може би съм от ония, дето са от породата "четири колела" Въпреки, че много карах колело, но не и в Сф.
Айде ако някой намери евтино АТВ без двигател да вика
Може би съм от ония, дето са от породата "четири колела" Въпреки, че много карах колело, но не и в Сф.
Айде ако някой намери евтино АТВ без двигател да вика
-
- Мнения: 116
- Регистриран: 21 окт 2011г. 00:39
- Местоположение: Исперих
- Контакти:
Re: Направи си сам електро-мотоциклет
Във Франция гледах едно мнооого лъскаво прототипче на Пежо с мотори във всяко колело. До колкото си спомням бяха 6кВ всеки, а 24кВ за едно АТВ означава гарантирано забавление
Re: Направи си сам електро-мотоциклет
Хм, с АТВ е съвсем друга хава, според мен. Моторът и особено пък скутерът са основно за придвижване, а АТВ си е точно за забавление. Хич не е лошо иначе, де. Само не знам доколко и как са легално нещата с АТВ по улиците и особено по шосетата. А и АТВ е по-сложно механично и може и конверсията да е по-сложна, особено пък ако говорим за 4х4, хеле пък за 4 мотора в колелата.
Ако имам времето, парите и мястото, бих почнал от скутер с опцията да пробвам и АТВ после. Все пак, ако човек ходи на работа в същия или съседен квартал, един скутер на ток се е "утепал отсекъде". Хем евтино, хем супер проста машинка, хем може да е кеф, особено ако не се вреш в най-големия трафик.
Ако имам времето, парите и мястото, бих почнал от скутер с опцията да пробвам и АТВ после. Все пак, ако човек ходи на работа в същия или съседен квартал, един скутер на ток се е "утепал отсекъде". Хем евтино, хем супер проста машинка, хем може да е кеф, особено ако не се вреш в най-големия трафик.
Re: Направи си сам електро-мотоциклет
Търси из нета някой скутер без ДВГ. Не би трябвало да са скъпи като се има на предвид, че с двигател може да намериш за 1000 лева.
-
- Мнения: 2
- Регистриран: 22 фев 2012г. 13:18
Re: Направи си сам електро-мотоциклет
Напълно съм съгласен с идеята за правене на ел. мотоциклет. Аз също имам желание да си направя нещо такова, да може се возят двама човека. Как да се определи какъв двигател да се купи, какви батерии да се взема? Благодаря ви.
Re: Направи си сам електро-мотоциклет
Какво мислите за старите Балкани – 50, 75 кубика... Дали могат да послужат за електрички... Особено Балкан 50?!?
Re: Направи си сам електро-мотоциклет
Не виждам причина да не стават. Дядо ми имаше навремето. Ако е здрава машинката, защо не? Има много място за електроника и батерии, като се махнат резервоарът и двигателят. Ако е с мотор в задното колело, още повече. Под седалката сигурно също може да се смести нещо. Въпреки че според мен повече си заслужава едно по-ново скутерче, ако ще е за в града. Балкан-чето е доста обемно някак. Но пък ако така и така го имаш налично, давай – едно основно правило гласи, че най-подходящо за конверсия е това, което вече имаш, караш (и харесваш).
Re: Направи си сам електро-мотоциклет
За съжаление нямам нищо в наличност... Но си представям Балканчето с изрязан отгоре резервоар и в него набутана батерия... Под седалката също е добра идея
Re: Направи си сам електро-мотоциклет
Основното, което ме спира е, че скутерите и моторите не се забелязват в софийския трафик. Сегашните се чуват (при това особено двутактовите много силно и дразнещо), но един електрически скутер може да си е направо опасен за водача си, както е тих. Значи вариант е да се сложи някакъв зумер – мега досадно, ама...
Електрическите велосипеди като че ли нямат чак такъв проблем. Но пък и шофьорите посвикнаха (мъничко) да пазят повече колоездачите. А скутерите, дето се врат между колите, изнервят бая хора.
Вторият проблем е мръсният въздух. Основната причина да сляза от колелото и да го "зазимя" на стойката на стената вкъщи преди години. Въздухът в трафика е много мръсен – най-вече заради дизеловите коли. "Чисти" са само новите дизели, тоест купени наскоро като нови – почти всичко останало при потегляне изпуска по-малък или по-голям (до огромен в някои случаи) черен облак, който отива в белите дробове. Сега като съм с кола, веднага на свефотар, когато видя извит надолу ауспух на дизел, затварям жалюзите на вентилацията и ако има отворен прозорец го затварям – за да си дишам въздуха от купето, а не пушилката. Но като съм на две колела в средата на трафика няма да имам такава възможност.
Има ли някакви каски, които са с вградени филтри... или нещо подобно? Предполагам, че не, но все пак да питам. Знам, че има маски за лице, които се слагат под каската, но то става прекалено... особено в жегите. Предимството на затвореното пространство на купето на кола в случая мисля че е неоспоримо...
П.П.: Изчистих темата от разговорите за ефективност и рентабилност на електромобилите и ги преместих тук.
Електрическите велосипеди като че ли нямат чак такъв проблем. Но пък и шофьорите посвикнаха (мъничко) да пазят повече колоездачите. А скутерите, дето се врат между колите, изнервят бая хора.
Вторият проблем е мръсният въздух. Основната причина да сляза от колелото и да го "зазимя" на стойката на стената вкъщи преди години. Въздухът в трафика е много мръсен – най-вече заради дизеловите коли. "Чисти" са само новите дизели, тоест купени наскоро като нови – почти всичко останало при потегляне изпуска по-малък или по-голям (до огромен в някои случаи) черен облак, който отива в белите дробове. Сега като съм с кола, веднага на свефотар, когато видя извит надолу ауспух на дизел, затварям жалюзите на вентилацията и ако има отворен прозорец го затварям – за да си дишам въздуха от купето, а не пушилката. Но като съм на две колела в средата на трафика няма да имам такава възможност.
Има ли някакви каски, които са с вградени филтри... или нещо подобно? Предполагам, че не, но все пак да питам. Знам, че има маски за лице, които се слагат под каската, но то става прекалено... особено в жегите. Предимството на затвореното пространство на купето на кола в случая мисля че е неоспоримо...
П.П.: Изчистих темата от разговорите за ефективност и рентабилност на електромобилите и ги преместих тук.