Здравейте!
Нов съм, та да се представя, Аз съм Атила от Тг.
Започнах да си правя "самоделка"
Автомобилът - той е "резервна част" но мисля за
имам алфа 146 - тежко е
Пежо 405 комби. и тежко и старо ..язък за електрификацията
Още мисля за - субару justy 4x4 (все пак пиково Уж ще имам 80коня.. убре ) или някоя баничарка.. (едното няма нищо общо с другото камионче но едното е подходящо за конверсия а другото ще ми е полезно всеки ден) (що не си купувам Канго з.е.. щот кефа го нема от самоделката)
Идеята е съвсем обикновен трифазен ел.мотор на 380V в звезда, да се пусне в триъгълник на 220, съответно ще е нужно ПОНЕ 315VDC за да се получи поне номиналната мощност.. дотук добре но.. нещо не намерих такъв контролер, съответно почнах да се надъхвам да си направя.. обаче за една бройка да измисляш топлата вода.. нали.
Като параметри наличният мотор е
15.5 kw
S1
1440 оборота
50hz
!забележете - 190волта в Звезда и 110 в Триъгълник (намерих го докат търся съвсем обикновен-380v)
Ако ме задоволяваха тези 1400 - 1600оборота едно кели на 144волта щеше да ме задоволи.. но все пак искам да задържи въртящия момент Поне до 3 -3200 оборота ..за което отивам на захранване - поне 320v ..
Други причини за желанието от такова захранване са;
Ако реша да сменям мотора, лесно ще намеря такъв на 220фазово-315 dc захранване (наличният тежи - ама наистина )
-Сравнително малки токове, тънки жици (150А )
-Зарядното го имам - 15 киловатово
-Батериите няма да са по "много в паралел" .. (засега има налични 2800бр 18650 но продължавам да събирам) + lifepo4-120ah 100s от които 24 пътуват към Бг.
- всички сериозни нови машини са на високо напрежение, явно са го предпочели с причина.
Та въпросът е има ли такова животно на Разумна цена някъде? или да грабвам поялника и осцилоскопа..
Ac контролер 400V
Re: Ac контролер 400V
Чета у форума и виждам че са ме изпреварили с няколко години и вече има разработки за контролери на високо напрежение.. та няма ли кой да ми продаде нещо изпробвано?
Re: Ac контролер 400V
Има един германец, Йоханес Хубнер. Та той има такъв контролер, готов разработен и тестван от доста народ. Продава базови комплекти за сглобяване, като отговорността все пак си остава у купувача, т.е. DIY-er-а. Но помага със съвети ако нещо не върви.
Re: Ac контролер 400V
Мерси, по името намирам този https://johanneshuebner.com/quickcms/in ... it,10.html , и доколкото разбирам сайтът е изоставен. И освен това не предлага нищо за "повер стейдж"а, а то там е деликатната работа..
Засега проектът е в етап "опипване на почвата" и трупане на батерии, "без да искам" купих още 1300-1400 елемента 18650 .. кат си помисля колко време ще ги точкувам и ме заболява главата
Да питам още нещо - има ли някой, който има преки наблюдения - какво е загряването на фабрични -доказани -маркови контролери за Еv? Чисто теоретично пресмятам и резултатът не ми харесва, загуби от 500 вата (примерно) са твърде много .. имам наблюдения върху контролери за електрокари на 80волта 600А и там контролерът си беше буквално студен ..при 600ампера ток... Та загряват ли фабричните?
Засега проектът е в етап "опипване на почвата" и трупане на батерии, "без да искам" купих още 1300-1400 елемента 18650 .. кат си помисля колко време ще ги точкувам и ме заболява главата
Да питам още нещо - има ли някой, който има преки наблюдения - какво е загряването на фабрични -доказани -маркови контролери за Еv? Чисто теоретично пресмятам и резултатът не ми харесва, загуби от 500 вата (примерно) са твърде много .. имам наблюдения върху контролери за електрокари на 80волта 600А и там контролерът си беше буквално студен ..при 600ампера ток... Та загряват ли фабричните?
Re: Ac контролер 400V
Доста време мина преди пак да се обадя. Извинявам се.
Въпросният Йоханес Хубнер има тема в друг форум (извинявам се за външната препратка), в която не е писал от Коледа. А сайтът му всъщност е https://openinverter.org/docs/index.htm ... ome,3.html
Вярно е, че той предлага open-source open-hardware DIY решение. По принцип всички компоненти трябва да се закупят, но ной струва ми се може да съкрати разходите, като предлага контролни модули, Остава да се закупят кондензатори и транзистори, например от Mauser.
Друг community контролер за който се сетих доста по-късно е на Paul & Sabrina. Там пак трябва сам да си набавиш силовата част.
Обаче като се зачетох по-подробно в техническите ти характеристики ми хрумна, че по може да ти е от полза нещо такова. Разбира се, нямам представа как се програмира въпросното нещо и как може да се организира транспортът на конкретния контролер.
По въпроса с топлоотделянето това, което мога да кажа е, че значителни количества разсейвана топлина са неминуеми при високите напрежения по простата причина, че над 200 волта трудно може да се изпълни контролер с MOSFETи, които лесно се свързват паралелно за по-ниско Rds и съответно много по-ниски разсейвани мощности. При по-високите напрежения вече се работи с IGBT, които имат пад често около 2 В, а в най-добрия случай, поне един волт. Съответно при средна консумация от 50 Ампера имаш загуби (и то не от преходите при включване и изключване, тях трябва да ги добавиш допълнително) от 100 Вт. Но нали трябва да се топли салонът на автомобила, не го мисли това! При ДВГ разсейваната мощност е десетки киловати и пак никой не се оплаква, че даже зимата дизелите (някои) си пускат и допълнително печка.
Въпросният Йоханес Хубнер има тема в друг форум (извинявам се за външната препратка), в която не е писал от Коледа. А сайтът му всъщност е https://openinverter.org/docs/index.htm ... ome,3.html
Вярно е, че той предлага open-source open-hardware DIY решение. По принцип всички компоненти трябва да се закупят, но ной струва ми се може да съкрати разходите, като предлага контролни модули, Остава да се закупят кондензатори и транзистори, например от Mauser.
Друг community контролер за който се сетих доста по-късно е на Paul & Sabrina. Там пак трябва сам да си набавиш силовата част.
Обаче като се зачетох по-подробно в техническите ти характеристики ми хрумна, че по може да ти е от полза нещо такова. Разбира се, нямам представа как се програмира въпросното нещо и как може да се организира транспортът на конкретния контролер.
По въпроса с топлоотделянето това, което мога да кажа е, че значителни количества разсейвана топлина са неминуеми при високите напрежения по простата причина, че над 200 волта трудно може да се изпълни контролер с MOSFETи, които лесно се свързват паралелно за по-ниско Rds и съответно много по-ниски разсейвани мощности. При по-високите напрежения вече се работи с IGBT, които имат пад често около 2 В, а в най-добрия случай, поне един волт. Съответно при средна консумация от 50 Ампера имаш загуби (и то не от преходите при включване и изключване, тях трябва да ги добавиш допълнително) от 100 Вт. Но нали трябва да се топли салонът на автомобила, не го мисли това! При ДВГ разсейваната мощност е десетки киловати и пак никой не се оплаква, че даже зимата дизелите (някои) си пускат и допълнително печка.
Re: Ac контролер 400V
Мерси за отговора, полезни линкове, ще ги разгледам подробно.
О-баче, звъннах тук и там как стои въпросът с пререгистрацията на конверсия... и се оказа, че реално не може да се правят... може ама... не може. Особено на самоделка - забрави.
Всъщност бях го чел тук в темата "оная наредба", но все си мислех, че през годините са се изчистили тези въпроси... Но не.
Та, някой да знае някоя вратичка за пререгистрация на самоделка... че ако верно не може, защо ще се прави каквото и да е било?
О-баче, звъннах тук и там как стои въпросът с пререгистрацията на конверсия... и се оказа, че реално не може да се правят... може ама... не може. Особено на самоделка - забрави.
Всъщност бях го чел тук в темата "оная наредба", но все си мислех, че през годините са се изчистили тези въпроси... Но не.
Та, някой да знае някоя вратичка за пререгистрация на самоделка... че ако верно не може, защо ще се прави каквото и да е било?