Любо е твоят човек с газовия котлон в колата, още не се е запалил, значи бачка, ама все пак си дръж пожарогасителя под ръкаs54 написа:Ако е за мен въпросът - достаteodor.ivanov написа:Какви преработки мислиш, че ще ти трябват ако ползваш нафтов нагревател за вода?
моя грешка, че не споменах, че става въпрос за Аиксам
нямам водно парно, а само сух нагревател, който нещо прави, но в голям студ най-вероятно
няма да прави нищо, а ще дърпа доста от батерията
Отопление на електромобила
Re: Отопление на електромобила
Re: Отопление на електромобила
абе то се стопли, та ще имам време да го мисля
Re: Отопление на електромобила
Кодова дума:
"Blue cat campingaz"
"Blue cat campingaz"
Re: Отопление на електромобила
Имам един отоплител за кола под ръка, на който му е интересно може да се тества.
Газов, гори без пламък.
Газов, гори без пламък.
Re: Отопление на електромобила
Здравейте,
Само от един ден съм във форума (не знам защо толкова време не съм попадал на това място, щях да се регистрирам барем сто пъти) и не искам да звучи нафукано, но по отношение на отоплението и охлаждането мисля, че мога много да помогна. Най-добрият вариант според мене е термопомпа въздух-въздух на CO2. Технологията е много нова и има още много неясноти по въпроса, но основните принципи са ясни от 1924г. (Ами то и това с което сте се заели е също доста ново ). Лично за мене би било много интересно дали някой е правил изчисления за количеството топлинна енергия, отделяна от електромобила, която би могла да се ползва за отопление през зимата. От практиката знам че за охлаждане на купето на средно голям автомобил, например Тойота Корола, са необходими около 2,5 Kw студо мощност или при COP-3.5 около 0.65 Kw електрическа мощност. Каква е мощността (топлинната) при отопление не знам, но ако апроксимирам наблюденията ми от други подобни изчисления, то би следвало да бъде около 7.5 Kw при -15 градуса по C. Ако темата представлява интерес за Вас, като ми остане време ще си посмятам да видим какво ще се получи на теория.
Само от един ден съм във форума (не знам защо толкова време не съм попадал на това място, щях да се регистрирам барем сто пъти) и не искам да звучи нафукано, но по отношение на отоплението и охлаждането мисля, че мога много да помогна. Най-добрият вариант според мене е термопомпа въздух-въздух на CO2. Технологията е много нова и има още много неясноти по въпроса, но основните принципи са ясни от 1924г. (Ами то и това с което сте се заели е също доста ново ). Лично за мене би било много интересно дали някой е правил изчисления за количеството топлинна енергия, отделяна от електромобила, която би могла да се ползва за отопление през зимата. От практиката знам че за охлаждане на купето на средно голям автомобил, например Тойота Корола, са необходими около 2,5 Kw студо мощност или при COP-3.5 около 0.65 Kw електрическа мощност. Каква е мощността (топлинната) при отопление не знам, но ако апроксимирам наблюденията ми от други подобни изчисления, то би следвало да бъде около 7.5 Kw при -15 градуса по C. Ако темата представлява интерес за Вас, като ми остане време ще си посмятам да видим какво ще се получи на теория.
Най-голямата власт е да владееш себе си.