Re: Electric DRIFT Car
Публикувано: 13 ное 2013г. 10:52
От 4-ти. В първи се занимавах с по-смислени неща като електронното реле за мигачи на електромобила Все още стоят на село разни рамки и колела. Беше с ремъчна предавка. Моторът в последствие се ползваше за въртене на мелачка за кайма и домати при правене на консерви и луканки.
Теслата е хубаво нещо, но има голямо но. 80 киловатчаса пакет ако трябва да го заредиш за 30 минути са 150 киловата. Средният разход на домакинство се изчислява на 2-2.5 киловата. Следователно един среден вход на жилищен блок се смята за 50 киловата средна мощност или 75 пикова. Вилната зона в която живеех преди време имаше 120 киловата трафопост. А ако в твоя блок сте двама с Тесла ?
Да го сметнем по другия начин. Заряд за 8 часа. Една лампа от уличното осветление е средно 250 вата. 10 киловта са 40 лампи. За да заредиш твоя електромобил трябва 1 километър улично осветление да не свети.
Проблемът е сериозен. Няма свободни мощности. Все още няма достъпна технология, която да събира енергия на микрониво в периодите с най-малка консумация и в периодите със свръх производство и да я доставя на електромобилите при необходимост. Затова по света искат да правят Smart Grid. Павецовете ни са малко, а и те не могат да се справят с фотоволтаиците и вятърните централи за момента. Щатите и Япония ползват акумулаторни станции с батерии с външен електролит както и електроцентрали комбинирани на сгъстен въздух и метан. При излишък компресират въздух в кухина под земята и при натоварване на мрежата изпускат този въздух и заедно с горене на метан въртят турбини и произвеждат ток. Във всички случаи мрежата не може да понесе дори по няколко електромобила в квартал и без бърз заряд. Нямаме кабелите, нямаме трансформаторите. А общините ще изградят зарядни станции като изградят и бензиностанции. Не е тяхна работа. Сега нали има зарядни станции. 16 ампера за 8 часа - 12 лева. Идва ти по 50 стотинки на киловатчас ако успееш да вземеш всичката енергия, която ти дава контактът. В противен случай плащаш 12 лева за по-малко ток. Много сме далеч като общество за тази нова концепция и електромобилът си остава глезотия, колкото и приятна глезотия да е.
Теслата е хубаво нещо, но има голямо но. 80 киловатчаса пакет ако трябва да го заредиш за 30 минути са 150 киловата. Средният разход на домакинство се изчислява на 2-2.5 киловата. Следователно един среден вход на жилищен блок се смята за 50 киловата средна мощност или 75 пикова. Вилната зона в която живеех преди време имаше 120 киловата трафопост. А ако в твоя блок сте двама с Тесла ?
Да го сметнем по другия начин. Заряд за 8 часа. Една лампа от уличното осветление е средно 250 вата. 10 киловта са 40 лампи. За да заредиш твоя електромобил трябва 1 километър улично осветление да не свети.
Проблемът е сериозен. Няма свободни мощности. Все още няма достъпна технология, която да събира енергия на микрониво в периодите с най-малка консумация и в периодите със свръх производство и да я доставя на електромобилите при необходимост. Затова по света искат да правят Smart Grid. Павецовете ни са малко, а и те не могат да се справят с фотоволтаиците и вятърните централи за момента. Щатите и Япония ползват акумулаторни станции с батерии с външен електролит както и електроцентрали комбинирани на сгъстен въздух и метан. При излишък компресират въздух в кухина под земята и при натоварване на мрежата изпускат този въздух и заедно с горене на метан въртят турбини и произвеждат ток. Във всички случаи мрежата не може да понесе дори по няколко електромобила в квартал и без бърз заряд. Нямаме кабелите, нямаме трансформаторите. А общините ще изградят зарядни станции като изградят и бензиностанции. Не е тяхна работа. Сега нали има зарядни станции. 16 ампера за 8 часа - 12 лева. Идва ти по 50 стотинки на киловатчас ако успееш да вземеш всичката енергия, която ти дава контактът. В противен случай плащаш 12 лева за по-малко ток. Много сме далеч като общество за тази нова концепция и електромобилът си остава глезотия, колкото и приятна глезотия да е.