Страница 1 от 2

Конверсия на Шевролет Каптива

Публикувано: 02 апр 2012г. 14:49
от npetrov
Здравейте на всички,

Някой може ли да ме ориентира колко пари ще струва конверсия на Шевролет Каптива, дизел с автоматична скоростна кутия?
Още като купувах колата ми се искаше да е електрическа, ама пусто преди 5 години нямаше никакви варианти (то не че сега тия пазарски колички дето ги представят за автомобил са опция де ;) ) – та като се поразрових днес гледам тук май е подходящо място за събиране на мнения. Има ли смисъл според вас въобще да се занимавам или няма как да стане и да чакам фабрично произведени модели?

Re: Конверсия на Шевролет Каптива

Публикувано: 02 апр 2012г. 16:01
от dzwer
Конверсията ще е сложна, защото:
1. Колата е сравнително нов модел (от 2006-а насам), което обуславя по-сложната електроника в нея, съответно по-сложните преработки, за да ти се запази функционалността на вътрешното оборудване – километраж, копчета по таблото, климатик... Освен да се оставят оригиналните компютри за управлението на двигателя и другите модули и да се излъжат, че двигателя го има и си работи :lol:
2. Чистото тегло е от 1700 до 1800кг в зависимост от двигателя и оборудването, което си е страшно много за ел.автомобил и ако искаш да я направиш за извънградско с дълъг пробег – със сигурност ще надвишиш максималното препоръчано тегло на автомобила от производителя.
Цената за качествена конверсия може да надхвърли 20 000лв.
Лично според мен не си заслужава за този автомобил.

Re: Конверсия на Шевролет Каптива

Публикувано: 02 апр 2012г. 16:36
от turin
Да допълня dzwer – наистина конверсия на Captiva би било трудна работа. Нещата, които се казаха, са логични – аз ще добавя още, че автоматичната скоростна кутия може да оскъпи и усложни още такъв проект (може би не много, но все пак).

Да кажем и добрите страни.

1) Колата я имаш – това е най-важното. Сравнително нова кола, сигурно и запазена, а и кола, с която си свикнал и която ти харесва. Тия неща са си определящи винаги, в крайна сметка.

2) Сравнително голяма кола. Да, наистина над тон и половина вече ще иска бая батерии, за да се движи. Но пък в по-голямата кола има повече място за слагане на батерии. Някои на запад взимат нарочно пикапи, например, за да ги товарят яко с батерии. Та в един такъв набъбнал СУВ като Каптива все ще има повечко място за батерии, отколкото в Mazda MX-3, например. И много повече, отколкото в нещо съвсем малко и градско.

Та въпрос на обмисляне е, според мен. Ако имаш възможност за повечко батерии – защо не? Имам предвид, че батериите са си най-скъпото, а когато са повече, и парите стават повече... Каптива не е чак ужасно тежка, по-скоро 1) това, че е автоматик и 2) ако е вариантът с 4х4 (повече загуби) може да са проблемните неща.

Re: Конверсия на Шевролет Каптива

Публикувано: 02 апр 2012г. 17:07
от npetrov
Цената е допустима – аз колата карам само из София и повече от 30-40 километра на ден не правя.
Притеснява ме колко пари ще ми излиза поддръжката на година и какво ще се случи при някоя зима като току-що миналата на -20 градуса до къде ще стигна :)
За сега като гледам какво предлагат като опции за фабрично производство са си направо подигравка – на цената на луксозен автомобил ти продават някаква зажмуцана колица, дето трябва всеки ден по 400км да правиш, че разходът да ти излезе наравно с бензина.
Американците имат няколко хубави модела (макар и твърде спортни за ежедневно ползване) ама "Тесла Model S" докато я докараш в Европа от 50 000 $ ще стане 100 000 $. Направо ум не ми го побира как това: http://www.blogcdn.com/green.autoblog.c ... 50-630.jpg
и това:
http://www.teslamotors.com/sites/defaul ... x640_h.jpg
може да са на една цена.
После големите производители мрънкят, че нямало търсене – срам нямат и тва си е, ма нали е още новост, та кой се излъже сега – излъже, докато китайците не пуснат сериозна алтернатива или Европейският съюз не ги натисне по-сериозно.
- ми аз за из село да се возят баба и дядо или за децата да бръмчат из квартала може едно пежо електричка, ма нещо са объркали броя на нулите след цената :)

Re: Конверсия на Шевролет Каптива

Публикувано: 02 апр 2012г. 17:49
от npetrov
turin написа:Каптива не е чак ужасно тежка, по-скоро 1) това, че е автоматик и 2) ако е вариантът с 4х4 (повече загуби) може да са проблемните неща.
Без да твърдя, че разбирам от електрически автомобили или автомобили генерално, но скоростната кутия не се ли изхвърля заедно с двигателя и не се ли слагат 4 ел.мотора за всяко колело по отделно и скоростта се контролира по електронен път от това колко ток се подава на двигателите?
Може да е глупав въпрос, но никога не съм се задълбочавал в това как работи автомобилът – предпочитам да се возя на него, не да го човъркам :)
А иначе аз за това питам за конверсия – каптивата ми харесва и като външен вид и като интериор и като багажно пространство – тъкмо си мисля, че няма дори да загубя кой знае какво от багажника, като вместо 6 и 7 седалка се сложат батерии. Разбира се, ще намалее теглото, което ще може да носи, но мен повече от 500 килограма не ми трябват така и така.

Re: Конверсия на Шевролет Каптива

Публикувано: 02 апр 2012г. 18:23
от SuriCat
Скоростната кутия остава, ако искаш да минеш по-тънко с парите и 1 мотор. С 4 мотора пак става, но много пари за скъпи мотори и електроника. (не х4 а х10, щото моторите трябва да са 10 пъти по-яки)

Това, че има 6-7 седалки е добре, може да натовариш още 150кг на техно място по закон :)

Re: Конверсия на Шевролет Каптива

Публикувано: 02 апр 2012г. 20:20
от teodor.ivanov
Със сигурност минава 20000, ако се гони хубав краен резултат. Автоматът, както и цялата електроника не представляват кой знае какъв проблем, а това, че е 7 местна както каза SuriCat е супер.
За минусови температури има вариант за отопление на батериите, скоро ще вградим в А2-ката система както за отопление за зимата, така и за охлаждане през лятото. Да, малко ще падне пробегът, но той така или иначе при -20 няма да е кой знае колко голям :lol:

Re: Конверсия на Шевролет Каптива

Публикувано: 02 апр 2012г. 23:28
от npetrov
Пак инвестиция до 30 000 лв не е кой знае какво, ако крайният резултат е качествена конверсия, след която автомобилът да не създава ядове и да се изплати в дългосрочен план.
Въпросът е колко би струвала годишно поддръжката на автомобила и след колко време ще трябва да се сменят батериите, че те тръгнаха като компютрите на всеки 2 години да си удвояват капацитета и да си намаляват теглото. Някой да има представа какви са експлоатационните разходи на един електромобил – без очевидните разходи за зареждане.

Re: Конверсия на Шевролет Каптива

Публикувано: 03 апр 2012г. 12:45
от SuriCat
Поддръжка почти няма.

Евентуално накладки на спирачки от време на време. Но ако е с хубаво регенеративно спиране, значи на няколко години веднъж. Иначе масла и филтри, няма такова нещо. Само ток има да плащаш, но да го сметнем към 2,00лв на 100км ;)
После годишният данък ще ти падне почти на минимума. Да кажем към 30-50 лева, зависи от годината на колата и по каква формула ги смятат. Гражданската пак ще е по-малко. За съжаление в Бг още няма облекчения, че си ЕКО :?

А батериите не са като при лаптопите. Вярно, че се развиват, но с по-бавни темпове в сравнение с ГСМ и лаптопските. Все пак почти всеки има телефон и лаптоп. Някой по 2-3.

Re: Конверсия на Шевролет Каптива

Публикувано: 03 апр 2012г. 13:24
от npetrov
SuriCat написа:Поддръжка почти няма.

Евентуално накладки на спирачки от време на време. Но ако е с хубаво регенеративно спиране, значи на няколко години веднъж. Иначе масла и филтри, няма такова нещо. Само ток има да плащаш, но да го сметнем към 2,00лв на 100км ;)
После годишният данък ще ти падне почти на минимума. Да кажем към 30-50 лева, зависи от годината на колата и по каква формула ги смятат. Гражданската пак ще е по-малко. За съжаление в Бг още няма облекчения, че си ЕКО :?

А батериите не са като при лаптопите. Вярно, че се развиват, но с по-бавни темпове в сравнение с ГСМ и лаптопските. Все пак почти всеки има телефон и лаптоп. Някой по 2-3.
Добре за маслото, ама ако скоростната кутя остане, значи масло за нея би трябвало да се сменя?
Също и след колко време ще се издухат батериите?

И най-важното – в София някой занимава ли се с такива преработки? Че то тая кола някой трябва да се занимава да я поддържа.
Иначе поне на пръв поглед ако намеря кой да свърши работа, изглежда ще мога да карам електрическа кола най-накря :)