E,.. ти пък си имаш други качества... и интереси към някакви други неща. Мерси за отговора.
А сега да отговоря и на турин. Широкият плосък двигател, контролерната му електроника и цялата кабелна система, която се нагрява при консумация, се намира вградена в пода на купето, всичките тези неща имат топлинно излъчване, така че възприемайте концепцията на системата като електромобилно подово отопление.
Плюс температурата, отделяна от тялото и дишането на човека в камерно помещение с размери около един кубически метър, хващам се на бас че температурата в купето ще се покачва доста по-бързо, отколкото в повечето серийно произвеждани електромобили, без излишна консумация на електроенергия (роторната вентилация на двигателя ще вентилира и купето). Така че накрая ще се окаже, че в "Алтеро" се возиш на по-топло и по-евтино, отколкото в градския транспорт. Да не говорим, че можеш да си пуснеш и музика вътре и да не чакаш половин час в кишата и обледяващия студ на спирката с другите бедняци като тебе (примерно – знам, че вие не сте бедняци, но аз доста често съм бил). "Алтеро" ще е персоналният електромобил на бедняците със стил, изискващи независимост в мобилността си. Освен това сега се сетих, че в студените дни собственикът на "Алтеро" ще го изважда направо от дома си или от площадката пред апартамента си, така че превозното средство ще има стайна температура при тръгването си на път в гадните студените и мокри дни.
...И така да се върнем към изграждането на електро-зарядната мрежа за гъзарите с големите електромобили.
Изобщо не разчитайте някой да ви я изгради скоро, ако няма масово разпространение на електромобили по градовете. Големите инвестиции, свързани с правенето на колонки до платното са неоправдано високи. Предлагам друга първоначална схема на развитие. Първо трябва да се идентифицира броят на собствениците на електромобили по райони в градовете. След това те трябва да се опитат да се свържат помежду си и да се съберат на събрание, където да решат, заставайки над картата на града си, на кои места би било стратегически удобно и целесъобразно да се постават зарядни терминали, които да бъдат използвани в случаите, когато електромобилът има опасност да закъса по пътя до мястото, на което домува и зарежда на нощна тарифа. Тези терминали ще могат да осигуряват зареждане за час или два, или половин час, колкото е необходимо на електромобила да зареди, за да се прибере до вкъщи. Най-удобно е след като собствениците на електромобили решат къде искат да поставят такива аварийни терминали, да преговарят с магазини или заведения, намиращи се близо до посочените места, дали биха били съгласни да се монтират прости електромери с контакт, примерно контактът да е от външната страна на дограмата, а електромерът – някъде вътре в помещението. И да се преговорят за някаква приемлива и за двете страни цена на търгувания ток. Самото устройство може да струва между двайсет и сто лева, в зависимост от това дали се използва изхвърлен от употреба контролен електромер от старите модели или нов електронен такъв, освен тях ще трябват просто още малко кабел, влагозащитен контакт и щепсел. След зареждането клиентът отива при продавача или собственика на магазина или заведението, двамата поглeждат колко киловата са изразходени, като преди това са фиксирали и са си записали, всеки за себе си, предишните данни на електромера, умножават разликата между предишните и новите стойности с електронен калкулатор (може да е прикрепен към електромера), по цената за зареждане, която е обявена от търговеца преди да започне зареждането, клиентът си плаща еди-колко си лева или стотинки и си заминава, а след това се включва следващият, ако има чак толкова наплив, че да чакат на опашка. Мисля, че тази идея е добра като начало, тъй като все още май не е забранено електрически кабел да пресича между платното и вътрешния край на тротоара за няколко часа или минути. Търговецът нищо не губи, ако му дадете и монтирате устройството вместо него. Просто трябва да се уговорите за цената, на която ще ви препродава тока, минаващ през неговия електромер. Все още не знам дали има наредби, регламентиращи препродажбата на ток от частни абонати, но според мен едва ли ще е необходимо да ви издава касов бон. Трябва въпросът да се проучи търговско-юридически и ако няма проблеми, самите собственици на електромобили ще могат да изградят бързо евтина зарядна мрежа, нарастваща успоредно с нарастването на броя на собствениците на електромобили.