Въпроси от новак
Публикувано: 17 яну 2012г. 17:17
Здравейте, сега се регистрирах и искам да се извиня ако мястото на темата не е тук!
Прочетох снощи форума и ми беше много интересно, но все пак имам въпроси:
1. Тези коли които произвеждат в Белчев Моторс имат ли нужда от регистрация в КАТ? Защо скоростта им е ограничена до 45км/ч.? Съмнявам се, че имат номер на рама, защото за да го имаш струва около 40 000 euro тук в нашата родина.
Всичко, което правите много ми хареса освен факта, че се прави в коли, които са по минимум 800кг без двигателите и като се сложат мотори, батерии, управление и пак скачат с 300-400кг. От тук идва и следващият ми въпрос:
2. Може ли да се направи и кара по улиците нещо малко, ниско, тъничко което е и леко (може и на три колела) за двама човека с мотор какъвто вие използвате за колите си и с литиево-йонни батерии (защото са малки, леки и издържат дълго)?
Идеята, която имам е следната:
Постояннотоков двигател 8kW, 100-120Nm, максимални обороти около 6000 (предполагам около 60кг)
Батерии литиево-йонни, минимум 16-17kW (около 150кг)
Подходящо управление за батериите и мотора, така че да няма големи загуби при управлението на мотора и да може да връща част от тока когато спирам или се движа по баир надолу
Вариатор (произвеждат се и в България), който ще помогне за оптималната работата на мотора
Шаси (алуминиево) + 3 амортисиора (от мотор) + спирачките от мотор + малки и леки главини и носачи + лека пластмаса, колкото всичко да се закрито и да придобие аеродинамична форма (лично на мен не ми пречи да съм полу-легнал, аз и сега така си карам)
Така цялата количка ще тежи не повече от 100кг + батериите 150кг. + мотор 60кг... Цялото нещо оборудвано и готово за път ще тежи около 400кг. С тези батерии и мотор мисля че ще ми позволи над 200км пробег и зареждане за 4-5 часа
Мислих относно проблема със зареждането при спиране и големия ток при тръгване и се сетих само за суперкондензатори, които до колкото знам са доста скъпи и редки. Разгледах и системите КЕРС но те са прекалено трудни за направа (скъпи).
Единственото, което ми хрумна е помпа, съединител и флуид под налягане или жалко подобие на системата КЕРС – на ос са разположени пръти под формата на звезда (лъчи), на всеки от тях има тежест която може да се движи по него. Така, когато тежестите са пробрани близо до оста тя може лесно да бъде завъртяна до много високи обороти и лесно спряна, когато тежестите са в краищата на прътите оборотите са по-малко, но кинетичната енергия е по-голяма и нещото ще спре по трудно.
Много ще се радвам ако някой от вас отговори на въпросите ми и си каже мнението относно разсъжденията ми.
Прочетох снощи форума и ми беше много интересно, но все пак имам въпроси:
1. Тези коли които произвеждат в Белчев Моторс имат ли нужда от регистрация в КАТ? Защо скоростта им е ограничена до 45км/ч.? Съмнявам се, че имат номер на рама, защото за да го имаш струва около 40 000 euro тук в нашата родина.
Всичко, което правите много ми хареса освен факта, че се прави в коли, които са по минимум 800кг без двигателите и като се сложат мотори, батерии, управление и пак скачат с 300-400кг. От тук идва и следващият ми въпрос:
2. Може ли да се направи и кара по улиците нещо малко, ниско, тъничко което е и леко (може и на три колела) за двама човека с мотор какъвто вие използвате за колите си и с литиево-йонни батерии (защото са малки, леки и издържат дълго)?
Идеята, която имам е следната:
Постояннотоков двигател 8kW, 100-120Nm, максимални обороти около 6000 (предполагам около 60кг)
Батерии литиево-йонни, минимум 16-17kW (около 150кг)
Подходящо управление за батериите и мотора, така че да няма големи загуби при управлението на мотора и да може да връща част от тока когато спирам или се движа по баир надолу
Вариатор (произвеждат се и в България), който ще помогне за оптималната работата на мотора
Шаси (алуминиево) + 3 амортисиора (от мотор) + спирачките от мотор + малки и леки главини и носачи + лека пластмаса, колкото всичко да се закрито и да придобие аеродинамична форма (лично на мен не ми пречи да съм полу-легнал, аз и сега така си карам)
Така цялата количка ще тежи не повече от 100кг + батериите 150кг. + мотор 60кг... Цялото нещо оборудвано и готово за път ще тежи около 400кг. С тези батерии и мотор мисля че ще ми позволи над 200км пробег и зареждане за 4-5 часа
Мислих относно проблема със зареждането при спиране и големия ток при тръгване и се сетих само за суперкондензатори, които до колкото знам са доста скъпи и редки. Разгледах и системите КЕРС но те са прекалено трудни за направа (скъпи).
Единственото, което ми хрумна е помпа, съединител и флуид под налягане или жалко подобие на системата КЕРС – на ос са разположени пръти под формата на звезда (лъчи), на всеки от тях има тежест която може да се движи по него. Така, когато тежестите са пробрани близо до оста тя може лесно да бъде завъртяна до много високи обороти и лесно спряна, когато тежестите са в краищата на прътите оборотите са по-малко, но кинетичната енергия е по-голяма и нещото ще спре по трудно.
Много ще се радвам ако някой от вас отговори на въпросите ми и си каже мнението относно разсъжденията ми.