А сега да посмятаме "ДВГ или Електромобил"
Публикувано: 20 окт 2011г. 10:22
Понеже не съм специалист за да пресметна с точност "ДВГ или Елекромобил", не съм и екстрасенс , затова пускам тук един цитат от tuning.bg, за да провокирам да каже всеки който може да добави нещо. Струва ми се, че има логика – за преработка,транспорт и пр. на изкопаемите горива ползваме ел. енергия – спре ли използването им, ще намалее и ел. енергията за преработката им, а спестеното ще отиде за захранване на електромобилите!:
montrealets написа:Разбира се, че може да се замислим – ако това стане, потреблението на енергия за транспорт на планетата ще намалее 4 ПЪТИ Обяснявам веднага – така или иначе, сега всички използваме петрол и системата функционира, в смисъл има за всички... ако вземем този петрол и правим от него ел. енергия в големи електроцентрали, не губим нищо, енергията е налице, само че ще е електрическа... и тук идва ел. колатаsapporo_turbo написа:Идеята за 1.50 на 100км е супер, ама някой замисля ли се какво ще стане, когато на всички им хареса да карат евтино и започнат да си включват тролейчетата в контакта? Според мен бъдещето е в двигателите с горивни клетки. Общо взето кола, която върви на вода... 8)
Сега да посмятаме малко:
от петрол правим бензин, загуби при преработка 20 %
от петрол правим ток, загуби при преработка 50 %, изглежда отчайващо, но
КПД на бензинов двигател 30 %, т.е. загуби 70 %
КПД на ел двигател 90 %, т.е. загуби 10 %
Излиза че, глобално от суров петрол до задвижваща енергия на колелата на автомобила
КПД на бензиновия двигател са 100 - 20 - 70 = 10 %
КПД на ел. двигател са 100 - 50 - 10 = 40 %
оттук и идва твърдението ми в началото на постинга, това го има и в сайта на Тесла, където сравняват и горивните клетки на Хонда ФЦХ, там много не разбирам, но хич не беше добре.
Ако отидем по-далеч, по-изгодно екологически е дори ако правим ток от петрол в големи електроцентрали някъде далеч от големите градове, отколкото всеки да пърпори с колата си в града