С малко закъснение, но все пак да споделя ...
Настъпи време разделно ... Разделих се с оловото
След като взех каквото можах от оловно-киселинните акумулатори, което цифром е 2.5 години и 9130км пробег
Беше време за стъпка напред - литий ...
Стъпката е огромна и докато мислех какви разлики да опиша установих, че то всъщност няма прилики
Не че тва е някаква изненада
Това, което замени оловото са 16бр 100АН клетки CALB + малко зарядни + BMS и т.н.
Конверсията беше изпълнена от
cityel, който вече има доста опит с тези неща ...
Няма как да не съм му благодарен за положения труд и бързата работа! Евала братле!
Впечатления:
- Aixam-a промени коренно поведението си, много по-пъргав и подвижен, наклоните се преодоляват с осезаемо по-висока скорост
- Макс. скорост остана почти същата (по каталожни данни 64 км/ч) може и до 70 да стигне в подходящи условия
, но пък е доста по-често постижима
- Тези горните определено осигуряват по-голям комфорт сред трафика ...
- Колата се вдигна с около 2 см, малко офроуд вид придоби
, това в следствие на разликата в кг-те ~ 250-300кг олово срещу ~60кг литий
- Воланът олекна, това пак в следствие на кг-те
Очакван пробег - 60-70км максимален, 50км сигурен без да се вреди на батерията.
Не е много, но на мен не ми е нужен по-голям реално, а и не ми се даваха повече парички
Това за сега ... трябва малко повече да покарам за дам повече отзиви относно пробега и т.н.