Страница 1 от 2
Отопление на електромобила
Публикувано: 11 фев 2013г. 13:52
от s54
Не знам дали точно тук е мястото, но ми се стори най-удачно. Ако не е така моля да се премести и се извинявам.
Не видях цяла тема по въпроса – тук-там се споменава, но накуп няма нищо.
Та реших да се поровя по въпроса с отоплението, което като гледам си е болно място и на серийните и то нови електромобили
1. Печка нафтова или бензинова – Цените за нови клонят към астрономически – към 2к лева
Тоя вариант мисля ще даде добро отопление и ще щади батериите, но пък се бяга от електрическата концепция. Мен лично много не ме кефи нещо да пуши от някъде.
Съществува и вариант втора ръка, където цената ще е по-приемлива, има и бензинови и дизелови за по 200-300 лева. Повечето са водни обаче. За конверсия е ОК, тъй като може да се върже направо към съществуващото парно, но за мен например сигурно няма да е много оферта, тъй като ще се наложат много доработки.
Ето един линк с различните модели:
http://rheamp.bg/avtonomni-otopliteli.php
2. Електрически вариант – Тук ще е добре ако някой каже какво ползва – цени, марки, монтаж и т.н.
Много не успях да открия аз
Намерих това
http://rheamp.bg/magazin/Електрически_отоплители.html
http://www.kolko.bg/bg/waeco-warmup-kom ... /p/1417340
на 220 волта, стори ми се интересно, тъй като е направено за кола и е доста компактно. Цената му е соленичка като за вентилаторна печка, но пък може да се ползва, докато се зарежда колата на 220 волта направо
3. Други варианти някой ако е намерил, ползвал и имплементирал (казано на чист български
)?
Re: Отопление на електромобила
Публикувано: 11 фев 2013г. 15:22
от SuriCat
За 220в си вземаш една вентилаторна печка за 15лв и си готов. Така и така ще можеш да я ползваш само докато си на контакта.
За нафтовите печки има и въздушни такива, дето не ти е необходимо водна риза, но по-трудно се намира.
Иначе колегата със CityEl може да сподели опит с компактни газови отоплители, които не е необходимо да преправяш каквото и да е по колата. А и са защитени доста добре от пожар.
Re: Отопление на електромобила
Публикувано: 11 фев 2013г. 15:32
от s54
SuriCat написа:За нафтовите печки има и въздушни такива, дето не ти е необходимо водна риза, но по-трудно се намира.
Да де, нови има без проблем на ония цени,
но секънд хенд трудно се намира, защото повечето оригинално вграждани са направени да подгряват двигателя
Ти как си се приготвил да го решаваш при теб?
Re: Отопление на електромобила
Публикувано: 11 фев 2013г. 18:52
от SuriCat
Със сигурност ще си ползвам водната система. Детайли още не съм мислил....
Re: Отопление на електромобила
Публикувано: 11 фев 2013г. 19:23
от teodor.ivanov
Какви преработки мислиш, че ще ти трябват ако ползваш нафтов нагревател за вода?
По принцип използването на оригиналната система за обдухване е най-добрият вариант, първо защото в повечето случаи въздуховодите са на правилното място и второ защото в Технотест например искат обдухване на предното стъкло.
Аз имам един, само че бензинов готвен за А2ката, но още не сме го слагали, иначе си направихме наш електрически сух нагревател.
В Микрата монтирахме 2кВ електрически нагревател, който топли вода – работи като приказка, обаче е около 1300лв
Re: Отопление на електромобила
Публикувано: 11 фев 2013г. 20:14
от todor_raev59
Здравейте,
в зависимост от гледна точка на безопасността на движението във външните огледала за обратно виждане са вградени отоплителни реотани, а на задните стъкла на леките коли също. На някои от електрическите коли от последните модели се слагат реотани и на предните стъкла, което смятам че започва да се налага като решение. Един от електрическите модели на шведската фирма VOLVO е с отоплителна печка, работеща на спирт. Има доста рационални решения и ми е интересно каква е причината за задължително обдухване на предното стъкло като изискване на Технотест.
Re: Отопление на електромобила
Публикувано: 11 фев 2013г. 20:54
от teodor.ivanov
Може би е добре да се направи разделение – отопление за комфорт и отопление за сигурност. Ако говорим за комфорт, то наистина идеите са много и доста разнообразни. В Нисан Лийф например се залага и на отопляеми седалки и забележете волан.
По малките градове такситата се топлят с туристически газови печки докато са по стоянките нощем, така че може да се направи и за електромобил.
Ако говорим за сигурност, то трябва да се мисли за отопляване на огледала и стъкла.
И тъй като повечето от нас правят или искат да правят конверсии, значи трябва да се съобразяваме с характеристиките на автомобилите донори. Отопление на задно стъкло мисля има в абсолютно всеки автомобил по пътищата.
Отопление на страничните огледала не е задължително, но ако има серийно отопление, това е само в плюс.
Що се отнася до отоплението на предното стъкло – дори и да не се съобразяваме с нормативните актове съм сигурен, че на много от нас ни се е случвало да се запоти при движение или пък да трябва да се размрази сутрин. При условие, че има налично оригинално обдухване на предното стъкло, което е проектирано да обдухва първо най-важните точки, а в последствие и цялата площ на стъклото, не виждам разумна причина да не се използва. Ако някой вижда проблем, нека сподели.
За мен проблема се решава лесно – към оригиналното парно се свързва нагревател на охладителна течност, как точно ще се нагрява с ток, дизел, нафта, спирт си е чисто ваш избор.
Както казах, има вариант и да се вгради сух нагревател в системата, но лично аз не съм особено голям привърженик.
Re: Отопление на електромобила
Публикувано: 11 фев 2013г. 22:33
от todor_raev59
Да разбирам те, но всичко се свежда до степенувано и ефективно разходване на наличната енергия, като на първо място е безопасността. Големината на пробега може да е и чрез лишаване от някакъв комфорт – въпрос на избор.
Re: Отопление на електромобила
Публикувано: 11 фев 2013г. 23:09
от SuriCat
За предното съъкло може да се сложи "сух" нагревател с по-малка мощност за да осигури безопасността.
За комфорт вече може да се сложи допълнителна система на бензин/нафта/гас и тнт.... за да генерира по-голяма мощност без да хаби ток...
Re: Отопление на електромобила
Публикувано: 12 фев 2013г. 09:44
от s54
teodor.ivanov написа:Какви преработки мислиш, че ще ти трябват ако ползваш нафтов нагревател за вода?
Ако е за мен въпросът - доста
моя грешка, че не споменах, че става въпрос за Аиксам
нямам водно парно, а само сух нагревател, който нещо прави, но в голям студ най-вероятно
няма да прави нищо, а ще дърпа доста от батерията