Аз също смятам, че тези данни могат да ми ги дадат само от Костов, но не искам да ставам досаден и да им пращам всекидневно едни и същи въпроси
! По принцип много бих искал да споделя малко повече за това, което обмислям, но проблема е че не искам да издавам все още принципа на зареждане понеже се явява нов вид концепция, а "акулите" са много
. Все пак бих искал да споделя някои свои мисли, без да конкретизирам.
Защо се насочих към електромобил?! Отговорът е финансовата криза и това, че се намирам в чужбина. Просто факта, че трябва да заделяш пари от хляб, за да зареждаш бензин или нафта само и само да ходиш на работа, а когато се строши някоя от хилядите части по двигателя трябва направо да си гладуваш, което не ми се понрави никак и именно това ме накара да се ориентирам към търсенето на алтернатива. Проучих много видове хибриди и изцяло електрически проекти. Хибридите не са лоши, но не ме удовлетворяват като вариант понеже все още имат ДВГ. Електрическите коли са по-добър вариант, но проблема им е прехода с едно зареждане и ограничените цикли на батериите. Та зададох си въпроса: Колко ще ми струва замяната на батериите, когато батериите изчерпят броя цикли на заряд и разряд? С една проста сметка получаваме, че нещата не са толкова обнадеждаващи предвид цената за конверсията и по-късно сумата която трябва да се отделя на куп за закупуване на нови батерии. При ползването на литиево-йонни батерии сметките са по-добри заради по-големия брой цикли, които предлагат, но и цената на тези батерии е по-висока, което разбирате, че не е много лесно да се заделя такава сума особенно по-българските стандарти. Та започнах да обмислям по какъв начин бих могъл да намаля разряда на батериите като в същото това време увелича разстоянието за преход. По мои сметки мога да намаля разхода на електричество до 1-2 кВ на 100 км. при скорост в диапазона 100-130 км./ч. (повече ток ще черпи при скорост под 100 км./ч. и по-малко над 100) и по този начин КПД-то ще се увеличи до 90-95%, което е достатъчно да се изминават големи рзстояния от изцяло електрически автомобил. Предполагам ще се намерят хора, които да кажат, че толкова умни хора и инженери се опитват само и само да увеличат пробега до 400-500 км., а този говори за над 1000 км. Да така е, но ако се направи автомобил напално автономен и независим правителствата няма от къде да печелят понеже досега са печелили от гориво, след това ще печелят от продажбата на електричество. Който е гледал филма "Кой уби електрическата кола", ще разбере за какво говоря.
Едно последно нещо, което искам да споделя! Все повече ме радва факта, че се увеличават хората, които се интересуват от алтернативи, но искам да дам един съвет. Недейте да се влияете от думите на хората, които се занимават в тази област, че е невъзмоно дадено начинание, напротив възможно е, но трябва да знаеш какво точно искаш и да измислиш начин да го постигнеш като се вземат и се използват всички фактори, с които разполагате. Всичко, което написах е доста общо и не влизам в по-големи подробности поради ред причини. Надявам се да бъда разбран.